Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 29 nov 2019 11:30

Laatst las ik dat de diameter van het proton 0,831 femtometer zou zijn. En, ik heb wél een actieve herinnering aan de Contador-zaak, toen 50 picogram clenbuterol werd gemeten: zelfs te weinig voor een vervuild supplement. Ook vonden ze toen plasticizers (weekmakers) in z'n urine, waaruit de conclusie bloedtransfusie getrokken kon worden, maar daarvoor was ie niet bij het CAS en liep die route dood.

hayes

hayes 29 nov 2019 15:52

Even de knuppel in het hoedenrhok gooien.
Gisteren een lange discussie gehad met een collega. Die beweert dat de opgang van het Nederlands wielrennen, zowel in het veld als op de weg, meer en meer mensen de wenkbrauwen doet fronsen.
Ik had helemaal zo ver nog niet gedacht. Maar anderen blijkbaar wel dus.

Ik blijf uitgaan van het principe dat iemand gepakt moet worden. Anders kan je in het wilde weg geruchten lanceren.

Uiteindelijk kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat ze bv tennis en voetbal dringend eens beter onder de loep moeten nemen ook.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2019 16:23

Kip/ei maar je kan ook andersom renderen: de rest gebruikt niet meer of minder dus de verschillen worden kleiner. (I know, glas half vol type ik ;) )
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 nov 2019 17:30

hayes schreef: 29 nov 2019 15:52 Anders kan je in het wilde weg geruchten LANCEren.
In dit topic...... i rest my case :mrgreen:
Less is bore

hayes

hayes 29 nov 2019 18:06

daniel1975 schreef: 29 nov 2019 17:30
hayes schreef: 29 nov 2019 15:52 Anders kan je in het wilde weg geruchten LANCEren.
In dit topic...... i rest my case :mrgreen:
Lol.
Ik probeer nog steeds onbevangen naar wielrennen te kijken.
Niet betrapt is in mijn ogen nog steeds onschuldig, al weet ik wel dat het verleden anders uitwijst.

hayes

hayes 29 nov 2019 18:08

dubbel post

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2019 22:40

Daar ga ik helemaal in mee,
Helaas is het wel lastig om die houding overeind te houden. Alleen alweer de recente gebeurtenissen in Rusland na de eerdere schandalen daar. En nu weer die Belse dame (Sofie de Vuyst) waar impliciet dan ook weer haar vriend bij betrokken kan worden (Bart de Clercq) die onlangs gestopt is maar wel een behoorlijke carrière achter de rug heeft. Dat maakt het lastig om te blijven denken dat dit een ongelukje was waar verder niemand iets van af wist.
Maar ik blijf, naïef als ik ben toch maar geloven dat het gros gewoon schoon rijdt...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 nov 2019 22:44

ik heb e wel een probleem mee dat nog maar het B-staal onderzoeken tot een kost van een 3.000,00 euro zou leiden. Voor een middelmatige vrouwelijke wielrenster is dat veel te veel geld. Zou al minstens moeten gratis zijn.
Ook dat zulke beperkte hoeveelheden, waarbij dus de opzettelijkheid van de schuld nooit 100% vast staat ,kunnen leiden tot een jarenlange schorsing en het einde van een carriere geeft mij een dubbel gevoel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 nov 2019 22:47

Enzzo schreef: 29 nov 2019 22:40 Daar ga ik helemaal in mee,
Helaas is het wel lastig om die houding overeind te houden. Alleen alweer de recente gebeurtenissen in Rusland na de eerdere schandalen daar. En nu weer die Belse dame (Sofie de Vuyst) waar impliciet dan ook weer haar vriend bij betrokken kan worden (Bart de Clercq) die onlangs gestopt is maar wel een behoorlijke carrière achter de rug heeft. Dat maakt het lastig om te blijven denken dat dit een ongelukje was waar verder niemand iets van af wist.
Maar ik blijf, naïef als ik ben toch maar geloven dat het gros gewoon schoon rijdt...
bart de clercq een behoorlijke carriere? heeft die ooit , behalve een rit in de vuelta of giro nog een koers gewonnen? En waarom de link leggen van BDClercq naar het vermeend dopinggebruik van Sofie de vuyst?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 nov 2019 23:56

+1
De Clercq won ooit een rit in de giro, maar in de jaren daarna kwam hij niet vaak in beeld.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 nov 2019 00:16

Fiedoo; een behoorlijke carrière als sporter, niet perse met een groot palmares aan overwinningen, hoewel hij het in de ronde van Polen toch ooit niet slecht deed; leiderstrui gehad en goed klassement.
En ik associeer hem natuurlijk niet direct met doping omdat zijn lief nu vermeend dopinggebruiker blijkt. Wat ik wilde zeggen is dat het lastig te geloven valt dat hij niet op de hoogte zou zijn van eventueel cortisonen gebruik van zijn vriendin.
Maar vooralsnog kan die test ook positief zijn door een lullig zalfje of een supplement of een "over the counter" middeltje. Het blijft dus lastig om een oordeel te hebben als je niet weet wat er echt speelt. Daarom ben ik altijd voorzichtig met oordelen en hang ik de theorie aan dat iemand onschuldig is tenzij onomstotelijk vast staat dat hij gebruikt heeft.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

i-mac

i-mac 22 jan 2020 17:49

Item betreffende Betsema :https://sporza.be/nl/2020/01/22/bondsdo ... plementen/




En dan nog eentje over Ulrich zijn doping historie : https://sporza.be/nl/2020/01/22/rudy-pe ... opinggebr/
Dat laatste is ook promotie voor een boek, dus moet je alles een beetje nuanceren (of net niet). Ik ben altijd een beetje voorzichtig als men een boek met dergelijke gevoelige materie uitbrengt. Dat 'ruikt' een beetje naar sensatie. En het verkoopt natuurlijk.

Plaats reactie