Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mar 2013 21:57

Geen tijd om naar de koers te kijken, ik ben mijn gratis parketvloer aan het leggen :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 mar 2013 19:06

http://nos.nl/artikel/486805-fuentes-be ... oemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou zeggen: Kom maar op!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mar 2013 19:17

fiedoo schreef:Geen tijd om naar de koers te kijken, ik ben mijn gratis parketvloer aan het leggen :-)
:mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 21 mar 2013 01:09

Fuentes bereid namen te noemen
elefantino schreef:http://nos.nl/artikel/486805-fuentes-be ... oemen.html
Ik zou zeggen: Kom maar op!
Zeker goed nieuws! Maar eh, ...eerst zien (, ...horen, ...niet zwijgen) dan geloven.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mar 2013 20:19

Nou Daniel: pak de cola en chips maar alvast :)
Fuentes werkte voor Real Madrid van 2007 tot 2009'
Real Madrid heeft drie jaar gebruikgemaakt van de diensten van dopingarts Eufemiano Fuentes.

Dat heeft diens advocaat, Tomas Valvidielso, vrijdag tegen persbureau AP gezegd. De Koninklijke heeft een schuld bij Fuentes openstaan voor de jaren 2007, 2008 en 2009.

De Nederlanders Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Ruud van Nistelrooij en Royston Drenthe stonden in die jaren bij Real Madrid onder contract.

Specifieker is Fuentes niet over de data omdat hij zich die niet meer herinnert.

Volgens de advocaat heeft de schuld die Real bij Fuentes open heeft staan verder 'niets te maken met Operacion Puerto', het lopende dopingonderzoek tegen de arts.

Fuentes liet al eerder weten dat hij naast wielrenners ook onder meer voetballers, tennissers, atleten en boksers als klanten had. Namen van sporters die hij onder behandeling had gaf hij echter nog nooit prijs.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 23 mar 2013 11:13

Oude dogma's kunnen nog altijd de prullenbak in. Lance en Michael kunnen weer worden gerehabiliteerd, maar mogen pas weer de fiets op na een grondige medische check-up. En niet pas over 2 jaar. :o

http://news.leiden.edu/news-2012/epo-do ... -harm.html
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 23 mar 2013 13:52

http://www.speld.nl/2011/07/01/mart-sme ... o-gebruik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook Mart Smeets gaat niet vrijuit. Check ook even het nieuwe bericht over MB...

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 mar 2013 16:06

goosman schreef:Oude dogma's kunnen nog altijd de prullenbak in. Lance en Michael kunnen weer worden gerehabiliteerd, maar mogen pas weer de fiets op na een grondige medische check-up. En niet pas over 2 jaar. :o

http://news.leiden.edu/news-2012/epo-do ... -harm.html
Nee hoor, het is simpelweg niet onderzocht bij gezonde personen met prestatiebevordering/herstel als primair eindpunt (alleen zeggen ze dat er niet bij in het artikel).
Het feit dat bewijs ontbreekt, betekent niet dat het niks doet.

Er is alleen indirect bewijs (klimtijden, en vermogen per kg lichaamsgewicht in de epo tijd vs tegenwoordig;
volgens de regels van het klinisch onderzoek mag je alleen die resultaten niet onderling vergelijken, maar dat voert te ver om hier te bespreken).

De bijwerkingen echter, zijn juist wel onderzocht bij gezonde vrijwilligers (z.g. fase 1 onderzoek).
Afbeelding

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 23 mar 2013 17:42

loos schreef:
goosman schreef:Oude dogma's kunnen nog altijd de prullenbak in. Lance en Michael kunnen weer worden gerehabiliteerd, maar mogen pas weer de fiets op na een grondige medische check-up. En niet pas over 2 jaar. :o

http://news.leiden.edu/news-2012/epo-do ... -harm.html
Nee hoor, het is simpelweg niet onderzocht bij gezonde personen met prestatiebevordering/herstel als primair eindpunt (alleen zeggen ze dat er niet bij in het artikel).
Het feit dat bewijs ontbreekt, betekent niet dat het niks doet.

Er is alleen indirect bewijs (klimtijden, en vermogen per kg lichaamsgewicht in de epo tijd vs tegenwoordig;
volgens de regels van het klinisch onderzoek mag je alleen die resultaten niet onderling vergelijken, maar dat voert te ver om hier te bespreken).

De bijwerkingen echter, zijn juist wel onderzocht bij gezonde vrijwilligers (z.g. fase 1 onderzoek).
De uitspraken van Professor Adam Cohen zijn hier in dit topic inderdaad al eerder besproken. Er is geen gedegen onderzoek gedaan naar de prestatiebevorderende eigenschappen van EPO op gezonde vrijwilligers. :? Eh, ........dat lijkt me niet zo vreemd toch, de negatieve gevolgen (bijwerkingen) zijn immers bekend.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 mar 2013 01:13

Weer zo een onnozele die in het stramien zit vastgeroest dat iets alleen maar waar kan zijn als er zogenaamd wetenschappelijk bewijs voor is. Het feit dat iets waar als het is middels gedegen onderzoek is bewezen wil absoluut niet zeggen dat het dan niet waar is als er geen gedegen onderzoek naar is gedaan en zelfs ook niet als iemand wel onderzoek heeft gedaan en het daarmee niet heeft kunnen bewijzen. De werkelijkheid liegt niet, als iemand denkt dat doping en met name EPO geen voordeel heeft dan diskwalificeert hij zich in mijn ogen compleet ongeacht zijn opleiding, achtergrond of titels.
Afbeelding

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 mar 2013 10:38

Zo leeft iedereen in zijn eigen wereldje of anders gezegd,belangenwerkelijkheid.
Dit soort uitspraken van wetenschappers levert advocaten argumenten die met degelijk onderzoek weerlegt moeten worden .
Waardoor deze wetenschappers ook mee kunnen eten uit de ruif van de dopingrechtzaken.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 mar 2013 10:41

Vast geroeste wetenschapper die nog even een poging doet meer geld voor (onzinnig) onderzoek binnen te slepen. Wat boeit 't nu of 8% of 10% meer vermogen gaat trappen van een bepaalde hoeveelheid EPO?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie