Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2018 13:03

Ik zou zeggen dat we toch wel een beetje respect op kunnen brengen voor diegene die zijn overleden, zij kunnen zich niet meer verdedigen tegen dit soort insinuaties. Als het om iemand gaat dit al 2x geschorst is voor bloeddoping en vervolgens door lever- en nierfalen om het leven komt, vind ik het een ander verhaal worden. Maar het gaat hier om een jonge renner waar geen enkele doping relatie mee te leggen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 aug 2018 13:29

Statistisch overlijdt er in landen waar dat wordt bijgehouden elk jaar gewoon een aantal mensen aan hartfalen zonder dat er sprake is van ongezonde sport of doping.
Hadden een onbekend probleem met het hart , en een aantal van deze potentiele hartpatienten slippen door de medische controle in de sport en zelfs topsport.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 03 aug 2018 14:07

japiecarbon schreef: 03 aug 2018 12:22 Heel dit topic is gebaseerd op insinuaties en vergelijkingen die nergens op gebaseerd zijn.
Helaas wel. Ondermeer ook door DC waarvan ik feitenkennis waardeer, maar de daar aan gekoppelde insinuaties vaak te ver vind gaan.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 aug 2018 18:42

Het is verdorie opvallend dat een jonge renner overlijdt aan hartfalen terwijl er net een doping middel in omloop heeft die dit veroorzaakt. Dat hier een logisch verband is met het verleden van de wielersport is evident.

En natuurlijk is het een forse dosis pure pech en is het supertriest.

@Jans, kom op, even niet een strooien pop neerzetten van heb ik jou daar. Nergens zeg ik iets wat ook maar bij benadering aansluit bij jouw post. Citeer me eens waar

1. Ik elk hartfalen relateer aan doping
2. ik zeker weet dat Michiel doping heeft gebruikt

Je aantijging is echt heel erg over the top.

Nogmaals, er is een renner doodgegaan aan hartfalen. Er is een dopingmiddel in omloop dat hartritme stoornissen kan veroorzaken. Wielersport heeft (ook bij de amateurs dus jonge profs) een doping probleem.

Dat is opvallend. En dat is zeer zeker niet spijkers op laag water zoeken. En dat is best iets wat besproken mag worden, al was het maar om renners te laten beseffen dat hartfalen sowieso al een issue is in zo'n zware sport en dat je dan niet gekke medicijnen erbij moet gaan gebruiken.

En verdorie, als hij wel zou hebben gebruikt wens ik het hem echt niet toe. Dit is hoe dan ook een drama.
fiedoo schreef: 03 aug 2018 11:55 jaja, en als jij een ongeval met je auto hebt is dat omdat je dronken bent want veel chauffeurs zijn dronken als ze een ongeval hebben! Het is en blijft (onnodig) speculeren. Iedereen kan een hartstilstand krijgen zelfs iemand die nooit sport doet of zelfs de (zogezegd) gezondste mens. 'k Hoop dat er noot iemand in jouw familie dit voorheeft.
trouwens, nog dezelfde avond als de dag van het overlijden van Goolaerts is mijn neef overleden aan een hartstilstand op 60 jarige leeftijd en deed al 30 jaar niks van sport. leg dat dan eens uit?
1. Als ik iemand plat rij mag je gerust speculeren wat mij bezielde.
2. Waarom kon je met de krankzinnige opmerking dat ik ervan uitga dat elk hartfalen te maken heeft met doping Je weet dat ik niet zo idioot ben, ik zeg het dan ook nergens, dus waarom zet je zo'n strooien pop neer?
3. Er is geen familie in Nederland waar niet iemand neer gaat door hartfalen. Ook in mijn familie en kennissenkring gebeurd dit. Ondanks dat ik van die mensen hield betekend dit niet dat dit op eens een onderwerp is waar ik compleet van in de stress schiet. Dit gaat om hartritmestoornissen door doping gebruik.
4. Wat heeft de dood van je neef van doen met de prijs van thee in China?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 03 aug 2018 19:19

Herman Ram probeert dit middel al 10 jaar op de dopinglijst van WADA te krijgen. In zoverre is het geen nieuw middel. Daarnaast zijn er veel meer middelen, al dan niet op de dopinglijst, die invloed hebben op hartslag. Overigens komt hij mij over dat het vooral een mode bij schaatsers is om dit te gebruiken.

