Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 jul 2022 17:40

Die vragen vanuit de over fanatieke journalistiek die ze 'moeten' stellen in een poging aan waarheidsvinding te doen. Tja ik heb er ook niks mee. Een dopeur produceert op die vraag hetzelfde antwoord als een niet dopeur.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 jul 2022 17:58

Voor de bühne altijd “leuk” zo’n ongemakkelijke vraag aan een uitgebluste renner na 3 weken koers.
Ze hadden beter aan de leiding kunnen vragen wat de winst effect is van (de toegestane) ketonen….

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jul 2022 18:16

Een echte onderzoeksjournalist zou eens moeten gaan uitvinden wat er bij Bahrein aan de hand is en hoe de status nu is. Maar daar hoor je niets over
Do or don’t, there is no try

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 24 jul 2022 18:23

Op de man vragen of er doping in het spel is, getuigt van wel hele luie journalistiek. Wie wat dieper in de materie graaft, en de geschiedenis van de wielersport daarbij betrekt, kan veel gerichtere vragen stellen. Ik zet er een aantal op een rij:

- Zijn er binnen TJV renners die rijden met een attest, en zo ja hoeveel, en zo ja wat is het euvel?
- Bij de schaatsploeg van Jumbo is het aantal sporters met schildklierproblemen hoger dan onder de rest van de bevolking, is dat bij de wielerploeg ook het geval?
- Waarom is TJV uit de MPCC gestapt? Was dat alleen vanwege ketonen, of waren en zijn er meer redenen?
- Voorheen publiceerden renners als Kruijswijk en Gesink al hun data op Strava. De enige die dat nog consequent doet is Sepp Kuss. Waarom de rest niet?
- Voorheen mocht Thijs Zonneveld (AD) alle wattages van Dumoulin inzien en publiceren (behalve TT). Kunnen we zoveel transparantie ook van Jonas Vingegaard verwachten?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 jul 2022 18:35

In 2015 is TJV uit MPCC gestapt omdat de cortisolwaarde van George Bennett voor de Giro te laag was en daarom niet mocht starten.
https://www.volkskrant.nl/sport/waarom- ... ~b38ad726/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 jul 2022 18:44

Klein_Verzet schreef: 24 jul 2022 18:23 Op de man vragen of er doping in het spel is, getuigt van wel hele luie journalistiek. Wie wat dieper in de materie graaft, en de geschiedenis van de wielersport daarbij betrekt, kan veel gerichtere vragen stellen. Ik zet er een aantal op een rij:

- Zijn er binnen TJV renners die rijden met een attest, en zo ja hoeveel, en zo ja wat is het euvel?
- Bij de schaatsploeg van Jumbo is het aantal sporters met schildklierproblemen hoger dan onder de rest van de bevolking, is dat bij de wielerploeg ook het geval?
- Waarom is TJV uit de MPCC gestapt? Was dat alleen vanwege ketonen, of waren en zijn er meer redenen?
- Voorheen publiceerden renners als Kruijswijk en Gesink al hun data op Strava. De enige die dat nog consequent doet is Sepp Kuss. Waarom de rest niet?
- Voorheen mocht Thijs Zonneveld (AD) alle wattages van Dumoulin inzien en publiceren (behalve TT). Kunnen we zoveel transparantie ook van Jonas Vingegaard verwachten?
+1
Ik zie een roeping voor je,

De journalistiek kan sowieso wel vers bloed gebruiken 🤔

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jul 2022 18:58

Enzzo schreef: 24 jul 2022 18:16 Een echte onderzoeksjournalist zou eens moeten gaan uitvinden wat er bij Bahrein aan de hand is en hoe de status nu is. Maar daar hoor je niets over
Ja precies, waarom het Franse gerecht al meer dan een jaar zoekt en blijkbaar niets vindt.

Even een pronostiekje: volgende inval bij Bahrein op 30 juni 2023.
En dan gaan pientere journalisten ons weer vertellen dat er waar rook is ook vuur is.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 jul 2022 21:40

Klein_Verzet schreef: 24 jul 2022 18:23 Op de man vragen of er doping in het spel is, getuigt van wel hele luie journalistiek. Wie wat dieper in de materie graaft, en de geschiedenis van de wielersport daarbij betrekt, kan veel gerichtere vragen stellen. Ik zet er een aantal op een rij:

- Zijn er binnen TJV renners die rijden met een attest, en zo ja hoeveel, en zo ja wat is het euvel?
Ps
Aantal attesten afgelopen 5 jaar bij Jumbo , 0

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 14 sep 2022 11:20

thestudent schreef: 07 jul 2020 22:13 Ik denk serieus dat mechanische doping zelfs voor oudewetse rasdopeurs echt een stap te ver is.
In een ander topic heb ik gisteren een communique geplaatst van een Vuelta etappe, en daar kwam ook het statement voor dat er 31 fietsen op technologische fraude zijn gecheckt, waarvan 8 middels X-ray.

Waar en op welke fietsen vinden deze checks plaats? Zou het kunnen dat een renner tijdens een bergrit 2 maal van fiets wisselt, waarbij tijdens start en finish de 'reguliere' fiets wordt gebruikt, en in het tussendeel een fiets waarvan je (bijna) zeker weet dat hij niet gecontroleerd gaat worden? Of worden er ook willekeurig fietsen van het dak van de ploegautos geplukt om getest te kunnen worden?

https://ibb.co/Hg2mxpv

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 sep 2022 11:36

Ik kan me echt niet inbeelden dat een topploeg gaat gokken met mechanische doping.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2022 11:40

Als ze het niet meer controleren uiteraard wel.
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 sep 2022 11:42

bartdr schreef: 14 sep 2022 11:36 Ik kan me echt niet inbeelden dat een topploeg gaat gokken met mechanische doping.
Ik ergens ook niet, maar grootschalige dopingprogramma's waren in het verleden geen enkel probleem voor topploegen. Is mechanische doping dan een stap te ver, denk je?

Plaats reactie