Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 09:00

fiedoo schreef:En dan: een rennertje van een "marginale sport" rijdt zijn eerste P-R en speelt onmiddellijk een hoofdrol en rijdt bij een heel verdachte (volgens een bepaald persoon hier toch) ploeg.
Duidelijk een bewijs van... ja van wat eigenlijk?
Stijn Vandenbergh? Spijtig voor hem heeft hij geen hersens anders had hij allang een grote koers gewonnen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 apr 2013 09:11

mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:En dan: een rennertje van een "marginale sport" rijdt zijn eerste P-R en speelt onmiddellijk een hoofdrol en rijdt bij een heel verdachte (volgens een bepaald persoon hier toch) ploeg.
Duidelijk een bewijs van... ja van wat eigenlijk?
Stijn Vandenbergh? Spijtig voor hem heeft hij geen hersens anders had hij allang een grote koers gewonnen.

Nee, hij bedoelt Stybar. Ik heb me ook over hem verbaasd, maar tactisch deed hij het ook prima.
Ik vond het ploegenspel van OPQS sowieso erg mooi om te zien en ook goed doordacht (maar, je moet er wel de renners voor hebben, he?)
Ik begreep er trouwens niks van dat Vanmarcke zoveel kopwerk deed op het eind.
Hij reed alsof de duivel hem ip de wielen zat.
Cancellara had wat te verliezen, hij niet.
Als je van Boonen een sprint kunt winnen, dan kun je dat van Cancellara zeker.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 09:35

loos schreef:
mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:En dan: een rennertje van een "marginale sport" rijdt zijn eerste P-R en speelt onmiddellijk een hoofdrol en rijdt bij een heel verdachte (volgens een bepaald persoon hier toch) ploeg.
Duidelijk een bewijs van... ja van wat eigenlijk?
Stijn Vandenbergh? Spijtig voor hem heeft hij geen hersens anders had hij allang een grote koers gewonnen.

Nee, hij bedoelt Stybar. Ik heb me ook over hem verbaasd, maar tactisch deed hij het ook prima.
Ik vond het ploegenspel van OPQS sowieso erg mooi om te zien en ook goed doordacht (maar, je moet er wel de renners voor hebben, he?)
Ik begreep er trouwens niks van dat Vanmarcke zoveel kopwerk deed op het eind.
Hij reed alsof de duivel hem ip de wielen zat.
Cancellara had wat te verliezen, hij niet.
Als je van Boonen een sprint kunt winnen, dan kun je dat van Cancellara zeker.
Ah natuurlijk Stybar! Ja, die had zich als een duvel vastgebeten in het wiel van Cancellara. Wel knap dat hij nog bleef zitten.
Het team optreden van QS was sowieso opvallend te noemen.José I.heeft daar de zaakjes, wat dat betreft, goed voor elkaar.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 apr 2013 10:14

Wat dan te zeggen van Blanco?
Hadden ook een veldrijder vooraan en een mogelijke winnaar! Daar is zeker een reukje aan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 apr 2013 10:33

fiedoo schreef:Wat dan te zeggen van Blanco?
Hadden ook een veldrijder vooraan en een mogelijke winnaar! Daar is zeker een reukje aan.
Ooow, je bedoelt Josef "Handelingen 5: 12-16" Vanmarcke (roepnaam Sep)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 10:40

fiedoo schreef:Wat dan te zeggen van Blanco?
Hadden ook een veldrijder vooraan en een mogelijke winnaar! Daar is zeker een reukje aan.
De tijd zal het leren Fiedoo. Ik hoop dat Ibarguren ook goed pleisters kan plakken want dan kan hij zich ook op die manier nog nuttig maken voor QS. Natuurlijk neem ik aan dat hij juist hiervoor is aangetrokken, toch?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 apr 2013 11:01

mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:Wat dan te zeggen van Blanco?
Hadden ook een veldrijder vooraan en een mogelijke winnaar! Daar is zeker een reukje aan.
De tijd zal het leren Fiedoo. Ik hoop dat Ibarguren ook goed pleisters kan plakken want dan kan hij zich ook op die manier nog nuttig maken voor QS. Natuurlijk neem ik aan dat hij juist hiervoor is aangetrokken, toch?
Gelukkig werkt Blanco zonder dokters anders hadden ze meer klassiekers gewonnen dan een ploeg met een supersponsor! ( dus minimum 1 want één is meer dan geen). :?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 11:14

fiedoo schreef: Gelukkig werkt Blanco zonder dokters anders hadden ze meer klassiekers gewonnen dan een ploeg met een supersponsor! ( dus minimum 1 want één is meer dan geen). :?
Hou toch op Fiedoo. QS heeft willens en wetens de dopingarts José Ibarguren in dienst en die is daar niet gehaald omdat ie zo goed is in pleisters plakken. En ondanks de goede zorgen van José heeft het QS niet meegezeten in de periode van het seizoen waarin prestaties verwacht worden.
Domme pech, meer niet want het team staat er in de breedte goed voor.

