Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

nieuwe prijs Assos FI.13 S2

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 28 nov 2007 16:10

Vandaag bij Salden geweest voor nieuwe kledinglijn assos (six days eeerug mooi) nu krijg ik van de verkoper aldaar te horen dat de FI.13 S2 volgend jaar 225€ gaat kosten maar,dan krijg je wel een hele mooie verpakking erbij (mooi kistje).
Dat je betaalt voor kwalieit vind ik nog te begrijpen maar 500 oude guldens voor een koersbroek gaat toch wel een beetje ver of ben ik nu gek.
Daarom maar gelijk twee oude FI.13 S2 gekocht niet dat deze goedkoop zijn maar wel goed maar 100 oude guldens voor de zelfde broek in 2008 gaan betalen vindt ik bezopen.

Dit even ter info van ASSOS liefhebbers
I live to ride,I ride Passoni

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 29 nov 2007 13:44

Ik heb er wel een besteld, ben zeer benieuwd! En als liefhebber maar ook voor kwaliteit en het design van Assos kon ik het niet laten!
Wat betreft de prijs oude 'oude' FI 13 is ook 190 Euro dus volgens mij is het niet 500 oude guldens voor een broek, wat als je het zo bekijkt is de oude broek al super duur! Maar of je bereid bent 35 Euro meer te betalen voor de nieuwste broek!
PamScalpel

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 29 nov 2007 17:17

Afgezien van dat ze waanzinnig duur zijn, heb je niet veel keus want het alternatief is beperkt. Als ze nu beginnen met een nutteloos houten kistje, niet gewoon erbij maar incl een prijsverhoging van 50€... wordt het langzaam van erg gortig, onacceptabel. Ik koop ze zowieso uitsluitend in de uitverkoop.

Het zitcomfort is echt uitmuntend maar na 455 km Parijs Brest in de gutsende regen waren er boven op m'n kruis slijtage plekken (broekje dus hé ;) ). Op de plek waar de trui tegen de broek schuurt. Dus zitcomfort geweldig maar kwaliteit ben ik niet zondermeer over te spreken.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 02 dec 2007 15:31

Even een erg kleine correctie.

Dat die nieuwe broeken duurder zijn is zoals zoveel merken niets bijzonders.

De prijs is deels hoger omdat er in het doosje een flesje van die wasreiniger en billen créme in zit.

Dat verkapt (deels) de prijs een beetje.

Het zal geen E25.- zijn, maar je moet het er wel bij rekenen.

Wat misschien nog veel erger is dat als je de catalogus prijs van 06/07 vergelijkt met die van 07/08 dan schrik je nog veel meer.

Er daar best forse (is mijn mening) adviesprijs verhogingen doorgevoerd voor kleding stukken die vorig jaar ook al te koop waren.

Ach, inflatie correctie denk ik dan maar.

We gunnen die mensen in de voormalige oostblok landen toch net zo'n goed leven als wij hier hebben ........
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

marvester
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2007 22:13

marvester 02 dec 2007 17:58

Heb ook 2 koersbroeken F1van Assos.
Vooreerst het positieve: het zeem zit prachtig.
Maar ook enkele nadelen:
- kostprijs te hoog in vergelijking met andere merken.
- bij het minste kontakt met een velcro (vb regenjas) is de stof beschadigd.
Heb hiervoor naar de verkoper geweest maar Assos vindt dit normaal.
Nochtans mijn gratis koersbroek van de wielertoeristen kan wel tegen een velcro.

ron
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2007 21:00

ron 06 feb 2008 16:09

weet iemand het verschil tussen de assos FI Mille en de FI 13

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 21 feb 2008 20:31

Is de genoemde Eur225, -- niet de prijs voor de FI.13 S5 (opvolger van de FI.13 S2)? Bij a.o. Roseversand kun je nu inschrijven op deze broek (pas vanaf mei leverbaar). Stond eigenlijk op het punt de FI.13.S2 aan te schaffen, maar ga nu toch maar even wachten (wellicht op een prijsverlaging van de S2 of omdat ik verleiding van de S5 niet kan weerstaan). Is en blijft natuurlijk een belachelijk bedrag (zowel 185 voor S2 als 225 voor S5).
Iemand trouwens ervaring met broekvet? Zelf heb ik dit nog nooit gebruikt. Is het aan te raden in Assos broeken? Weet eigenlijk niet of ik hier echt op zit te wachten.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 feb 2008 22:53

Ik heb een keer een koersbroek van Assos gekocht. om te weten of het nu zijn geld waard is. Ik heb gekozen voor het instap model. ook al goed voor 120 euro. Toegegeven, het is een fijne broek, maar echt niet twee keer zo goed als een broek van 60 euro. De prijs/kwaliteit verhouding ligt errug scheef bij Assos.
Live fast; die young. mijn blog

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 21 feb 2008 23:11

Ik ben zeer tevreden met mijn Assos koersbroek die niet goedkoop was. Ik moet er niet aan denken dat ik een bij een valpartij betrokken raak. De kans is dan groot dat de broek flink beschadigd wordt en zo de vuilnisbak in kan.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 21 feb 2008 23:44

@beukje: als je een fietsverzekering van de NTFU hebt dan kan je bij een val max € 135 declareren. Dat verzacht de pijn wellicht een beetje?

Ben meermalen gevallen en de schade viel iedere keer meer, zowel bij koersbroek en jerseys en winterjacks.
Een keer een echt gat gehad in een winterbroek en dat werd gratis gemaakt (zie draadje assos after-sales)

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 22 feb 2008 16:19

Ik ben lid van de NTFU maar ik dacht dat je alleen verzekerd bent bij aangemelde toertochten?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 22 feb 2008 17:01

Beukje schreef:Ik ben lid van de NTFU maar ik dacht dat je alleen verzekerd bent bij aangemelde toertochten?


Nee, ook als je alleen of met een groep aan het fietsen bent.

Plaats reactie