Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Spinning

kingkong
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:06

kingkong 15 dec 2008 21:51

Mijn vraag is eigenlijk wat de prijzen zijn voor spinning.
Heb het idee dat ze bij mij in de buurt vrij aan de prijs zijn?

Wees gegroet
King Kong
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 15 dec 2008 21:58

Spinning gaat vaak samen met een lidmaatschap van de sportschool. Dan is het nog te betalen. Losse fitnesslessen (want zo moet je een losse spinningles zien) kosten vaak een euro of 7 á 8. Niet echt voordelig dus als je een of twee keer per week gaat.
Lekker een abonnement op de sportschool nemen dus.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 dec 2008 15:56

prijzen varieren zegmaar van 30-50 euro per maand en bij ons 350 voor een heel jaar alle sporten onbepert.

Ben naats het fitnessen ook weer begonnen, deze winter weer wat anders proberen de de vorige.

Twee jaar geleden 's winter een maal per week twee uur gespind en in het weekend twee uur buiten. Gewoon met de spinning les meegedaan dus hartslag steeds boven de 160. dat werkte niet echt lekker, te weinig kracht in de lente en basis snelheid te laag.

Vorig jaar 1 uur spinnen en 1 uur hardlopen en in het weekend twee uur op de fiets, ging al beter maar echt blij was ik niet.

Nu doe ik sinds half oktober twee keer per week fitness en ook vrij zwaar mijn benen 3 oefeningen 4 sets van 10 of 8. in het weekend twee uur op de weg en een keer twee uur spinnen op hartslag 140 en redelijk licht draaien af en toe een half uurtje vol bij een "klim"

Ik moet zeggen dat laatste werkt tot nu toe het best. Ik had afgelopen weekend lekker wat sprintkracht en de basis snelheid was ook goed, hopelijk is dit in de lente nog steeds zo.

Wat doen jullie zo al??

kingkong
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:06

kingkong 16 dec 2008 20:03

Eigenlijk niet echt veel.
Beetje voetbal, de bossen in gaan ligt mij niet.
Vanaf jan stap ik weer op de fiets op donderdag middag en zaterdag/zondag.
Ik heb ook maar 1 fiets en geld voor een andere is er voorlopig niet(Net een ander huis)
Dus hoop ik zo vanaf jan maar wat km te maken.
Of er moet hier imand zijn de zijn tacx of rollerbank wil doneren.

Wees gegroet
King Kong
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 16 dec 2008 20:22

In het weekend doe ik meestal wat duurtraining in de winter. En elke dinsdag van 5 tot 6 spinnen.
Echt iets eten van te voren doe ik niet. Soms even een broodje. Ik neem altijd wel een bidon met water mee.

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 16 dec 2008 20:47

Spinning, dat is toch vreselijk. Ik heb zelf een spinningbike in de garage staan en moet me er echt toe zetten een uurtje in de week te oefenen. Neem dan vaak de kranten mee of een tijdschrift. FIETS lees ik meestal ook op de spinning bike. Kan best hoor. Beetje oefenen en je trapt rustig een uurtje door onder het lezen. Dat gaat vanzelf en na dat uurtje doe ik nog wat interval-oefeningen met zwaar en licht verzet. Maar ik vind er zo niks aan.
Voordelel is dat je tijdens regen en ergekou toch binnen bezig kunt zijn en, zo heb ik een paar jaar geleden ervaren, ik heb er licht draaien van geleerd. Ik trapte altijd redelijk zwaar maar na mijn eerste en meeste intensieve spinningseizoen stapte ik in maart weer op de fiets en verbaasde mezef over het hoge beentempo dat ik zo kon draaien.
Dus advies voor mensen die zwaar trappen: ga een seizoen spinnen. Heeft mij in ieder geval geholpen.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 16 dec 2008 21:21

[quote="indewind"]Spinning, dat is toch vreselijk.
.[/quote]

Zet eens een muziekje op. Liefst met een tempo van ca. 90 beats (omwentelingen) per min. Gebruik je hartslagmeter voor een bruikbaar en nuttig trainingsprogramma. Zet de tv voor je snavel, de power binnen handbereik, opdat je alle 450 kanalen af kan struinen en GAAAAN!

Het is ook mijn favoriete bezigheid niet, maar je mot wat als het met bakken uit de hemel valt..............
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 dec 2008 15:01

indewind wrote; Spinning is toch vreselijk
ja dat klopt! daarom ook in de sportschool nog een beetje afleiding van de leuke dames en muziek. Het is meer om de drie maanden dec jan en feb een beetje in conditie te blijven....

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 dec 2008 15:09

[quote="wasbeer2006"]ja dat klopt! daarom ook in de sportschool nog een beetje afleiding van de leuke dames en muziek. Het is meer om de drie maanden dec jan en feb een beetje in conditie te blijven....[/quote]
idd ;)



Ik had nog een vraagje. Ik heb momenteel Specialized BG Pro schoenen en die hebben alleen maar een 3-punt voor SPD-SL/Look Keo/.. -compatibele pedalen.
Bestaan er conversie dingen naar SPD?
Dan kan ik gewoon inklikken tijdens de spinning.. (ik haat die riempjes..)

Plaats reactie