Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Koud in kruis , welke broek kopen ?

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 14 dec 2007 19:31

hallo mede fietsers

Ben vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens weggeweest op de fiets , ben bijna helemaal herstelt van een nare longontsteking dus de conditie is momenteel gewoon slecht!
het was alsof er een zak met 1000 naalden in mijn luchtwegen gekieperd was :(
Het is natuurlijk koud en dat was opzich niet echt een probleem.
Alleen werd het zo koud in mijn kruis ! :(

Ik vind het raar want ik heb een nike 10/12 winterbroek met daaronder een 3 kwart assos roubaix broek.
dat moet toch genoeg zijn zou je zeggen!
Voor de rest zijn mijn benen helemaal niet koud ofzo, mijn voeten ook niet met overschoenen en je zou verwachten dat het zeem in de assos broek ook voor wat bescherming zorgt.
daarboven draag ik een assos intermediate jasje met daarover een northwave skeleton winter jas.

De vraag aan jullie is de volgende
Welke broek moet ik kopen om van die kou in mijn kruis af te zijn
Ik heb op het forum gelezen dat de assos broeken dat probleem oplossen maar het is December en die maand is voor mij al duur genoeg.
Ik kan ongeveer tot 120 euro gaan en dan is het matje

alvast bedank!

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 15 dec 2007 14:44

goede onderbroek kope!, doet wonderen
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 15 dec 2007 14:55

Of een best bos haar in die regionen kweken... Qua broek heb ik geen idee, heb er zelf nooit last van met m'n Santini broek trouwens.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 15 dec 2007 17:17

Is het probleem mogelijk het gevolg van een verkeerd afgesteld zadel en daardoor een slechte doorbloeding?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 15 dec 2007 17:22

Een maandverbandje erin stoppen doet ook wonderen! (schaatsers doen dit soms ook) En als je thuis komt goed warm laten wrijven..
Niets is wat het lijkt..

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 15 dec 2007 17:56

Ik draag eigenlijk nooit speciale winterkledij, zelfs geen handschoenen. Zit voor mij allemaal in de weg en na 10 minuten voel ik daar niks meer van. In onze contreien is het toch nooit echt koud? Voor mij is dit Vlaanderen. Misschien in het noorden van Nederland wel iets kouder. Min 1 of 2 vind ik best te doen.
Gewoon goed ondershirt, koersstrui, mouwstukjes en daarboven een degelijk vestje. Op vlak van broeken; een korte broek met daarboven een lange. Bij lange broeken let ik er wel op dat ze ook nog een deel van mijn rug bedekken. Dat is dan nog een laagje extra op de rug (laagjesprincipe=nog steeds het beste).
En als het extreem koud ZOU zijn, dan kunnen een paar beenstukken extra wel het verschil maken (max 1 à 2 keer/jaar).

Een te kleine broek kan soms zorgen voor een mindere doorbloeding waardoor een koud gevoel in deze lichaamstreek mogelijk is. Ook een naad of verkeerd 'zeemvel' in de broek kan daarvoor zorgen. En als je er dan nog een lange broek bovenaan doet kan dit nog meer 'trekken' of knellen. Probeer misschien in de winter een iets grotere korte broek.
Hopend op beterschap voor je ijskonijn! ;)
Greetz!

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 17 dec 2007 16:17

En een thermo-onderbroekje? Of schuurt dat te veel? Ik ga absoluut dat maandverbandje eens proberen, al zal mijn vriendin dan dubbel liggen.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 17 dec 2007 20:59

Let je wel op dat het geen occasie ( 2e hands ) is?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 17 dec 2007 21:28

Ik wilde net vragen waar je die goedkoop en 2e hands kunt krijgen :)
Schuurplekken zal dan niet het probleem zijn, eerder een stapeltje ontstekingen. Zal er verder geen woorden aan vuil maken. Ik laat het wel weten of het werkt.

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 18 dec 2007 02:31

@ il grasso
Dat zou best weleens kunnen , ik heb het gevoel dat het zadel nog een heel klein beetje te ver naar voren staat .
ben al een tijdje mijn draai aaan het vinden op die fiets! , ik heb sinds een paar maanden een racefiets , daarvoor altijd op de MTB gezeten en door die rot ontsteking heb ik meer dan een maand niet op de fiets gezeten.

@ maurice
Is dat niet een beetje dubbel!
Een maandverband en een zeem!
Vandaag weer weggeweest op de fiets en vandaag was het nog erger , echt zwaar klote om het maar zo uit te drukken!
trouwens zie je het al voor je
Afbeelding
krijg je weer van die vragen ..he Tijn sinds wanner hebben jullie een kleine :)


Blijft de vraag staan , welke broek moet ik hebben?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Als er nou eens een zaak in de buurt zat met een breed scala aan kleding maar helaas...niet het geval!


onderbroek ga ik naar kijken , die trek ik dan over mijn assos heen en dan de nike broek erover, misschien dat dat helpt ?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 18 dec 2007 09:02

Ik heb een broek van Vermarc met daar overheen een Ultima wintercollant. Verder niks. En ik heb het niet koud op die plek daar.
Ik denk toch dat een van de twee niet winddicht genoeg is.. (ik vrees de 10//2)

Maurice
Niets is wat het lijkt..

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 20 dec 2007 09:19

a.herrebout schreef:Ik wilde net vragen waar je die goedkoop en 2e hands kunt krijgen :)
Schuurplekken zal dan niet het probleem zijn, eerder een stapeltje ontstekingen. Zal er verder geen woorden aan vuil maken. Ik laat het wel weten of het werkt.


En? Geeft het je een warm gevoel?
Ik ben echt reuze benieuwd, maar ik wil het eigenlijk niet weten ....
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie