Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa bladboutjes 'verdwenen'

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 17 okt 2007 17:09

@Rezne: waarom in godsnaam elke 2 weken die handel uit elkaar slopen? Om schoon te maken? Dat kan toch ook wel op een andere manier lijkt me ..
Sterker nog, met een aantal doekjes/repen van doeken, een paar kleine borsteltjes en een beetje geduld krijg je een top resultaat!
Gang is alles!!

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 okt 2007 17:57

Composite schreef:@Rezne: waarom in godsnaam elke 2 weken die handel uit elkaar slopen? Om schoon te maken? Dat kan toch ook wel op een andere manier lijkt me ..
Sterker nog, met een aantal doekjes/repen van doeken, een paar kleine borsteltjes en een beetje geduld krijg je een top resultaat!


Je hebt ook gelijk wat dat betreft. 't Is wat onzinnig, maar ik vond 't resultaat altijd zo mooi. Persoonlijk rijd ik veel, in weer of geen weer en dan vind ik 't prettig om zo nu en dan het echt brandschoon te maken (tussen de tandjes etc.) Daarnaast kon ik mn ketting niet verwijderen wegens gebrek aan een campa pons (is nu opgelost met een KMC ketting) en ik had weinig zin in ontvetter op mn ketting. I know, het is allemaal wat vergezocht, maar ik heb ervan geleerd ;). En het is prima schoon te maken zonder het los te maken, maar zo nu en dan.......

Morgen zijn ze binnen trouwens, woehoe! :D
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 18:13

2 stuks onderweg !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 okt 2007 18:17

Wat zou het forum toch moeten zonder jou ;)

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 17 okt 2007 21:16

Amclassic-fan schreef:De chorus carbon cranks hebben ook stalen boutjes. Volgens mij worden ze door Campa alleen als hele set uitgeleverd, maar een beetje FM verkoopt toch een los boutje uit zo'n zakje.


Hoi,

Klopt.
Alleen zijn de Chorus boutjes blank alu en de Record zwart.
Enkele jaren geleden heb ik zowat half Belgie afgebeld maar niemand had zo'n setje op voorraad en geen mens die kon zeggen wanneer of hoe dan wel.
De zwarte zijn echt wel gevoelig, iets of wat aan trekken met een T30 en je ziet zo sporen van opengewrongen alu.....

@Metalfan: Ik vermoed dat je de Tiso boutjes bedoelt op TS zijn site. Ik meen dat die voor de standaard Campa cranks zijn bedoeld. Die passen jammer genoeg weer niet op de carbon cranks van Campa.
Voor de standaard alu cranks zijn er trouwens ondertussen alternatieven genoeg (SX-Force en consoorten) maar de originele set voor carbon cranken kost stom veel geld ook al kan je dan her en der een los een boutje te pakken krijgen.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 18 okt 2007 11:24

fdegrove schreef:

@Metalfan: Ik vermoed dat je de Tiso boutjes bedoelt op TS zijn site. Ik meen dat die voor de standaard Campa cranks zijn bedoeld. Die passen jammer genoeg weer niet op de carbon cranks van Campa.
Voor de standaard alu cranks zijn er trouwens ondertussen alternatieven genoeg (SX-Force en consoorten) maar de originele set voor carbon cranken kost stom veel geld ook al kan je dan her en der een los een boutje te pakken krijgen.

Ciao, ;)


(zucht) dan had ik het toch niet goed begrepen dus. dan ben je vanaf nu niet meer alleen op zoek: ik rijd zelf ook met een chorus 07 crank en ben van plan een centaur 08 (de carbonnen dus) aan te schaffen voor mijn tweede fiets. ik zou dus zelf ook maar wat graag een paar reserve examplaren hebben, nu ik dit hier allemaal gelezen heb.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 okt 2007 11:30

Zal ik maar gelijk 40 stuks neerleggen dan .. ;)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 18 okt 2007 15:16

Afbeelding
Afbeelding


Need i say more...... :D
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 19 okt 2007 18:06

ben hier eigenlijk behoorlijk misselijk van: boutjes die loskomen komen van een (campa) crank én dit anno 2007 - bovendien zijn ze dan ook nog eens peperduur.

maar is er mss wat hoop want als ik het goed begrepen heb, gaat campa zelf voor het alternatief zorgen:
- op Record 07 en Chorus 07 staan deze gemonteerd: FC-RE302, FC-RE303 en FC-RE310
- op Centaur 08 (de carbonnen dus) staan deze gemonteerd: FC-CE001, FC-CE102 en FC-CE105

hopelijk zullen de Centaur-exemplaren minder duur zijn.
afwachten dus.

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 05 nov 2007 15:27

update

tijdens mijn zoektocht naar een Tiso TT-buitenblad, ben ik op dit gestoten. het is mij echter niet duidelijk of het nu om set of één onderdeel gaat.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2007 15:47

"Einzelpreis" betekent volgens mij per stuk.

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 05 nov 2007 16:55

havana schreef:"Einzelpreis" betekent volgens mij per stuk.


hmm, detecteer ik daar enig sarcasme ? geloof me, ik beheers het Duits echt wel voldoende om te weten wat 'Einzelpreis' betekent.

het probleem is echter dat er op de bewuste webpage geen onderscheid gemaakt wordt tss een 'gewoon' bladboutje en ééntje voor de crankarm - alleen dat feit al opzich maakt het voor mij onduidelijk en laat mij dus eerder geloven dat het om een volledige set gaat. anderzijds kan dat bijna niet kloppen met de prijs. kortom onzekerheid troef...

Plaats reactie