Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2012 14:36

Bedoelde ook dat het beetje flauw is om het nu pas allemaal te roepen.
Less is bore

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 nov 2012 14:53

Daar zijn we het dus allemaal over eens.
Er komt een nieuwe generatie wielrenners aan, die moet de kans krijgen op een succesvolle fietscarrière zonder aan de dope te moeten.
Ik zie het alleen niet zitten met UCI, en de tourorganisatie. Het interesseert ze gewoon niet
Do kin der mar druk mei weze

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 05 nov 2012 14:56

materialist schreef:Daar zijn we het dus allemaal over eens.
Er komt een nieuwe generatie wielrenners aan, die moet de kans krijgen op een succesvolle fietscarrière zonder aan de dope te moeten.
Ik zie het alleen niet zitten met UCI, en de tourorganisatie. Het interesseert ze gewoon niet
Inderdaad, daar zit het grote probleem. Wat er momenteel gebeurt is symptoombestrijding. Op zich niets mis mee, maar het gaat de problemen niet fundamenteel oplossen ben ik bang.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 nov 2012 15:01

Het blijft wachten op de 'waarheidscommissie', zij het internationaal, dan wel nationaal. Boogerd pleit er iig voor. Hoorde hem laatst vertellen dat hij daar graag voor wilde gaan zitten. Lijkt me niet dat-ie dan bedoelt dat hij alleen maar "nee" gaat antwoorden op vragen als: "Heb je ooit in je carrière iets gezien of meegemaakt van dopinggebruik in je directe omgeving?".

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 nov 2012 15:02

Vraag aan Mark:
Mark wordt je prof wanneer je zeker weet dat iedereen schoon blijft?
Do kin der mar druk mei weze

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 05 nov 2012 18:06

amclassic-fan schreef:Het onder de tafel vegen van doping problematiek wordt in andere sporten heel wat meer gedaan dan in het wielrennen. Het lijkt er alleen op dat Armstrong het goed voor elkaar had, voor de rest zijn alle grote namen gewoon geslachtofferd.
Wil je zo graag prof worden dat je voortdurend je calimero-helm opzet? Ik weet niet of je het weet, maar de profwielrennerij is een door en door verrotte sport. Dat laat zich echt niet snel veranderen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 nov 2012 19:14

Dit soort acties geeft in ieder geval serieuze druk van buitenaf op de UCI. Hopelijk heeft dat meer effect dan het huidige zelfreinigende vermogen van de UCI.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 nov 2012 19:27

Karl66 schreef:Dit soort acties geeft in ieder geval serieuze druk van buitenaf op de UCI. Hopelijk heeft dat meer effect dan het huidige zelfreinigende vermogen van de UCI.
Echt kansloze actie van Skins. Een rechtzaak aanspannen tegen de UCI omdat je imago schade hebt geleden als wielersponsor. Gewoon triest. Sponsoren is ook risico nemen. Meeliften op de populariteit van de sport. En als dan de sport imago schade oplevert, ga je als bedrijf ook mee naar beneden. En andersom kun je gewoon geluk hebben.

In de jaren 90 was Ajax zeer succesvol als club en ABN-AMRO was toen sponsor. De knvb of ajax heeft toen ook geen geld geclaimd bij de bank omdat ze makkelijk meeliftten op hun succes.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2012 19:32

materialist schreef:Vraag aan Mark:
Mark wordt je prof wanneer je zeker weet dat iedereen schoon blijft?
Nee ik vrees (lees: weet praktisch zeker) dat ik daar toch echt niet voldoende talent voor heb.

Wielrennen wordt al jarenlang met een vergrootglas bekeken als het op doping aankomt, daar heb ik niets op tegen. Maar denk niet dat in andere sporten waar nauwlijks gecontroleerd wordt en de bonden het nodige onder tapijt schuiven er minder doping gebruikt wordt. Bij het langlaufen zijn er ook veel betrapt op het gebruik van EPO, die hebben nu nog net zo veel voordeel van een hoger hematocriet als toen dus er zullen vast ook langlaufers bloedzakken in de koelkast hebben staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 nov 2012 19:59

WdvB schreef:
amclassic-fan schreef:Het onder de tafel vegen van doping problematiek wordt in andere sporten heel wat meer gedaan dan in het wielrennen. Het lijkt er alleen op dat Armstrong het goed voor elkaar had, voor de rest zijn alle grote namen gewoon geslachtofferd.
Wil je zo graag prof worden dat je voortdurend je calimero-helm opzet? .
Wat een stomme opmerking.
Do kin der mar druk mei weze

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 nov 2012 20:21

amclassic-fan schreef:
materialist schreef:Vraag aan Mark:
Mark wordt je prof wanneer je zeker weet dat iedereen schoon blijft?
Nee ik vrees (lees: weet praktisch zeker) dat ik daar toch echt niet voldoende talent voor heb.
Dat kan natuurlijk ook maar ik bedoel iets anders. Ik kwam ergens de afgelopen weken een interview tegen van een beroepsrenner die vertelde dat hij uitzicht had op een goede carrière in de wielrennerij die hem gewoon ontnomen is door Armstrong omdat hij niet aan de dope wilde dat is wel erg zuur.
Er waren ook anderen die stelden dat ze nooit aan de beroepswielrennerij begonnen zijn omdat ze niet aan de dope wilden. Hierna komt ook weer een generatie met dezelfde keuzes. Voor die generatie moet er nu echt iets drastisch gebeuren. Ik zie het alleen niet gebeuren met UCI en de tourorganisatie want daar hoef je het wonder niet van te verwachten dat is wel in de tijd van festina gebleken
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 05 nov 2012 20:51

Toch wel opmerkelijke uitspraken van Vaughters over Thomas Dekker http://bit.ly/YJFEcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Allard

Plaats reactie