Hallo
Ik heb een verschillende vraagjes:
1 Kunnen jullie mij helpen kiezen tussen deze wielsets?
2 Wat is nou het werkelijke probleem met die achternaaf van de Amc 420 set?
3 Hebben jullie wat meer info over de Reynolds Solitude?
alvast bedankt
Amc 420, Reynolds Solitude, Dt-swiss mon chasseral, FSA 400/600
1. Als je niet voor zelfbouw AMC gaat zou ik die samen met de FSA van de lijst schrappen. Zelfbouw AMC met bv corima naven zijn voor een kleine 600 te krijgen (met in elkaar zetten erbij) en zijn een prima kwaliteit.
over de andere twee : de DT en Reynolds schelen aardig in prijs, 400 tegenover dik 700. In beide zitten DT240 (achtige) naven, de spaken doen ook niet echt voor elkaar onder (reynolds spaken zijn volgens mij ietsje beter) dus ik denk dat je met de reynolds een goeie (en goedkope) keus hebt. De DT moet het vind ik, met name van de looks hebben.
2. De amc achternaaf is volgens mij veel minder goed afgeschermd dan goed voor hem is. De naaf kan opzich wel aardig bollen mits je hem heel goed onderhoud. Als je hem elke (paar) ritten ff schoonmaakt en insmeerd is er volgens mij weinig aan de hand, maar ja heb je daar zin in...?
3. In de reynolds solitude zitten naven die gebaseerd zijn op de DT240. Als spaken zijn de DT revolution gebruikt. Achter zitten ook een paar DT competition. De prijs is vrij laag, waardoor je normaal niet ECHT goede wielen kan verwachten, maar de naven, spaken en het merk is goed, dus ik verwacht zelf dat de prijs/kwaliteit echt super is! Review/gebruikservaring ben ik nog niet tegen gekomen.
over de andere twee : de DT en Reynolds schelen aardig in prijs, 400 tegenover dik 700. In beide zitten DT240 (achtige) naven, de spaken doen ook niet echt voor elkaar onder (reynolds spaken zijn volgens mij ietsje beter) dus ik denk dat je met de reynolds een goeie (en goedkope) keus hebt. De DT moet het vind ik, met name van de looks hebben.
2. De amc achternaaf is volgens mij veel minder goed afgeschermd dan goed voor hem is. De naaf kan opzich wel aardig bollen mits je hem heel goed onderhoud. Als je hem elke (paar) ritten ff schoonmaakt en insmeerd is er volgens mij weinig aan de hand, maar ja heb je daar zin in...?
3. In de reynolds solitude zitten naven die gebaseerd zijn op de DT240. Als spaken zijn de DT revolution gebruikt. Achter zitten ook een paar DT competition. De prijs is vrij laag, waardoor je normaal niet ECHT goede wielen kan verwachten, maar de naven, spaken en het merk is goed, dus ik verwacht zelf dat de prijs/kwaliteit echt super is! Review/gebruikservaring ben ik nog niet tegen gekomen.
Mijn gevoel zegt dat dat 'afgeleid van de DT240' niet anders kan zijn dan een marketingtruc. Het zou mij niet verbazen als de naven van de Solitude gewoon heel sterk lijken op de DT 370 (opvolger van de Onyx).
Is een setje met DT Swiss 1.2 30 mm velgen niets voor je? Als naaf kun je de 240 nemen van DT Swiss. laat ze vlechten bij bikexperto en je hebt er een ijzersterk en mooi setje mee.. Verkrijgbaar in diverse gaats, maar niet perse de lichtste set but who cares..
Hé man das balen, veel pijn gehad ?
gaat ie nu een beetje ?
Over die naven, ookal is net de DT370, dan heb je nog goed naven, ze zijn wat zwaarder dan dt 240, maar de set zou iets meer dan 1500 gr. moeten wegen.
Lichte spaken en een lichte velg wellicht.. snel versnellen...
gaat ie nu een beetje ?
Over die naven, ookal is net de DT370, dan heb je nog goed naven, ze zijn wat zwaarder dan dt 240, maar de set zou iets meer dan 1500 gr. moeten wegen.
Lichte spaken en een lichte velg wellicht.. snel versnellen...