Het dopingtopic 2.0

Over de wielersport en zijn beoefenaars.
amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2019 20:42

Enzzo schreef:
11 jan 2019 14:41
Dat men zaken ook vanuit andere hoeken zou kunnen bekijken en zo wellicht tot nieuwe inzichten kan komen..
Bijvoorbeeld; winnen in het tijdperk van de EPO vereiste nog steeds wel dat je beter was dan de rest van de EPO mannen. Maar een volle cleansweap op het podium van een klassieker vereist daarnaast nog net dat beetje extra. Namelijk een goed team, een goede ploegleider en een goede sfeer in het team.

Met name dat laatste is wat lefevre altijd gelukt is, en nog steeds. Dat verdient wat mij betreft respect.
Altijd goede sfeer? Misschien de laatste paar jaar als het allemaal regelmatig lukt in de klassiekers, dat was echt wel anders in de jaren dat de stukjes niet vaak genoeg op z'n plek vielen. Dan stond meneer z'n renners af te vallen voor de pers. Heeft hij ooit wel eens de hand in eigen boezem gestoken?

Dat verhaal over EPO slaat natuurlijk nergens op. Het is niet zwart of wit, aan of uit. De één neemt een beetje, de andere een beetje meer en nog iemand moet iedere nacht even z'n bed uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2019 21:12

Dat verhaal over EPO slaat natuurlijk nergens op. Het is niet zwart of wit, aan of uit. De één neemt een beetje, de andere een beetje meer en nog iemand moet iedere nacht even z'n bed uit.
Dit dus.
Winnen met EPO was ook het gevolg van goed doktorwerk, de grens opzoeken of er over (monsieur 60 pourcent), de combi met andere middelen.
Stellen dat bij algemeen gebruik van EPO de boel weer ‘eerlijk’ is, is kolder.
En ik heb nog geen enkele ‘believer’ een goede verklaring voor het medische team van Lefevre zien geven die mijn visie serieus weerlegt.

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 12 jan 2019 22:35

omdt ex-stropers de beste boswachters zijn? (als ze niet een beetje stroper blijven natuurlijk).
Dat ze vroeger bij de ploegen van lefevere niet zullen achtergebleven zijn wat doping betreft in bepaalde tijden daar is de kans heel groot toe. Maar ik heb nog nooit een renner of ex-renner ook maar één beschuldiging richting lefevere horen uiten. Ook ken ik geen renner of ex-renner die kwaad spreekt van Lefevere nadat hij de ploeg verlaten heeft.
Dat lefevere steeds buiten schot is gebleven kan ook zijn omdat hij MISSCHIEN zijn renners vrijheid laat maar hun wel het medisch kader ter beschikking stelt waarbinnen zij zelf kunnen beslissen wat ze er mee doen zonder dat hij er bij betrokken kan worden. Maar das ook maar een veronderstelling zonder ook maar één onderbouwd gegeven .
Hard fietsen? Te voet ben ik even snel,
een goede verstaander begrijpt me wel! ;-)

Karl66
Forum-lid

Karl66 13 jan 2019 12:45

Het klopt dat ex-stropers soms de beste boswachters zijn. Maar dat zijn wel de stropers die er zich bewust van zijn wat ze verkeerd deden en niet de stropers die blijven ontkennen dat ze ooit wat fout gedaan hebben. Sterker nog, die je voor de rechter slepen als je beweert dat ze wel wat fout gedaan hebben. Dat zijn mensen die gewoon doorgaan als ze de kans krijgen en de keuze voor zijn ploegartsen bevestigen dat beeld.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2019 13:02

Ik zat al te denken over mij antwoord, maar Karl heeft het meer dan duidelijk omschreven.
Lefevre zit zo enorm in de ontkenning dat het overduidelijk nog steeds een stroper is.

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 13 jan 2019 14:16

als je( een journalist bvb) iemand wil beschuldigen en je bent zeker van je stuk, moet je toch ook geen schrik hebben van een rechtszaak? Of wel?

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2019 14:36

Armstrong heeft dat anders 10 jaar prima vol weten te houden, rechtzaken genoeg gewonnen, het duurde nog jaren voor het doek definitief viel en er inmiddels genoeg mensen kapot waren gemaakt (die achteraf gewoon gelijk bleken te hebben).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Enzzo
Forum-lid

Enzzo 13 jan 2019 16:47

maar Armstrong is dan ook een onsympathieke narcistische egoist. Het tegenovergestelde is waar voor Lefevre.
Iemand die de roedel bij elkaar houdt, de sfeer goed houdt en tactisch sterk en slim is. Een paar ingrediënten voor een succesvolle wielerploeg. Moest Lefevre ooit ploegleider van Rabo zijn geweest waren de successen denk ik wat meer aanwezig geweest.

En ja doping is valsspelen maar zonder iemand verdacht te maken: topsport is proberen altijd de beste te zijn op elk vlak. Als de norm EPO is dan is de beste zijn in EPO begeleiding dus ook een verdienste

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 13 jan 2019 17:18

Enzzo schreef:
13 jan 2019 16:47

En ja doping is valsspelen maar zonder iemand verdacht te maken: topsport is proberen altijd de beste te zijn op elk vlak. Als de norm EPO is dan is de beste zijn in EPO begeleiding dus ook een verdienste
Ik weiger in een renner met een hematocriet van 64 in de laatste(!) week van de Tour (Bjarne Riis, 1996) enige vorm van verdienste te zien.

Tenzij het een WK roekeloosheid betreft.

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 13 jan 2019 19:19

oit, 'k ga der niet veel meer over zeggen behalve dat die dokters van QS er beter niet zouden zijn. Maar die andere ploegen hebben ook hun dokters waarvan omzeggens niks is geweten, dus heb je er ook geen referentie van of ze betrouwbaar zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2019 20:14

Er zijn uiteraard meerdere foute doktoren aanwezig, maar deze twee icm het volledig ontkennen van alles maakt het gewoon een onbetrouwbaar gegeven.

En Enzzo is gewoon niet serieus te nemen met zijn laatste alinea.

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 13 jan 2019 21:08

voor ik mij nog verder er over uit laat ga ik deze week eens het een en ander opzoeken ivm wielerploegen en hun doktors. 'k Hoop dat ik niet te erg verschiet :-)

Plaats reactie