Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 24 mei 2022 10:09

BertL schreef: 13 mei 2022 18:10
Een zeer mooie Cannondale supersix evo hm wordt aangeboden. 54cm

Shimano Dura ace campagnolo Sram cervelo pinarello look Cannondale specialized Cube Sensa MTB ATB 105 di2 eps felt BMC Ridley argon zipp roval disc disk carbon 6800 8000 9000 9100 9170
racefiets wielrennen wielrenfiets avid magura lightwheight dtswiss carbon wielen
Afbeelding

Te mooi om waar te zijn.
Marktplaats gaat er nooit iets aan doen, maar ik vind het gebruik van 10.000 zoektermen in je advertentie zo enorm irritant :evil:

1094
Forum-lid
Berichten: 1575
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 mei 2022 10:17

MPolleke schreef: 05 mei 2022 23:25 Dit is een account van 15 jaar oud. Ik ben vast goedgelovig :) Worden oude accounts verhandeld misschien?

Heb je al contact opgenomen? Doe een mooi bod en stel voor om het op te komen halen. Wordt er een dag/tijd/plaats afgesproken? Of is ophalen opeens lastig? Communicatie van 1-op-1 zegt zoveel meer dan de advertentie.
Deelen ligt toch wel erg centraal, bij Arnhem. Het is niet echt Verweggistan.
Is de trigger voor oplichting enkel de prijs? Mogelijk heeft hij een wat onbekende verkoopmethode?
Dit is inderdaad een bekende truc, ergens in Verweggistan zodat verzenden logisch is, geen reviews, zeer interessante prijs.
Heb dit ook gehad toen ik een AppleTV wilde kopen, toen ik vroeg of hij een betaalverzoek wilde maken met gelijkoversteken begon hij excuses te verzinnen waarom dat niet werkte. Vrij snel werd het account door mp geblokkeerd. Gelukkig geen geld aan kwijt geraakt.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 729
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 24 mei 2022 10:28

Bij "gelijk oversteken" wordt het gereserveerde bedrag toch overgemaakt zodra de track&trace zegt dat het pakket bezorgd is? Dan zou je als verkoper dus zelfs een baksteen kunnen opsturen...
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 mei 2022 10:39

Die optie is laatst ook beëindigd. Daar stond bij dat er een verbeterde versie terug zou komen. Dat lijkt mij nu de kopersbescherming.
https://www.marktplaats.nl/m/kopersbescherming/
Veiliger verzenden. Zorgeloos handelen.
Met Kopersbescherming staat het aankoopbedrag veilig op een tussenrekening totdat de koper de aankoop heeft ontvangen én goedgekeurd. Stuurt de verkoper een ander, beschadigd of geen product op, dan bemiddelt de onafhankelijke partij Online Payment Platform (OPP) tussen koper en verkoper. Kopersbescherming is een optionele service. Het is dus niet verplicht.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 mei 2022 13:07

Dan kun je nog gedoe krijgen. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets in mint conditie verkocht en verzond en een bericht kreeg van de koper dat het allemaal beschadigd verzonden was, om maar even weer terug te nemen. Dat was gewoon absoluut niet mogelijk tenzij het pakket beschadigd zou zijn, maar dat was niet zo en daar waren de beschadigingen ook niet naar. Deze koper wilde gewoon even zijn eigen 'ruilen' met die van mij. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen. Ik leg alles sindsdien gewoon vast op camera.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2022 13:54

JPAR schreef: 24 mei 2022 13:07 Dan kun je nog gedoe krijgen. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets in mint conditie verkocht en verzond en een bericht kreeg van de koper dat het allemaal beschadigd verzonden was, om maar even weer terug te nemen. Dat was gewoon absoluut niet mogelijk tenzij het pakket beschadigd zou zijn, maar dat was niet zo en daar waren de beschadigingen ook niet naar. Deze koper wilde gewoon even zijn eigen 'ruilen' met die van mij. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen. Ik leg alles sindsdien gewoon vast op camera.
Het lijkt mij duidelijk:
Na aankoop gaat het geld naar de rekening van een onafhankelijke tussenpartij: Online Payment Platform (OPP). Is er iets niet in orde met de aankoop? Dan bemiddelt OPP tussen jou en de koper.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

1094
Forum-lid
Berichten: 1575
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 mei 2022 14:01

Al met al reden genoeg om het eens in de zoveel tijd te herhalen dat je altijd moet oppassen met marktplaats