Dat jij ter verdediging Blanco erbij haalt om QS vrij te pleiten van het in dienst hebben van een van de beruchte dopingarts begrijp ik niet. Ik pleit Blanco niet vrij maar ik hou het bij de feiten: persoonlijk zet ik grote vraagtekens bij het in dienst hebben van Ibarguren als QS (lees Patrick Lefevre) aan de andere kant de schijnheiligheid ophoudt tegen doping te zijn. Het een strookt niet met het ander.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 apr 2013 11:40

mrcoffee schreef:
fiedoo schreef: Gelukkig werkt Blanco zonder dokters anders hadden ze meer klassiekers gewonnen dan een ploeg met een supersponsor! ( dus minimum 1 want één is meer dan geen). :?
Hou toch op Fiedoo. QS heeft willens en wetens de dopingarts José Ibarguren in dienst en die is daar niet gehaald omdat ie zo goed is in pleisters plakken. En ondanks de goede zorgen van José heeft het QS niet meegezeten in de periode van het seizoen waarin prestaties verwacht worden.
Domme pech, meer niet want het team staat er in de breedte goed voor.

Dat jij ter verdediging Blanco erbij haalt om QS vrij te pleiten van het in dienst hebben van een van de beruchte dopingarts begrijp ik niet. Ik pleit Blanco niet vrij maar ik hou het bij de feiten: persoonlijk zet ik grote vraagtekens bij het in dienst hebben van Ibarguren als QS (lees Patrick Lefevre) aan de andere kant de schijnheiligheid ophoudt tegen doping te zijn. Het een strookt niet met het ander.
'k geef je zelfs gelijk wat betreft die Ibarguren ( want een arts wil ik hem zelfs niet noemen) maar waar ik het moeilijk mee heb is dat hier iedere prestatie in het wielrennen, en in het bijzonder voor bepaalde ploegen, aan doping wordt gelinkt. En niet gewoon vermoedens maar zelfs met een absoluut en niet te ontkennen 223,50% vaststaande zekerheid.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 08 apr 2013 15:32

timo2.0 schreef:
japiecarbon schreef:
aziraphale schreef: US Postal, overigens totaal niet te vergelijken met Sky/British Cycling, maar dat terzijde.
Want?
USP was een profploeg, die wel het boegbeeld, maar niet een 'totaalproject' was. Sky zit door de hele wielersport/fietsbeweging/British cycling en zelfs het hele programma voor London 2013 heen. Veel groter en met veel meer impact dan USP, dus.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 apr 2013 15:38

Ah, dus meer vergelijkbaar met Rabobank. Nee, dat wekt veel meer vertrouwen :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 08 apr 2013 15:43

fiedoo schreef:
mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:
'k geef je zelfs gelijk wat betreft die Ibarguren ( want een arts wil ik hem zelfs niet noemen) maar waar ik het moeilijk mee heb is dat hier iedere prestatie in het wielrennen, en in het bijzonder voor bepaalde ploegen, aan doping wordt gelinkt. En niet gewoon vermoedens maar zelfs met een absoluut en niet te ontkennen 223,50% vaststaande zekerheid.
+ 1, dit topic lijkt onderhand meer op de inquisitie of de Salem witch trials dan een discussie over dopinggebruik. Met dien verstande dat de inquisitie nog (voor de tijd, iig) zeer zorgvuldig omging met bewijslast. Het aantrekken van mensen als Ibarguren door QS kun je dom en zeer onverstandig noemen, een bewijs voor dopinggebruik binnen die ploeg is het gewoon niet. En als een goede overstap van veldrijden naar wegrennen (waar P-R de uitgelezen koers voor is) nou ook al als (vermoeden van) bewijs aangevoerd kan gaan worden... Als justitie op zo'n manier zou werken zou ik me toch ernstig zorgen maken.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie