Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 nov 2012 10:23

Ik vrees dat het iets meer vergt dan twee artkeltjes van road.cc en bikepure.org om te stellen dat "de media klaar zijn met Armstrong". De aanstaande rechtszaak tegen dokter Fuentes en zijn handlangers zal denk ik bepalender zijn voor een verschuiving van de media-aandacht van Armstrong naar andere renners en doping in andere takken van sport, met de kanttekening dat we ongetwijfeld weer terug zijn bij de Armstrong zodra de zaak Bruyneel zich gaat roeren of als er weer nieuws is over de claims die tegen "The Boss" lopen.

Trouwens, weet iemand of USPS een officiële reactie heeft gegeven op het USADA-rapport? Dat zou je toch denken maar ik kan daar niet over vinden via google.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 nov 2012 11:35

http://www.cyclingnews.com/news/orica-g ... matt-white" onclick="window.open(this.href);return false;
Orica-GreenEdge has announced the immediate dismissal of sports director Matt White, meantime an external review into the team and its practices will be led by experienced anti-doping expert, Nicki Vance. White was identified as Rider 9 in Floyd Landis' evidence in USADA's Reasoned Decision documentation to the UCI. On October 13, White stood down from his role with Orica-GreenEdge and confessed to his own involvement in "the most sophisticated, professionalized and successful doping program that sport has ever seen." Four days later he was sacked from his role with Cycling Australia where he was men's professional road co-ordinator. Orica-GreenEdge is yet to hear the results of the Australian Sports Anti-Doping Authority investigation into White however it was deemed following conversations with the former US Postal rider that he would leave the team.

"Cycling must take the opportunity now to make the right decisions for the future of the sport as a whole," said the team's general manager, Shayne Bannan. "We want to contribute to this process and we want to involve both the teams and the UCI. The teams will meet with the UCI in the beginning of December and we are fully committed to participate actively in real and long-term solutions for the sport. We're a new team in the sport and it's important to us to show initiative for something so fundamental for cycling." The team's owner, Gerry Ryan said that being a "clean team" was key to Orica-GreenEdge's foundations. "To maintain public confidence in our strict adherence to this principle OGE has appointed an eminent and independent external expert to audit the rigour and effectiveness of the team's anti-doping policies and procedures."

The team will now undertake "a full external expert review of its policies and procedures and a pro-active review of all riders and team members in light of recent disclosures regarding past practices in the sport," run by Vance. The Sydney-based anti-doping consultant was the first full-time drug testing officer at the Australian Sports Drug Agency (now ASADA) when it was launched in 1989 and was the program manager for doping control at the Sydney Olympic and Paralympic Games in 2000. She is also a former director of the World Anti-Doping Agency.

The team says that the objectives of the 'Vance Review' are clear.

1. Confirm that Orica-GreenEdge's anti-doping policies, protocols and recruitment procedures are world's best practice and are being implemented without exception; and
2. Recommend and oversee the implementation of any necessary enhancements.

Orica-GreenEdge also explained that the review will be undertaken in consultation with the relevant authorities and that any new evidence which comes to light will be considered.

"Professional cycling is at a cross roads," said Ryan. "The future of the sport is being determined by what we do today. Orica-GreenEdge will not step back from taking any necessary decision to protect the integrity of the sport and the team and to restore the confidence of cycling fans around the world."

"It's time to put our values to work," Ryan contined. "Orica-GreenEdge believes a hard-line approach is an essential pre-requisite to continue in the sport with credibility."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 01 nov 2012 12:04

daniel1975 schreef:WvdB, hoe goed volg je het schaatsen?
Geloofwaardigheid, daar gaat het tegenwoordig om. En als jij (oud)schaatsers net zo op hun blauwe ogen gelooft als (oud)wielrenners, so be it, dat is een keus.
Professionele topsport is een zielige bezigheid, al een lange tijd. Ik kijk nog liever GTST of Tel Sell en dan noem ik me nog een wieler- en schaatsliefhebber ook. Oftewel: ben een beetje afgeknapt op die kijkbuissportjes.
En geloof me, TVM zal wel zijn redenen hebben om te stoppen en die worden heus niet publiekelijk gemaakt.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 01 nov 2012 12:07

Even kort samengevat:

In navolging van Team Sky heeft ook Orica-GreenEdge nu een aantal maatregelen aangekondigd om er zeker van te zijn dat de ploeg gevrijwaard blijft van doping. Zo wordt manager Matthew White - die in het USADA-rapport over Armstrong ontmaskerd werd als dopinggebruiker - nu definitief ontslagen. Eerder was hij op non-actief gesteld. Zo moet Nicki Vance - onafhankelijk adviseur op het gebied van anti-doping - gaan onderzoeken of de ploeg momenteel een goed anti-dopingbeleid voert en aanbevelingen doen voor verbeteringen. (bron: Wielerland).

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 01 nov 2012 12:43

WdvB schreef:
daniel1975 schreef:WvdB, hoe goed volg je het schaatsen?
Geloofwaardigheid, daar gaat het tegenwoordig om. En als jij (oud)schaatsers net zo op hun blauwe ogen gelooft als (oud)wielrenners, so be it, dat is een keus.
Professionele topsport is een zielige bezigheid, al een lange tijd. Ik kijk nog liever GTST of Tel Sell en dan noem ik me nog een wieler- en schaatsliefhebber ook. Oftewel: ben een beetje afgeknapt op die kijkbuissportjes.
Tuurlijk, waarschijnlijk maakte Yvonne van Gennip al tienduizenden guldens over naar dr. Ferrari voor 'trainingsadviezen'..... :lol: :lol: :lol:
En geloof me, TVM zal wel zijn redenen hebben om te stoppen en die worden heus niet publiekelijk gemaakt.
TVM heeft al langer verkondigd na Sotsji mogelijk te zullen stoppen met sponsoring van de schaatsploeg. Dus dit komt echt niet uit de lucht vallen.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 01 nov 2012 13:07

materialist schreef:
nr071 schreef:Om over tennis en fietsen door te gaan.. Men leze op Road.cc wat ene A Murray hier over te vertellen heeft... (Ik krijg het linkje zo snel niet geplakt, sorry). Doet me denken aan een citaat van Dirty Harry: opinions are like assholes, everybode s got one).
http://road.cc/content/news/69775-andy- ... not-tennis" onclick="window.open(this.href);return false;
Andy Murray pleit voor meer dopingcontroles in tennis. Prima toch? Niets mis mee. (Wel erg suggestieve kop, trouwens, van dat artikel).

Ook Robin Haase pleit voor gerichtere dopingcontroles in tennis: meer controles van 'in het oog springende' tennissers. Helemaal mee eens.
http://www.nu.nl/sport/2947729/haase-pl ... ennis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 01 nov 2012 13:11

tennisser schreef:Tuurlijk, waarschijnlijk maakte Yvonne van Gennip al tienduizenden guldens over naar dr. Ferrari voor 'trainingsadviezen'..... :lol: :lol: :lol:
Nee, maar ze werkte wel met de arts Michel Karsten uit Haarlem, een arts die toegaf sporters te helpen met het toedienen van prestatie bevorderende middelen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 01 nov 2012 13:44

tennisser schreef: TVM heeft al langer verkondigd na Sotsji mogelijk te zullen stoppen met sponsoring van de schaatsploeg. Dus dit komt echt niet uit de lucht vallen.
Nee, TVM komt er zeker na 14 jaar achter dat de hoofdsponsor van de KNSB vaker in beeld komt dan TVM zelf.

Hoe het ook zij, TVM is in het wielerverleden niet vies geweest van dope, en nu willen ze zich er niet mee associeren omdat de geloofwaardigheid van de wielersport in het geding is. Stelletje hypocrietelingen, alsof professionele topsport uberhaupt geloofwaardig is. Alsof er geen dwarsverbanden bestaan tussen de wielersport en de schaatssport. Wellicht dat we een ierse sportjournalist kunnen vinden die dat wereldje eens overhoop haalt, want op smeets, visser en dijkstra hoeven we niet te rekenen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 nov 2012 14:17

Wat een ongelofelijk suggestief gedoe zeg.
TVM heeft al direct naar de vorige winterspelen aangegeven dat de uiterlijk tot Sotsji door zouden gaan. Dat staat dus helemaal los van de huidige sfeer rondom het fietsen. Hooguit is de timing nu beetje onhandig.
En als jij (oud)schaatsers net zo op hun blauwe ogen gelooft als (oud)wielrenners, so be it, dat is een keus.
Leg mij even geen woorden in de mond aub. Ik heb namelijk nergens gesteld dat ik schaatsers geloof/niet verdenk. Alle topsport gebruikt, dus ook schaatsers.
Maar je moet geen onwaarheden de wereld in slingeren!
Less is bore

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 01 nov 2012 14:45

daniel1975 schreef:Wat een ongelofelijk suggestief gedoe zeg. Alle topsport gebruikt, dus ook schaatsers.
Maar je moet geen onwaarheden de wereld in slingeren!
Krachtiger is dit hele topic niet samen te vatten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 nov 2012 14:55

Fraai is dat; mijn quotes in een andere context plaatsen, maar niet reageren op je eigen foute opmerking inzake het stoppen van TVM in het schaatsen....
Less is bore

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 01 nov 2012 15:00

daniel1975 schreef:Fraai is dat; mijn quotes in een andere context plaatsen, maar niet reageren op je eigen foute opmerking inzake het stoppen van TVM in het schaatsen....
Als jij als forum twitteraar zelfs weet en stelt dat alle schaatsers aan de dope zitten, dan moet TVM wel heel achterlijk zijn of niet?

Plaats reactie