Ebay.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+ invoerrechten en BTW en weg is je voordeel.
In het Oakley topic is wel her en der aardig wat over Ebay uitgelegd. Met Oakley's scheelt het bijv enorm, m'n pa wilde een bril met verkleurende glazen. Voor een BBB brilletje betaal je hier al iets van €70, een Oakley Half Jacket komt op €215. Maar op Ebay nieuw gekocht voor 76 dollar + 15 dollar verzendkosten. Das 61 euro, dan is het echt de moeite, ook al komt er nog 19% btw overheen als ik pech heb.
In het Oakley topic is wel her en der aardig wat over Ebay uitgelegd. Met Oakley's scheelt het bijv enorm, m'n pa wilde een bril met verkleurende glazen. Voor een BBB brilletje betaal je hier al iets van €70, een Oakley Half Jacket komt op €215. Maar op Ebay nieuw gekocht voor 76 dollar + 15 dollar verzendkosten. Das 61 euro, dan is het echt de moeite, ook al komt er nog 19% btw overheen als ik pech heb.
-
- Forum-lid
Eerst invoerrechten van 3,7% over het volledige bedrag dus inclusief de bezorgkosten en daaroverheen de 19%btw en dan nog een 15 euro inklaringskosten
Dus $73+$39=$102=€70+3,7%+19%=€86+€15=€101
Hier is ie dan bijna €20 goedkoper: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16664
Dus $73+$39=$102=€70+3,7%+19%=€86+€15=€101
Hier is ie dan bijna €20 goedkoper: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16664
Ik heb al heel wat arikelen op EBAY gekocht,met Oakley scheelt dat enorm maar ook Assos FL.13.s2 is zeker de moeite namelijk €131,61 inclusief verzending is toch een kleine 55€ wat je bespaart en nog nooit invoerrechten of dergelijke kosten hoeven te betalen.
Gewoon kopen dus de kans is klein dat de douane ne jou pakketje er uit haalt
Gewoon kopen dus de kans is klein dat de douane ne jou pakketje er uit haalt
I live to ride,I ride Passoni
-
- Forum-lid
als je iets in amerika koopt vraag je best aan de verkoper om het in een neutrale verpakking te versturen, zodat het niet te zien is dat het van een winkel komt. Verder vrag je het te versturen als een gift en vraag aan de verkoper dat hij de waarde die hij moet aangeven op het pakket beneden de 50 dollar houdt. zo voorkom je extra kosten van de belgische douane. voor meer info surf je best eens naar de belgische douane via google.
RIDLEY the speed weapon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
bestel zelf ook vaak via ebay, ene keer moet ik wel alle extra kosten betalen
en andere keer weer niet, het hangt niet alleen van de verkoper af
maar ook van de douane, soms krijg ik het rechtstreeks van de koper
is ook afhankelijk wat je bestel en ook hoe groot je pakket uiteindelijk is of wordt
je kan zijn feedback ook zien of hij veel of weinig ervaring heeft om buiten
europa te bestellen, en zodoende veel vragen stellen
en andere keer weer niet, het hangt niet alleen van de verkoper af
maar ook van de douane, soms krijg ik het rechtstreeks van de koper
is ook afhankelijk wat je bestel en ook hoe groot je pakket uiteindelijk is of wordt
je kan zijn feedback ook zien of hij veel of weinig ervaring heeft om buiten
europa te bestellen, en zodoende veel vragen stellen
Met een hele fiets kun je er echt wel vanuit gaan dat je invoerrechten en BTW moet gaan betalen. En vergeet bovendien transport niet. Voor een hele fiets kan dat zomaar USD 200 gaan kosten. Of je moet een paar maanden geduld hebben. Dan kan het met de boot goedkoper.
Ik koop nogal wat dure bladmuziek uit de VS, die wordt inderdaad neutraal verpakt en geen centje pijn.
Fietsonderdelen laat ik versturen naar een kennis van mij in de VS die het dan herverpakt en naar mij opstuurt. Is in de regel nog goedkoper ook omdat die grappenamkers van een winkels aldaar ook nog verdienen aan de porto.
Fietsonderdelen laat ik versturen naar een kennis van mij in de VS die het dan herverpakt en naar mij opstuurt. Is in de regel nog goedkoper ook omdat die grappenamkers van een winkels aldaar ook nog verdienen aan de porto.
-
- Forum-lid
Als leveranciers niet buiten de states willen leveren.... en shipping is meestal ook goedkoper zo..
http://www.myus.com
Gerrit-Jan
http://www.myus.com
Gerrit-Jan