Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Sleuteltips voor de mountainbike

SpecializedMan
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:16

SpecializedMan 18 nov 2011 19:18

Mooie post. Zou een mooi boekje maken :)

Tinus96
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2011 21:03

Tinus96 30 dec 2011 15:09

Bedankt voor de links in elk geval, altijd handig.

reetegoed
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2012 09:54

reetegoed 20 mei 2012 13:00

edwin.femke schreef:Wie weet de tip? Van mijn giant XTC NSR is de rockshok achterdemper vervangen na jaren trouwe en goede diensten, door de eigen demper van giant. de XTC-NSR. Nu klopt er geen bal meer van de druk die ik erin moet pompen. Als de fiets op het vlakke niet meer bobt, wordt je in het terrein als het ware gelanceerd na het inveren! Ook de verschillende instellingen van de rebound knop die ik al heb geprobeerd lijken weinig verschil te maken?
Nu vroeg ik me af of het ermee te maken kan hebben dat de voorvering wellicht te slap is geworden ,Judy XC, en dus onvoldoende tegendruk kan geven.
heeft iemand hiermee ervaring of tips?
Naar mijn mening was de Nieuwe NRS demper van Giant een lapmiddel voor het toch wel degelijk "boppen " vd fiets.
Door het NO SAG principe werdt de fiets eigenlijk een hardtail die alleen de zwaarste klappen opving en dus onredelijk hard afgeveerd stond.
De Rockshox SID is nog regelmatig tweedehands te vinden en een veel beter keuze.
Daarnaast heb ik geexperimenteerd met diverse merken (Fox/Dt swiss )en de DT swiss SSD 190 / 210 / 225 bijvoorbeeld heb ik veel gebruikt.
Deze maken van je (laatste type NRS) een gigantisch fijne fiets .Ik stel hem altijd in met ongeveer met ongeveer 7 mm sag.
Mijn Nieuwere Anthem x is een fijne fiets maar de NRS komt toch nog steeds heel dicht in de buurt.
Ik moet wel er bij vermelden dat mijn NRS absoluut geen standaard uitgevoerde fiets is , heb alleen het frame indertijd gekocht.

kampagnolo
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2006 00:03

kampagnolo 22 okt 2012 12:26

Kan iemand mij op weg helpen met het uit elkaar halen van de remklauw van een Shimano schijfrem-systeem (hydraulisch)? Volgens mij heb ik speciaal gereedschap nodig voor de grote zilveren Torx-actige dop, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het idee dat er remvloeistof langs de zuiger op de blokken lekt dus ik wil graag controleren of de rubberen afdicht-ringen nog intact zijn. Kan op internet nergens een goede instructie vinden. Ik heb deze remklauwen op mijn fiets zitten (http://www.bikeprobicycle.com/onlinesho ... .Image.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;). Alvast bedankt.

ilikemud
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:56

ilikemud 12 jul 2013 01:07

Waarom heb je het idee dat er vloeistof lekt?
Ik weet ook niet hoe je de zuigers uit een xt remklauw haalt. Alleen dit klinkt alsof je last hebt van vettige remblokjes/schijven, niet van een lek. Als je een lek hebt merk je dit vrij snel in de remhendel.

(zie nu dat de vraag al maanden oud is...)

Ruudje1976
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2014 13:41

Ruudje1976 15 feb 2014 13:47

hallo

ik heb een vraag,
ik heb een mountainbike een blizzard ranger.
ik wilde de handremmen vervangen maar nu kwam ik erachter dat de handsvaten vast zitten.
of zitten deze vast doordat ze er zo lang opzitten.
de handremmen zelf kan ik niet zo ver open buigen om ze eromheen te doen.
deze zijn van plastic.
als ik die erom heen ga doen kan je er donder op zeggen dat deze breken.
iemand suggesties??????

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 15 feb 2014 13:55

Even met de föhn erop om ze op te warmen. Meestal zetten ze dan iets uit en kun je ze eraf krijgen. Lukt dit niet zal je ze eraf moeten snijden/slopen en kun je er daarna mooie nieuwe op zetten. Win win dus ;-)
Do not CROSS the road!

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 feb 2014 14:10

Sommige handvatten zitten vastgeklemd en moet je eerst met een kleine inbussleutel losmaken.
Afbeelding

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 10 aug 2014 17:38

Even een schroevendraaier tussen handvat en stuur steken, en dan wat teflon of siliconen spray er tussen spuiten.
Dan moet hij los gaan zitten!

mtb-trek
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:47

mtb-trek 11 aug 2014 10:07

Ruudje1976 schreef:hallo

ik heb een vraag,
ik heb een mountainbike een blizzard ranger.
ik wilde de handremmen vervangen maar nu kwam ik erachter dat de handsvaten vast zitten.
of zitten deze vast doordat ze er zo lang opzitten.
de handremmen zelf kan ik niet zo ver open buigen om ze eromheen te doen.
deze zijn van plastic.
als ik die erom heen ga doen kan je er donder op zeggen dat deze breken.
iemand suggesties??????
Zit er ook een terugtraprem op dan? :lol:
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

mabye
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 okt 2015 23:15

mabye 29 okt 2015 23:17

tnx, Handig!

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 30 okt 2015 00:05

Gewoon wasbenzine ertussen. Geen teflon want dat blijft glad. Wasbenzine smeert als een dolle maar is erg vluchtig

Plaats reactie