Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 24 mei 2022 15:40

Je kunt een koper bij je aan huis een online betaling laten doen op je eigen rekening. Geld staat direct bij jou op de bank
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mei 2022 15:48

Ik koop/ verkoop heel wat op 2ehands.be
Tot op heden, behalve een koper die niet opdaagt, weinig slechte ervaringen.
Zowel met laten als zelf opsturen als koper en verkoper.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2022 15:49

EmPeHa schreef: 24 mei 2022 15:21 Controleer jij of het niet vals is? Ik zag laatst een advertentie van iemand die geen cash accepteert.
Natuurlijk controleer ik dat het geen valse bankbiljetten zijn. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 24 mei 2022 15:50

1094 schreef: 24 mei 2022 14:01 Al met al reden genoeg om het eens in de zoveel tijd te herhalen dat je altijd moet oppassen met marktplaats
Zeg dat :winkthumb:
Onlangs ben ik de eerste keer van mijn leven het schip in gegaan....geboden op een product, wat berichtjes uitgewisseld met de verkoper. Niet eens geworden over de prijs.
Weekje later krijg ik bericht "Voor je bod + €10 en verzendkosten mag je het hebben", net op een moment dat ik beetje haast had. In de advertentie was niks dat alarmbellen deed afgaan, communicatie oké, niet overdreven snel zoals bedriegers vaak doen, geen supermooi Nederlands maar ook niet alarmerend slecht. Rekeningnummer uit betaalverzoek stond niet geregistreerd als frauduleus.
Dus ik betaal de verschuldigde €125,- (verzendkosten afgerond) en heb nooit iets ontvangen :twisted: :twisted: geen kopersbescherming gedaan want betaalverzoek buiten MP om.
Geen idioot bedrag, niks waar ik nachten van wakker lig gelukkig. Maar toch eeuwig zonde.

Aangifte gedaan, ik acht de kans klein er nog meer van te horen.
Dogma F

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12403
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 mei 2022 19:37

Het licht er ook erg aan welk product groep.
Met fietsspullen weinig ellende. Behalve autistische racefietsers die 94 vragen stellen en dan zeggen laat maar.

Als ik een TV of telefoon verkoop let ik wel op.
Betalen via tikkie of cash anders niet, geen MP of idioterie.
kan nooit mis gaan. Er als iemand met nep geld staat, lijkt me dat een behoorlijk risico voor de koper, hij staat op camera en je hebt z'n gegevens.
Als je aangifte doet met nep geld betaald weet ik zeker dat je dezelfde dag nog gebeld word.

Ik had er laats een die met briefjes van 100 betaalde, nou prima.
Heel veel doen daar ook zo moeilijk over. Waarom, als je nep geld maakt doe dan 10 of 20 dat controleert niemand behalve de mcdonalds.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 24 mei 2022 19:38

Heb je een bankrekeningnummer van je wederpartij? Doe dan een melding. Bij meerdere meldingen komt dat bankrekeningnummer in het LMIO register.
Als dat gebeurd is, kan de bank je helpen je geld terug te krijgen.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27405
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mei 2022 22:19


Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 25 mei 2022 00:15

Ik koop en verkoop ook veel via MP. Cash ontvangen vind ik niet zo erg, zolang het <€100-150 is (ligt aan het item en komt überhaupt niet zo vaak voor). Dat geef ik wel weer uit of stort ik bij de bank.

Daarentegen koop ik via MP ook een hoop klein grut en erger ik mij enorm aan fossielen (sorry, maar het is 2022!) die bijvoorbeeld €12,75 contant willen ontvangen. Ik betaal al zeker 8 jaar niet meer met contant geld (op enkele uitzonderingen na), dus dat heb ik ook niet standaard liggen. Een briefje van €10 pinnen kan nergens meer en mijn ervaring is dat geen enkele winkel wil je helpen met wisselen of een klein bedrag op te nemen met de pin naar cash. Ik snap die ondernemers ook wel, want voor hen is het inmiddels lastig om te zorgen voor genoeg wisselgeld. Tikkie heeft misschien een slecht imago gekregen door de fraudegevallen, maar het zou zo veel prettiger zijn als men zich even verdiept in waar de valkuilen liggen, in plaats van digitale betaalwijzen bij voorbaat uit te sluiten. Zo denk ik dat een Marktplaats betaalverzoek (zonder die gekke regelingen) of Tikkie veel veiliger is dan cash geld aannemen of je IBAN te delen, omdat je op je eigen telefoon een melding krijgt dat het geld is overgemaakt. Cash geld kan vals zijn (zo'n "vals-geld stift" vertrouw ik ook niet) en je IBAN delen kan weer leiden tot identiteitsfroude...
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 25 mei 2022 00:41

BertL schreef: 24 mei 2022 15:40 Je kunt een koper bij je aan huis een online betaling laten doen op je eigen rekening. Geld staat direct bij jou op de bank
Dat viel tegen toen ik een paar maanden terug iemand aan de deur had die hetzelfde beweerde. Ik was al sceptisch, maar de meneer verzekerde dat het direct op mijn rekening zou staan. Het was weekend (ik denk zondagochtend), dus misschien maakt dat iets uit. Na 10 min stond het nog niet op mijn rekening, dus toen de meneer als nog een Tikkie laten betalen voor de onafhankelijke bevestiging dat ik het bedrag ook daadwerkelijk zou ontvangen. Afgesproken dat ik het te veel betaalde geld terug zou storten zodra het binnen was en de volgende dag zo gezegd, zo gedaan.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2022 07:24

havana schreef: 24 mei 2022 22:19 Dit pareltje wil je niet missen.

https://link.marktplaats.nl/m1843792419 ... nt=app_ios
Behalve beroerde foto's en crappy beschrijving is 100 euro voor die fiets best redelijk. Of wordt met de woorden "zie foto 2" een gebrek aangeduid dat ik op de foto's niet goed zie?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2022 07:30

Ik moet zeggen dat ik meestal een betaalverzoek aanmaak in mijn bank-app en die laat scanner door de koper (qr-code). En inderdaad staat het er dan vrijwel meteen op. Pasgeleden had ik 1 keer dat langer duurde. Ik had gegevens van de koper, spullen meegegeven, en 10 minuten laten was het gedaan. Ging om een partijtje oude fietstroep dat ik voor 55 euro had verkocht. Dat speelt ook mee, als je gaat frauderen, ga je niet frauderen met 55 euro en een bestelbus met fietsonderdelen. Iphone, garmin, macbook, telefoon fraudeert net met wat minder gesleep.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2022 07:34

Het blijft trouwens lullig als je een keer wordt opgelicht. Maar als ik bij elkaar optel wat ik bespaard heb tov de keren dat opgelicht of een beetje opgelicht ben (zo heb ik ooit twee zo goed als nieuwe zadels gekocht die beiden matige staat hadden), dan is de balans meer dan positief. Je moet soms gewoon je verlies nemen.

PS een van zadels zit op mijn crosser (verder prima) en de andere op mijn ATB (ook best). Al jaren plezier van ondanks dat ik er teveel voor betaald heb.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie