Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2019 09:01

Karl66 schreef: 22 apr 2019 23:07 Dus als je in één topic, om precies te zijn het dopingtopic, over dopingproblematiek praat, dan laat je andere mensen geen ruimte om van de sport te genieten? Enzzo, je loopt weer de dramaqueen te spelen...
Hilarisch! je weet het niet meer dus je gaat persoonlijk worden. Dat zegt mij toch echt genoeg hoor.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2019 09:05

dc schreef: 22 apr 2019 22:16 Oftewel je reageert op je onderbuik en niet op de feiten. Als iemand aardig is.. onschuldig. Is ie een rotzak: Schuldig.

Lees je eigen post eens.. ik snap dat je dit niet bedoeld maar je zegt het echt. Ik zou gewoon even diep nadenken over de positie die je neemt en waarom en of dit een gevoelskwestie is of een feiten verhaal.
Feiten ja; daar wordt hier al heel lang om gevraagd!!
En een feit is dat ik Lefevere als sympathiek beschouw, een ander feit is dat ik zijn duistere verleden niet ontken. Jahaa, ik heb het inderdaad goed gelezen, en jij?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2019 10:00

Enzzo schreef: 23 apr 2019 09:01
Karl66 schreef: 22 apr 2019 23:07 Dus als je in één topic, om precies te zijn het dopingtopic, over dopingproblematiek praat, dan laat je andere mensen geen ruimte om van de sport te genieten? Enzzo, je loopt weer de dramaqueen te spelen...
Hilarisch! je weet het niet meer dus je gaat persoonlijk worden. Dat zegt mij toch echt genoeg hoor.
Karl speelt het zeker niet op de persoon; die weerlegt alleen jouw eigen stelling dat andere mensen geen ruimte krijgen om te genieten. Wat is daar persoonlijk aan?
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 apr 2019 11:01

Douglas schreef: 23 apr 2019 05:34
Karl66 schreef: 22 apr 2019 19:43 .......
En voor alle duidelijkheid, we hebben het niet over mensen die er zelf voor kiezen om het zelf te gebruiken, maar over mensen die andere mensen pushen om het te gaan gebruiken. Het is niet voor niks dat er dopingartsen levenslange schorsingen gekregen hebben. Dopinggebruik is niet onschuldig, dus hou op te doen alsof het niet veel meer dan een kwajongensstreek is, waarbij een tikje op de vingers wel genoeg straf is.
Dat vind ik wel een bijzondere visie op dopinggebruik. De sporter die epo gebruikt is een zielig slachtoffer en de arts de verpersoonlijking van de duivel?

De sporter die doping gebruikt is Zelf verantwoordelijk voor deze actie. Iedereen heeft de keuze om het wel of niet te doen. En ja er zal in sommige gevallen druk uitgeoefend worden vanuit een ploeg maar dan nog steeds is het een eigen keuze.
Sorry, dan begrijp je mij verkeerd. Ik vind sporters die doping gebruiken helemaal niet zielig en ik vind dat ze de consequenties van hun gedrag moeten aanvaarden. Maar ik vind het aanzetten tot dopinggebruik nog ernstiger. Dit waren de drijvende krachten achter het georganiseerde dopinggebruik in het peloton.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2019 12:34

Het barst van de aantijgingen en verdachtmakingen, boeken, artikelen, noem maar op! En zoals eerder gemeld, ook ik heb grote twijfels bij het verleden van Lefevere en vooral zijn ploegartsen.
Maar ik heb een vraag: Waarom is jullie waarheid de absolute waarheid? Het barst van de roddels en de aannames maar volgens jullie is alles dus onomstotelijk waar? En zo'n bericht als dit dan:

https://www.gva.be/cnt/oid478859/archie ... g-van-2001

En dan nog dit; 93% van de winnaars van afgelopen 25 jaar is -al dan niet bewezen- in verband gebracht en/of gepakt met doping. Velen daarvan "wonen" nog steeds in het wereldje en enkelen zijn zelf nog als renner actief. sommigen worden hier zelfs vereerd. Wat maakt dan dat het huidige DQS de grote zondebok is?
En alsjeblieft niet weer het riedeltje van ze hebben nooit toegegeven want ze hebben formeel nooit toe hoeven geven. En ook niet dat uitgerekend zij het verderf en bedrog vertegenwoordigen in het huidige peloton, kijk maar eens naar de link hieronder.

https://www.hln.be/sport/wielrennen/str ... ogle.nl%2F
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2019 13:28

Wat wil je nu met bovenstaande post vertellen?
Dat Mapei alleen in roddel en achterklap met doping te maken heeft gehad, maar het gewoon hele cleane jongens waren zonder enige vorm van dopingstructuur? De absolute waarheid wanneer en welke renners Lefevere of Ibarguren of VanMol heeft gedwongen, behandeld, etc weet ik ook niet. Wat wel onomstotelijk is, is dat dat groepje mannen uitermate actief is geweest in die materie en op 100% zeker er diep in heeft gezeten.
En je 2e link is natuurlijk enorm makkelijk scoren, want de welbekende hoogtijdagen van het dopinggebruik zit midden in dat tijdsblok. Dat is gewoon bekende makkelijk-scoren journalistiek voor een website of krant. Ik wil hem ook wel even omdraaien: volgens die statistieken is het onmogelijk om clean te winnen.....

ze hebben nooit toegegeven want ze hebben formeel nooit toe hoeven geven
Zolang je dat voor jezelf als de absolute waarheid houdt zijn we gewoon klaar met discussieren. Lefevere is nu vooral de metafoor voor al die verrotte personen in de sport die nooit veroordeeld zijn, maar die in neon-geel de letters DOPAGE boven hun hoofd hebben hangen. Helaas alleen middels een enorme stapel indirect bewijs die niet voldoende is voor een rechtbank. Waarom oa. QS de kop van jut is hoef ik je toch niet meer uit te leggen zeker?
Zelfde geldt voor figuren als Brailford die een rechtzaak zo ongeveer afkopen en waar ook allerlei vage smoezen komen. Prive transportjes Flumicil bijvoorbeeld.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2019 15:35

Zolang je dat voor jezelf als de absolute waarheid houdt zijn we gewoon klaar met discussieren.
Hehe! Eindelijk
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2019 13:54

Wereldrecord houder halve marathon gepakt....
https://m.hln.be/sport/meer-sport/werel ... cebook.com
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6085
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 apr 2019 14:39

Nou, niet echt gepakt.... Onregelmatigheden in bloedwaardepaspoort. Dus non actief.
Gepakt is meer als je een positief plasje hebt ingeleverd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 apr 2019 11:21

Beetje de ASO tactiek; vlak voor een grote wedstrijd even de bagger buiten scheppen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2019 12:51

Sinds wanneer doet de aso doping testen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2019 00:00

Niet!! Dat is natuurlijk voor de UCI. Wat ik wilde zeggen is dat de ASO ook altijd vlak voor de tour met dopingnieuws naar buiten komt. Net als in voornoemd geval.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie