Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 25 jan 2023 15:30

Ik denk ook wel dat Pogi te veel verspeeld heeft onderweg, maar zullen we dan gewoon volgend jaar weer naar de tour kijken om dan te zien wat de waardeverhoudingen zijn?
In mijn ogen liggen ze dicht bij elkaar en Wout van Aert bewijst toch dat het mogelijk is om zowel naar de klassiekers als de tour te pieken? Binnen een paar jaar dan nog wat up and comming mannen bij (Ayuso, Evenepoel,...). Ik hoop alvast op prachtige koersen, maar in de praktijk gaat het dat niet worden.

Volgens mij niemand in een ploeg met zo'n budget 100% schoon.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 jan 2023 15:47

bartdr schreef: 25 jan 2023 15:30 ......... en Wout van Aert bewijst toch dat het mogelijk is om zowel naar de klassiekers als de tour te pieken? ...........
Het verschil tussen van Aert en Pogacar is dat de laatste vol tot het einde moest en van Aert eerder kon afgeven.
En juist in dat laatste stukje kwam Pogacar te kort.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2023 16:17

Theo V schreef: 25 jan 2023 15:47
bartdr schreef: 25 jan 2023 15:30 ......... en Wout van Aert bewijst toch dat het mogelijk is om zowel naar de klassiekers als de tour te pieken? ...........
Het verschil tussen van Aert en Pogacar is dat de laatste vol tot het einde moest en van Aert eerder kon afgeven.
En juist in dat laatste stukje kwam Pogacar te kort.
Dit dus :winkthumb:
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jan 2023 17:57

Ernie C. schreef: 25 jan 2023 14:39 Vingegaard heeft vooral het geluk gehad dat Pogacar zichzelf een beetje verloren had in grootheidswaanzin. Die dacht ook nog even een compleet voorjaar af te kunnen raggen, dan even tussen neus en lippen door de Tour te gaan winnen om als toetje nog het wk mee te pakken.
Hij was toch even vergeten dat er nog Belgen, Nederlanders en die gekke Deen meedoen met het wielrennen.
Ik zou het geen grootheidswaanzin noemen, het is net een eerbiedwaardig streven om geen één-koers-per-jaar-renner te zijn. Hij verliest de Tour mijn inziens ook in de Tour zelf door een gebrek aan ervaring door mee te gaan in het plannetje van Jumbo. Dit jaar kan hij terug beroep doen op Peiper, dat gaat dus niet meer gebeuren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jan 2023 22:00

Grootheidswaanzin is natuurlijk de grootste deugd in het wielrennen. Denken dat je een wedstrijd gaat winnen door vanaf km 0 in de aanval te gaan doe je als normaal denkend mens natuurlijk niet ;)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jan 2023 22:05

lugosi schreef: 25 jan 2023 17:57
Ernie C. schreef: 25 jan 2023 14:39 Vingegaard heeft vooral het geluk gehad dat Pogacar zichzelf een beetje verloren had in grootheidswaanzin. Die dacht ook nog even een compleet voorjaar af te kunnen raggen, dan even tussen neus en lippen door de Tour te gaan winnen om als toetje nog het wk mee te pakken.
Hij was toch even vergeten dat er nog Belgen, Nederlanders en die gekke Deen meedoen met het wielrennen.
Ik zou het geen grootheidswaanzin noemen, het is net een eerbiedwaardig streven om geen één-koers-per-jaar-renner te zijn. Hij verliest de Tour mijn inziens ook in de Tour zelf door een gebrek aan ervaring door mee te gaan in het plannetje van Jumbo. Dit jaar kan hij terug beroep doen op Peiper, dat gaat dus niet meer gebeuren.

Peiper is inderdaad een geweldige tacticus!! Maar vergis je niet he! Iemand die van kanker terug komt is niet dezelfde mens als voordien.
Do or don’t, there is no try

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 jan 2023 08:48

Ja, kijk maar naar Armstrong.

Peiper gaat volgens wat ik lag in een interview niet in de volgwagen zitten, maar gaat eerder een rol van tactisch raadgever (en ik denk ook wat materiaal/marginal gains gerelateerd) invullen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jan 2023 09:41

daniel1975 schreef: 25 jan 2023 15:17 Ja, want Wout had de hele tour nog niks gedaan en alleen een beetje in het peloton gefreewheeld.....
Dat Pogi zichzelf wat voorbij is gelopen zijn we het denk ik toch wel over eens. Geen enkele tour in de moderne wielerhistorie is gewonnen door iemand die dat programma heeft gereden én ook nog eens geen fatsoenlijke ploeg had.
Vingegaard gaat de tour niet nog eens winnen, geloof ik niks van. One hit wonder imho.

Jumbo 100% schoon? Vast niet. Maar niet erger dan alle andere ploegen zou ik denken.
Wat heeft pogacar meer gereden in 2022 dan een gemiddeld jaar bij Froome? Zie link:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chris_Froome
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tadej_Poga%C4%8Dar

En Froome reed dan nog een paar keer de Vuelta achteraf.

Ik denk dat je het mindere (?) presteren eerder moet zoeken bij het overlijden van de moeder? van Pogacars vrouw waardoor zijn fysieke (en mentale?) voorbereiding niet optimaal was.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jan 2023 10:04

Kan me niet herinneren dat Froome ooit (in 1 jaar) Lombardije won, de Strade en Montreal en in datzelfde jaar dan ook nog eens meedeed voor winst in MSR; RvVl; DwdV;Luik, WP; Quebec, Bretagne Classic.
Ik meen Froome alleen gezien te hebben in voorbereidingskoersen op de grote rondes.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jan 2023 12:11

lugosi schreef: 26 jan 2023 10:04 Kan me niet herinneren dat Froome ooit (in 1 jaar) Lombardije won, de Strade en Montreal en in datzelfde jaar dan ook nog eens meedeed voor winst in MSR; RvVl; DwdV;Luik, WP; Quebec, Bretagne Classic.
Ik meen Froome alleen gezien te hebben in voorbereidingskoersen op de grote rondes.
Is ook mijn actieve herinnering ;-)
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jan 2023 13:28

Dat heeft er natuurklijk ook mee te maken dat Froome die wedstrijden nooit kon winnen, heel ander type renner.
Dus waarom zou je dan meedoen?

Je kan het nooit met elkaar verglijken.

Ik denk dat Pogi natuurlijk graag de tour wint, maar niet ten koste van alles op dit moment. Hij wil plezier hebben en daarom zien wij mooie koersen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 jan 2023 08:05

lugosi schreef: 26 jan 2023 10:04 Kan me niet herinneren dat Froome ooit (in 1 jaar) Lombardije won, de Strade en Montreal en in datzelfde jaar dan ook nog eens meedeed voor winst in MSR; RvVl; DwdV;Luik, WP; Quebec, Bretagne Classic.
Ik meen Froome alleen gezien te hebben in voorbereidingskoersen op de grote rondes.
Froome reed die voorbereidingskoersen wel om te winnen en won ze meestal ook. Ik kan mij ook niet herinneren dat Pogacar de vuelta na de tour nog reed.
De RVL is één dag koersen, om de vuelta te winnen is 20 dagen vol aan de bak, net als de tour en al die dagen van die "voorbereidingskoersen". Tel eens op wie het meest vol aan de bak moet. Veel verschil zal er niet hebben opgezeten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie