Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

eelcoz

eelcoz 04 okt 2010 21:23

Het volgende kan ik absoluut niet hard maken, maar is een weergave van mijn gevoel:

In de ploegen van Bruyneel werd/wordt met een structureel dopingprogramma gewerkt. Dit gebeurt al sinds 1999. Op de een of andere manier (omkoping, hele goede methodes) worden er nooit renners gepakt terwijl ze bij Bruyneel rijden. Op het moment dat ze de ploeg verlaten, gaan sommigen door met dit dopinggebruik. Een aantal van hen wordt dan wel gepakt, omdat ze niet meer 'gebruik kunnen maken' van de 'expertise'/contacten van Bruyneel.

Er zijn namelijk, zoals Tieky ook al aangeeft, nogal wat renners 'na Bruyneel' gepakt.

Let wel, ik heb hier totaal geen enkel hard bewijs voor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2010 21:34

Dat gevoel wat Eelcoz omschrijft heb ik ook al een paar jaar.
Maar het is inderdaad niet hard te maken.
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 okt 2010 21:37

Idd. Heel veel oud-knechten van Lance gingen bij een andere ploeg slechter rijden en/of werden betrapt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 okt 2010 21:44

Ik heb dat idee ook heel sterk. Dat is ook juist waar dat onderzoek/rechtzaak tegen Lance Amrstrong voor een belangrijk deel over gaat. Misschien dat er daar wat meer boven water zal komen over evt georganiseerd dopinggebruik in de ploeg Bruyneel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2010 22:04

Ik weet dat ik het eigenlijk niet mag zeggen, maar ik hoop dat er nu eindelijk eens duidelijkheid komt en de Bruyneel-clan door de mand valt.
Less is bore

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 okt 2010 22:14

Hoewel ik vind dat iedere dopingzondaar gepakt moet worden hoop ik dat deze gifbeker het wielrennen bespaard blijft. Als de 3- en 7-voudig winnaar van de TdF op doping veroordeeld worden nemen nog minder mensen het wielrennen serieus (wat ik me dan prima kan voorstellen).

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 okt 2010 22:23

Foosho schreef:Hoewel ik vind dat iedere dopingzondaar gepakt moet worden hoop ik dat deze gifbeker het wielrennen bespaard blijft. Als de 3- en 7-voudig winnaar van de TdF op doping veroordeeld worden nemen nog minder mensen het wielrennen serieus (wat ik me dan prima kan voorstellen).


Niks van aantrekken, dat zijn mensen die blind zijn voor de schier onmogelijke prestaties in andere sporten : tijden op de loopnummers die nu door jan en alleman gelopen worden en die tot 20 jaar geleden enkel in het bereik van superatleten lag (bvb 100 m-en 200m-tijden, 5 en 10kms en marathon).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

trekshack
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
Locatie: Roeselare

trekshack 04 okt 2010 22:45

Hallo,

Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de Bruyneel "bende" niet clean is, terwijl er helemaal géén bewijs is. Waarom nooit eens andersom. Namenlijk dat ze wel clean rijden.
Blijkbaar wil gewoonweg iedereen horen dat Armstrong/Postal/discovery/Radioshack doping nemen. En ze menen dan dat het slecht is voor het imago van de sport terwijl ze willen dat "het" bekend word gemaakt.

Ik zal nu misschien een lawine over mij heen krijgen maar het moest er eens uit.

Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 okt 2010 22:47

TrekShack schreef:Hallo,

Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de Bruyneel "bende" niet clean is, terwijl er helemaal géén bewijs is. Waarom nooit eens andersom. Namenlijk dat ze wel clean rijden.
Blijkbaar wil gewoonweg iedereen horen dat Armstrong/Postal/discovery/Radioshack doping nemen. En ze menen dan dat het slecht is voor het imago van de sport terwijl ze willen dat "het" bekend word gemaakt.

Ik zal nu misschien een lawine over mij heen krijgen maar het moest er eens uit.

Mvg, TrekShack


wel eens van het woord NAIEF gehoord?
Live fast; die young. mijn blog

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 04 okt 2010 22:56

Ik wil dat helemaal niet horen.
Ik was een fan van Armstrong en blijf vinden dat hij een aantal belangrijke innovaties in de wielersport heeft gebracht. Als hij in de winddtunnel kon laten testen dat zijn fietspositie en een nauw aansluitend shirt van nike hem x seconden/km kon opleveren, dan deed hij dat terwijl Ulrich in de disco zat. En dan pakte hij die seconden in de tour.

Maar ik wil niet te naief zijn. Wie zo professioneel bezig is gaat tot op de grens. Microdoses tien jaar voor de anderen het deden? Eigen bloedtransfusies (niet op te sporen) terwijl de andere klooiden met epo en Cera? Who knows? Daarom hoop ik dat ze in de VS duidelijkheid brengen.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 04 okt 2010 23:05

De dubieuze rol van de UCI, als het gaat om renners van naam die in het nauw gedreven zijn, liegt er niet om.
http://doping.zdf.de/ZDFsport/inhalt/23 ... 63,00.html
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 04 okt 2010 23:06

TrekShack schreef:Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de Bruyneel "bende" niet clean is, terwijl er helemaal géén bewijs is.

Geen lawine, maar idd niet naief zijn. Waren al onze renners, Zoetemelk, Winnen, Rooks, Theunissen e.d. niet eens positief? Doping werkt, zeker in de TdF. Zie het zo, 23 dagen, waarvan 21 gefietst, kleine 100 uur totaal, 1% sneller gedoped zou als het een totale tijdrit zou zijn een winst opleveren van 1 uur, krom geredeneerd maar de TdF wordt in seconden beslist... De winnaar is in mijn ogen die tot het toelaatbare niet meetbare geknutseld heeft, helaas.

Plaats reactie