Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 mar 2013 21:35

Dat het verschil met EPO groter is,is wel duidelijk maar dat wil niet zeggen dat die andere middelen niet werken, kijk naar PDM en ook naar US postal. En lees ook dat artikel van journalist uit 2004 nog eens die beschrijft de werking van Testosteron, Anabolen, HGh en EPO afzonderlijk. Die eerste 2 middelen bestaan echt al heel lang.
Laatst gewijzigd door ericpeters op 18 mar 2013 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 mar 2013 21:38

mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:En wat schieten we daar mee op....?
Geen moer... maar goed hij wil schoon schip maken met zichzelf

De teams van Sörensen en dan verbaast het je niks.

1986–1987 Fanini
1988–1992 Ariostea
1993 Carrera Jeans-Tassoni
1994–1995 GB-MG Maglificio
1996–2000 Rabobank
2001 CSC-Tiscali
2002 Landbouwkrediet-Colnago
Bekent hij alleen zijn gebruik bij rabo (wat tegenwoordig nogal populair is) of ook bij andere ploegen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 18 mar 2013 21:50

ericpeters schreef:Dat het verschil met EPO groter is,is wel duidelijk maar dat wil niet zeggen dat die andere middelen niet werken, kijk naar PDM en ook naar US postal. En lees ook dat artikel van journalist uit 2004 nog eens die beschrijft de werking van Testosteron, Anabolen, HGh en EPO afzonderlijk. Die eerste 2 middelen bestaan echt al heel lang.
Ze werken ook wel, dat heb ik niet ontkend. EPO werkt alleen beter.;)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 18 mar 2013 21:51

timo2.0 schreef:
mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:En wat schieten we daar mee op....?
Geen moer... maar goed hij wil schoon schip maken met zichzelf

De teams van Sörensen en dan verbaast het je niks.

1986–1987 Fanini
1988–1992 Ariostea
1993 Carrera Jeans-Tassoni
1994–1995 GB-MG Maglificio
1996–2000 Rabobank
2001 CSC-Tiscali
2002 Landbouwkrediet-Colnago
Bekent hij alleen zijn gebruik bij rabo (wat tegenwoordig nogal populair is) of ook bij andere ploegen?
Uiteraard wel weer alleen op eigen houtje... geen hulp van dokter etc. :roll:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 mar 2013 22:02

elefantino schreef:Uiteraard wel weer alleen op eigen houtje... geen hulp van dokter etc. :roll:
Dat lijkt mij overigens gewoon op advies van juristen te gebeuren. Stel hij noemt namen van ploegleiders en artsen, dan loop je kans dat je een proces aan je broek krijgt wegens smaad en als je al zin hebt in dat gedoe hoe ga je dan bewijzen dat je het van hun kreeg c.q. dat zij ervan wisten?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 mar 2013 22:04

Het kan ook gewoon uit loyaliteit/fatsoen zijn dat hij geen namen noemt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2013 22:57

Dat fatsoen hadden ze eerder moeten bedenken.

Ik had paar maanden geleden nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar als ik zie wie en welke ploegen er momenteel dominant zijn kan ik er niet meer naar kijken. Dodelijk voor de sport imho. Misschien is de Duitse aanpak (gewoon negeren en niet uitzenden) wel de juiste (hoe triest ook) en snappen ze dat het op deze manier echt niet verder kan. Ik heb eigenlijk niet eens zin om naar de klassiekers te kijken in april.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 mar 2013 00:57

daniel1975 schreef:Ik had paar maanden geleden nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar als ik zie wie en welke ploegen er momenteel dominant zijn kan ik er niet meer naar kijken.
Zoals je weet kijk ik sinds vorige week geen wielrennen meer, de tijdrit van Porte zapte ik na zijn doorkomst op het eerste meetpunt weg, zag daarna nog het sleuren van Sky en de splijtende demarrage van Froome in de Tirreno en zapte opnieuw weg en ik ben niet meer teruggekeerd. Voorlopig kijk ik heel sec enkel naar de kille cijfers op Cycling News, de uitslagen. En het treurige is dat die uitslagen vooralsnog blijven bevestigen dat ik niets mis, precies wat jij zegt het zijn steeds dezelfde ploegen en namen die de rest vernederen. Ik heb begrepen dat het vandaag in Catalonië weer precies van hetzelfde laken een pak was en de uitslag van de rit lijkt dit te bevestigen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 19 mar 2013 01:21

Dan heb je zondag wel die prachtige finale van Milaan San Remo gemist!

Overigens snap ik zowel het journaille als de volgers niet zo goed dat ze nu opeens moord en brand schreewen bij dominantie van ploegen, die hebben wat mij betreft jaren lang bewust hun kop in het zand gestoken. Toen ik actief wielrennen begon te volgen brak het Indurain tijdperk net aan, ook toen was het al een publiek geheim dat dat niet op water en brood ging. En een jongen in zijn 10-er jaren is echt niet beter ingevoerd dan een journalist (ik kijk naar jou Mart "Ga Nu Eens Snel Met Pensioen Ik Wist Van NIks Oh Lance Wat Heb Je Me Verraden" Smeets), maar misschien kom ik uit een sceptische familie ;) Dat het zo wijd verspreid was als bij de Festina affaire naar voren kwam was natuurlijk wel een verrassing, maar sinds die tour heb ik er ook nooit meer aan getwijfeld. Ook bijvoorbeeld bij Boogerd niet, hij was bij LBL de enige die VDB nog een beetje bij kon houden, iemand die strak stond van alles wat je niet mocht gebruiken. En wat dacht je van Den Bakker, dat jaar winnaar van de Vlaamse week (of hoe ze dat ook noemen), die had daarvoor nog nooit echt bewezen over bovenmatig talent te beschikken.

You gotta learn to love it as it is ben ik bang, of inderdaad stoppen met volgen, maar bij steeds meer sporten hoor je nu zachtjes aan geluiden over dopinggebruik, dus dan zitten we met zijn alles straks alleen nog maar naar curling en schaken te kijken ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 mar 2013 02:15

sjoerdth schreef:Dan heb je zondag wel die prachtige finale van Milaan San Remo gemist!
Tsja, waarschijnlijk horen we ergens tussen nu en 2023 wie we uit de top 10 kunnen schrappen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 mar 2013 06:41

daniel1975 schreef:Dat fatsoen hadden ze eerder moeten bedenken.

Ik had paar maanden geleden nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar als ik zie wie en welke ploegen er momenteel dominant zijn kan ik er niet meer naar kijken. Dodelijk voor de sport imho. Misschien is de Duitse aanpak (gewoon negeren en niet uitzenden) wel de juiste (hoe triest ook) en snappen ze dat het op deze manier echt niet verder kan. Ik heb eigenlijk niet eens zin om naar de klassiekers te kijken in april.
+1
Ik heb van Parijs - Nice weinig gezien. Van de Tireno ook niet. Behalve een paar ziekmakende beelden van een Sky trein. San Remo heb ik niet gekeken. De rest van het voorjaar hoeft van ook niet zo. Maar de NOS ziet mij niet als kijker weglopen. Sporza wel. Maar ik weet niet eens of die buitenlandse kijkers bij hun kijkcijfers rekenen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2013 09:13

@sjoerd: tuurlijk was die dope vroeger ook duidelijk, maar toe had ik nog de illusie dat iedereen hetzelfde gebruikte en het dus 'eerlijk' was. Nu zie je een paar ploegen kapot gaan (oa Rabo) en Sky als grootste schijnheil (imho) 'clean' het peloton domineren. Ik snap het niet, snap ook niet dat de schone renners niet eens gezamenlijk naar buiten treden. Je laten degraderen door Katoesha en Sky en dat gewoon slikken.... Ik zou er als prof op afknappen :-(
Less is bore

Plaats reactie