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 mei 2022 14:26

Orlok schreef: 24 mei 2022 13:54
JPAR schreef: 24 mei 2022 13:07 Dan kun je nog gedoe krijgen. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets in mint conditie verkocht en verzond en een bericht kreeg van de koper dat het allemaal beschadigd verzonden was, om maar even weer terug te nemen. Dat was gewoon absoluut niet mogelijk tenzij het pakket beschadigd zou zijn, maar dat was niet zo en daar waren de beschadigingen ook niet naar. Deze koper wilde gewoon even zijn eigen 'ruilen' met die van mij. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen. Ik leg alles sindsdien gewoon vast op camera.
Het lijkt mij duidelijk:
Na aankoop gaat het geld naar de rekening van een onafhankelijke tussenpartij: Online Payment Platform (OPP). Is er iets niet in orde met de aankoop? Dan bemiddelt OPP tussen jou en de koper.
Dat is toch helemaal niet duidelijk. Een koper kan dus iets beweren wat niet zo is en dat moet een onafhankelijke partij beoordelen? Hoe dan?

Ik weet dat het ook vaak via Catawiki gebeurt. Dan heeft de koper spijt van zijn aankoop en dient een claim in om (deels) gecompenseerd te worden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2022 14:40

JPAR schreef: 24 mei 2022 14:26
Orlok schreef: 24 mei 2022 13:54
JPAR schreef: 24 mei 2022 13:07 Dan kun je nog gedoe krijgen. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets in mint conditie verkocht en verzond en een bericht kreeg van de koper dat het allemaal beschadigd verzonden was, om maar even weer terug te nemen. Dat was gewoon absoluut niet mogelijk tenzij het pakket beschadigd zou zijn, maar dat was niet zo en daar waren de beschadigingen ook niet naar. Deze koper wilde gewoon even zijn eigen 'ruilen' met die van mij. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen. Ik leg alles sindsdien gewoon vast op camera.
Het lijkt mij duidelijk:
Na aankoop gaat het geld naar de rekening van een onafhankelijke tussenpartij: Online Payment Platform (OPP). Is er iets niet in orde met de aankoop? Dan bemiddelt OPP tussen jou en de koper.
Dat is toch helemaal niet duidelijk. Een koper kan dus iets beweren wat niet zo is en dat moet een onafhankelijke partij beoordelen? Hoe dan?

Ik weet dat het ook vaak via Catawiki gebeurt. Dan heeft de koper spijt van zijn aankoop en dient een claim in om (deels) gecompenseerd te worden.
Is dat niet altijd zo?
Als verkoper maak ik twee pakketjes, één daarvan met een baksteen en de ander met bijv. de camera welke ik op foto vastleg zoals jij beweert te doen. Het pakketje met de baksteen stuurt de verkoper op en de koper klaagt dan dat hij een baksteen heeft ontvangen ipv de camera! Een koper kan dus iets beweren wat niet zo is vlgns de verkoper en dat moet een onafhankelijke partij beoordelen? Hoe dan?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 mei 2022 14:55

Orlok schreef: 24 mei 2022 14:40
JPAR schreef: 24 mei 2022 14:26
Orlok schreef: 24 mei 2022 13:54
Het lijkt mij duidelijk:
Na aankoop gaat het geld naar de rekening van een onafhankelijke tussenpartij: Online Payment Platform (OPP). Is er iets niet in orde met de aankoop? Dan bemiddelt OPP tussen jou en de koper.
Dat is toch helemaal niet duidelijk. Een koper kan dus iets beweren wat niet zo is en dat moet een onafhankelijke partij beoordelen? Hoe dan?

Ik weet dat het ook vaak via Catawiki gebeurt. Dan heeft de koper spijt van zijn aankoop en dient een claim in om (deels) gecompenseerd te worden.
Is dat niet altijd zo?
Als verkoper maak ik twee pakketjes, één daarvan met een baksteen en de ander met bijv. de camera welke ik op foto vastleg zoals jij beweert te doen. Het pakketje met de baksteen stuurt de verkoper op en de koper klaagt dan dat hij een baksteen heeft ontvangen ipv de camera! Een koper kan dus iets beweren wat niet zo is vlgns de verkoper en dat moet een onafhankelijke partij beoordelen? Hoe dan?
True. Daarom heb ik het liefst dat iets afgehaald wordt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2022 15:11

Ik ook en dan cash betalen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 mei 2022 15:21

Controleer jij of het niet vals is? Ik zag laatst een advertentie van iemand die geen cash accepteert.

Plaats reactie