Trainingswieltjes
Lieve Fiets,
Het is nu bijna winter en de wegen en vooral de troep op de wegen wordt steeds erger. Van de lente heb ik een setje Easton wielen gekocht en ik vind het zo zonde als die constant aan al deze vocht en kou en andere niet-lieve dingen die mijn naafjes aantasten. Dit zijn namelijk ook wieltjes die ik wel eens gebruik voor wedstrijd en ik vind het zo jammer als ik na de winter nieuwe moet kopen. Ik ben nu op zoek naar een setje wielen die ik kan gebruiken voor in de winter. Ik wil wel dat het een beetje goede wielen zijn, dus bijvoorbeeld met een Ultegra-naaf maar ik krijg nog niet zoveel zakgeld van mijn ouders dus het mag ook weer niet te duur zijn. Ik hoef geen nieuwe wielen te hebben, tweedehands kan natuurlijk ook, maar ik weet niet precies wat voor velg ik moet hebben. Ik wil natuurlijk wel iets stevigs wat tegen een stootje kan, en wat niet zo snel kapot gaat. Gewicht en aerodynamica vind ik niet belangrijk! Daarom vraag ik, welke wielen kan ik nu het beste nemen? Ik zat zelf te denken aan een setje CXP33 met Ultegra naafjes, is dit wel een goed idee want ik hoorde laatst dat deze niet zo sterk waren! Ze lijken mij echter wel sterk met al hun spaakjes, en ik ga ze niet gebruiken voor wedstrijden. Wat moet ik nu doen, ik weet het allemaal niet meer! Help mij alstjeblieft!!!
groetjes en veel liefs,
Een Onzekere Leeuw
Het is nu bijna winter en de wegen en vooral de troep op de wegen wordt steeds erger. Van de lente heb ik een setje Easton wielen gekocht en ik vind het zo zonde als die constant aan al deze vocht en kou en andere niet-lieve dingen die mijn naafjes aantasten. Dit zijn namelijk ook wieltjes die ik wel eens gebruik voor wedstrijd en ik vind het zo jammer als ik na de winter nieuwe moet kopen. Ik ben nu op zoek naar een setje wielen die ik kan gebruiken voor in de winter. Ik wil wel dat het een beetje goede wielen zijn, dus bijvoorbeeld met een Ultegra-naaf maar ik krijg nog niet zoveel zakgeld van mijn ouders dus het mag ook weer niet te duur zijn. Ik hoef geen nieuwe wielen te hebben, tweedehands kan natuurlijk ook, maar ik weet niet precies wat voor velg ik moet hebben. Ik wil natuurlijk wel iets stevigs wat tegen een stootje kan, en wat niet zo snel kapot gaat. Gewicht en aerodynamica vind ik niet belangrijk! Daarom vraag ik, welke wielen kan ik nu het beste nemen? Ik zat zelf te denken aan een setje CXP33 met Ultegra naafjes, is dit wel een goed idee want ik hoorde laatst dat deze niet zo sterk waren! Ze lijken mij echter wel sterk met al hun spaakjes, en ik ga ze niet gebruiken voor wedstrijden. Wat moet ik nu doen, ik weet het allemaal niet meer! Help mij alstjeblieft!!!
groetjes en veel liefs,
Een Onzekere Leeuw
C'est le moustache qui fait la musique
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Welke Easton wielen heb je? Ik kan me niet voorstellen dat een setje Easton wielen de winter niet zouden overleven. De goedkoopste wielen, de Vista's, is al een zeer degelijk wielset.
CXP33 velgen zijn mits goed gespaakt super sterk, iemand die anders beweert moet ze wielen beter spaken.
PS gebruik de 'Enter' toets wat vaker, dan is het wat makkelijker te lezen.
CXP33 velgen zijn mits goed gespaakt super sterk, iemand die anders beweert moet ze wielen beter spaken.
PS gebruik de 'Enter' toets wat vaker, dan is het wat makkelijker te lezen.
Wel lief hoor, het lijkt wel een Sinterklaas gedicht..!!
Maar inderdaad, "elk" wielsetje met cxp 33 velgen en Ultegra naven zou (indien goed gespaakt) nagenoeg onverwoestbaar moeten zijn.
Gooi er dan betrouwbare DT spaken in en voila: sterke, betrouwbare en niet al te dure trainingswielen.
Succes ermee Leeuwtje!
Maar inderdaad, "elk" wielsetje met cxp 33 velgen en Ultegra naven zou (indien goed gespaakt) nagenoeg onverwoestbaar moeten zijn.
Gooi er dan betrouwbare DT spaken in en voila: sterke, betrouwbare en niet al te dure trainingswielen.
Succes ermee Leeuwtje!
Gang is alles!!
Kijk gewoon eens op marktplaats voor een paar 2e hands wieltjes.. Of pak blad fiets erbij en kijk eens naar die Mach1 wieltjes met Ultegra naaf voor 158 euro's. Het verbaast me weleens dat mensen gewoon niet verder zoeken of kijken dan hun neus lang is.. Er is werkelijk waar genoeg te vinden!
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Mijn collega is één van die stevige polderstampers (100+) gelijk ze zeggen. Hij slaagt er telkens in alles in frut te rijden, behalven zijn CXP33's met Ultegra naven. Heeft ze zelfs nog niet moeten narichten. En als hij ze heel laat dan kan je er zeker van zijn dat ze bombproof zijn.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Rijdt al jaren met Rigida DP18 velgen en Ultegra naven in de winter. Ook in de tijd dat ik nog tegen de 100kg weegde. Ze zijn niet zo pimp, strak en snel als de eurusjes, iets lomper en zwaarder, maar daarentegen niet kapot te krijgen en ook de pekel lijkt maar geen vat te krijgen op de ultegra naafjes, rolt nog als een tierelier....., nooit geen speling gehad, slechts eens een piepklein slagje, wat er perfect uit te halen is met 36 spaaks.... Voor de winter zijn handgespaakte wielen een absolute aanrader........, showen met je Easton wielen doe je in de zomer 
Bedankt voor de tips jongens!
Een setje CXP 33 zou dus wel voldoende moeten zijn.
Ik heb trouwens een setje Vista SL, inderdaad wel sterk genoeg om de winter te overleven, maar wil ze gewoon niet zo snel kapot hebben want ze zijn gewoon wel stukje duurder dan een setje 2dehands CXP33.
Ik ga even marktplaats afstruunen, als iemand nog een setje heeft staan kan ie mij natuurlijk altijd pm'en!
Een setje CXP 33 zou dus wel voldoende moeten zijn.
Ik heb trouwens een setje Vista SL, inderdaad wel sterk genoeg om de winter te overleven, maar wil ze gewoon niet zo snel kapot hebben want ze zijn gewoon wel stukje duurder dan een setje 2dehands CXP33.
Ik ga even marktplaats afstruunen, als iemand nog een setje heeft staan kan ie mij natuurlijk altijd pm'en!
als je toch via marktplaats gaat kopen zou ik even zoeken naar open pro velgen. Stukje lichter en bij uitstek geschikt voor criteriums ook in tijdens het wedstrijdseizoen. Aan je schrijven te zien ben je nog nieuweling denk ik ? Dan zijn open pro's zeker sterk genoeg voor je.
Best wel leuk om te lezen hoe de firma Radplan er over denkt:
http://www.radplan-delta.de/rennradtechnik/felgen.html
http://www.radplan-delta.de/rennradtechnik/felgen.html
Roadster
is dat niet meer iets voor www.fahrrad.de ? Wat staat er ongeveer in NL?