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 aug 2018 20:03

Een wijs man zei ooit: ik zie een correlatie, maar geen causaal verband.
In mijn vakgebied noemen we dit de derde factor

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 03 aug 2018 20:06

EmPeHa schreef: 03 aug 2018 19:19 Herman Ram probeert dit middel al 10 jaar op de dopinglijst van WADA te krijgen. In zoverre is het geen nieuw middel. Daarnaast zijn er veel meer middelen, al dan niet op de dopinglijst, die invloed hebben op hartslag. Overigens komt hij mij over dat het vooral een mode bij schaatsers is om dit te gebruiken.
Erben Wennermars zei eens een keer dat doping geen nut heeft voor schaatsers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2018 20:07

EmPeHa schreef: 03 aug 2018 19:19 Overigens komt hij mij over dat het vooral een mode bij schaatsers is om dit te gebruiken.
Ik denk het niet. Miranda Boonstra twitterde bijv dat dit al jaren rondzingt binnen de atletiek. En welke andere (duur)sport heeft er ook alweer heel veel baat bij een zo laag mogelijk gewicht.....?

Irene Schouten en Marije Joling gaven overigens wel aan (beide legaal gebruiker) dat de naam van dit middel rond gaat binnen de schaatswereld.
Romme speelde gister uiteraard de vermoorde omschuld op tv.

Edit: en wennemars lukt uit zijn nek :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 aug 2018 20:11

anderson99 schreef: 03 aug 2018 20:06 ...
Erben Wennermars zei eens een keer dat doping geen nut heeft voor schaatsers.
… en er zijn wetenschappers die zeggen dat EPO wel werkt maar niet helpt :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2018 20:13

Of salbutalmol :oops:
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 aug 2018 20:17

Het gespeculeer begrijp ik wel.
Onder de topsporters en het niveau daar vlak onder wordt door een hele grote groep gezocht naar 'legale' hulpmiddelen.
Dus er zal best geëxperimenteerd zijn met dit middel.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 aug 2018 20:53

fiedoo schreef: 03 aug 2018 11:55 jaja, en als jij een ongeval met je auto hebt is dat omdat je dronken bent want veel chauffeurs zijn dronken als ze een ongeval hebben! Het is en blijft (onnodig) speculeren. Iedereen kan een hartstilstand krijgen zelfs iemand die nooit sport doet of zelfs de (zogezegd) gezondste mens. 'k Hoop dat er noot iemand in jouw familie dit voorheeft.
trouwens, nog dezelfde avond als de dag van het overlijden van Goolaerts is mijn neef overleden aan een hartstilstand op 60 jarige leeftijd en deed al 30 jaar niks van sport. leg dat dan eens uit?
1. Als ik iemand plat rij mag je gerust speculeren wat mij bezielde.
2. Waarom kon je met de krankzinnige opmerking dat ik ervan uitga dat elk hartfalen te maken heeft met doping Je weet dat ik niet zo idioot ben, ik zeg het dan ook nergens, dus waarom zet je zo'n strooien pop neer?
3. Er is geen familie in Nederland waar niet iemand neer gaat door hartfalen. Ook in mijn familie en kennissenkring gebeurd dit. Ondanks dat ik van die mensen hield betekend dit niet dat dit op eens een onderwerp is waar ik compleet van in de stress schiet. Dit gaat om hartritmestoornissen door doping gebruik.
4. Wat heeft de dood van je neef van doen met de prijs van thee in China?
[/quote]

1. sorry roddels en losse flodders zijn niet aan mij besteed. Ik zie er het nut niet van in om daarover te gaan speculeren aangezien ik er wschlk toch geen details zal vn kennen , en dan nog...
2. wat je hier beweert zeg ik nergens wel iemand anders, maar je formulering sluit er wel kort bij aan ..
3. "Dit gaat om hartritmestoornissen door doping gebruik" , inderdaad dus zou het je sieren dat je een overleden renner zonder aanwijsbare reden niet ivm brengt met dopinggebruik. En het overlijden van mijn neef heeft niks met mijn gevoeligheid over dit ondewerp te maken. Ik stel mij enkel in de plaats van zijn naasten en daarbij nog het besmetten van zijn nagedachtenis zonder ook maar één aanwijsbare reden? Je zegt het zelf dat het regelmatig voorkomt en niet alleen bij sporters.
4. onbegrijpelijke zin voor mij en dus niet te beantwoorden , je zin.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie