Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2019 23:51

Ik lees net dat Piepoli de trainer is van Bettiol. Daar gat al weer een groot stuk van de glans van die overwinning.
Campagnolo Ultra Dork

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 apr 2019 23:56

Ernie C. schreef: 08 apr 2019 23:51 Ik lees net dat Piepoli de trainer is van Bettiol. Daar gat al weer een groot stuk van de glans van die overwinning.
En met Christoph Roodhooft als ploegleider en vader Adrie is MVDP ook omringd door dopingzondaars. Gaat ook een groot stuk glans van zijn prestatie zeker?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 09 apr 2019 05:42

Pelep schreef: 08 apr 2019 23:56
Ernie C. schreef: 08 apr 2019 23:51 Ik lees net dat Piepoli de trainer is van Bettiol. Daar gat al weer een groot stuk van de glans van die overwinning.
En met Christoph Roodhooft als ploegleider en vader Adrie is MVDP ook omringd door dopingzondaars. Gaat ook een groot stuk glans van zijn prestatie zeker?
Nee, natuurlijk niet. MvdP staat boven enkele vorm van verdenking. Pas als hij bij Patrick gaat koersen kan er iets met de glans gebeuren maar dat is dan wel de schuld van Patrick natuurlijk. 8-)
o'7o

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2019 07:52

Aan vierde worden zit sowieso niet zoveel glans :mrgreen: .

Ik beschuldig of verdenk hier niemand maar vind het wel jammer dat er weer gekozen wordt voor iemand met een duister verleden.

Met ploegleiders heb je wat minder keuze, ten eerste omdat ze helaas bijna allemaal een fout verleden hebben en ten tweede omdat veel renners al blij zijn dat ze een contract krijgen dat oplevert wat de manager zegt dat de renner waard is.

Ook als Adrie geen functie bij het team zou hebben blijft hij een "begeleider"van MVP. Daar komt hij alleen onderuit als hij zich nu nog laar adopteren.

Persoonlijke trainers zonder dopingverleden moeten toch wel ergens te vinden zijn?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 apr 2019 10:14

Ernsto Rudolfo schreef: 08 apr 2019 21:49 Testosteron, het mannelijke geslachtshormoon .........Wat is de rol van anabolen hierbij? Wel degelijk! Herstel en overcompensatie bevorderen. Het lichaam helpen. Mits slim toegediend(pharmacokinetiek) kraait er geen haan naar!
Bedankt voor deze interessante info! heb het meet aandacht gelezen en mijn kijk op het gebruik van doping in het huidige wielrennen is weer wat aangescherpt.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 apr 2019 10:22

Dat is maar de vraag. De hele generatie die nu in de leeftijd zit om trainer, ploegleider etc te worden komt uit het duistere verleden van het wielrennen waar doping de regel was ipv de uitzondering.
Degene die niet gepakt zijn hoeven niet per definitie clean te zijn, eerder Lucky of slimmer dan de rest.
Doem denken ik weet het, maar wel reëel denk ik
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 09 apr 2019 10:52

ottorongo schreef: 08 apr 2019 23:35 Als ik Betsema zou zijn ga ik per direct enkele potten , met anabole verrijkte supplementen aanschaffen en deze in de kast zetten om aan te tonen dat daar de oorzaak ligt (geniaal hé?) Ben altijd een beetje fraudeur geweest. :mrgreen:
Het probleem is natuurlijk dat we niet weten welke stof het precies was en wat de concentratie daarvan was. Met een pico pico Contador concentratie kom je daar misschien nog mee weg, maar voor hetzelfde geld is het een concentratie die je niet met een minimaal vervuild supplement gaat verklaren. En dan nog ben je als sporter verantwoordelijk voor wat je in je lichaam stopt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 09 apr 2019 12:36

Van mij mag dit topic per direct op slot. Dat wijzen naar iedereen die misschien wel of niet gebruikt heeft en iedereen er bij betrekken zonder hoor of wederhoor. Niveau Henk van der meijden. Leggen jullie er gewoon bij neer het is niet uit te bannen. En ik hoor nu alweer de riedel maar je moet er juist wel aandacht aanbesteden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2019 12:51

Andere riedel; je hoeft niet in dit topic te kijken ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2019 13:21

Ik denk niet dat de gemiddelde beroemde persoon zit te wachten op de vraag wederhoor te geven op iedere post op social media. Die nemen een beetje speculatie graag voor lief in ruil voor wat vrije tijd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2019 13:26

Enzzo schreef: 09 apr 2019 10:22 Dat is maar de vraag. De hele generatie die nu in de leeftijd zit om trainer, ploegleider etc te worden komt uit het duistere verleden van het wielrennen waar doping de regel was ipv de uitzondering.
Degene die niet gepakt zijn hoeven niet per definitie clean te zijn, eerder Lucky of slimmer dan de rest.
Doem denken ik weet het, maar wel reëel denk ik
Voor een ploegleider kan ik daar nog inkomen. Een leek kan je niet vertellen hoe het er echt aan toe gaat in het peloton en hoe je bepaalde koersen dient te rijden. Om trainingsschema's te schrijven e.d. vind ik dat veel minder van belang. Ook voor teamartsen zie ik dat nut niet. Kies voor die functies dan iemand met (voor de buitenwereld :roll: ) schone handen. Het imago van het wielrennen is al slecht genoeg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 apr 2019 14:51

mee eens. Alleen zie in elke sport eigenlijk dat de begeleiders, trainers en zelf artsen toch vaak heel erg uit het eigen kringetje komen. Voor artsen zou het bij mijn weten niet uit moeten maken of ze nu van Artsen zonder grenzen komen of uit de wielerwereld zelf.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie