Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

koude schouders en bovenrug

cesarrosas
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2004 12:33

cesarrosas 16 dec 2007 11:42

Bij de huidige lichte vriestemperaturen krijg ik tijdens duurtrainingen na verloop van tijd steeds last van verkrampte (en later pijnlijke) schouders en bovenrug. Ik wijt het aan de statische houding op mijn race in combinatie met de schrale wind die constant mijn bovenlichaam teistert.

Er werd me verteld dat er in de handel spullen te koop zijn die aan dit probleem tegemoet komen. Het zou gaan over een soort, tja hoe noem je dat, heel kort shirt met goede thermische kwaliteiten dat enkel schouders nek en bovenrug extra bescherming geeft. Iemand een idee waarover ik het heb en zoja, welke fabrikant dit op de markt brengt?
Yeah! It\'s Tommy who\'s in the lead now, and it seems he\'s gonna win again!

airjay
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:23

airjay 16 dec 2007 22:46

Kijk eens bij een goede motorzaak voor een colletje. Ideaal, je nek, schouders en bovenrug en borst extra beschermd. Natuurlijk wel met de juiste onderkleding beginnen, het transpiratievocht moet wel eerst van je lichaam afgevoerd worden.

Succes!

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 17 dec 2007 17:10

Bij Rose Versand verkopen ze colletjes met een flap vóór en achter (13,95).

Ik kreeg zelf ook altijd last van pijnlijke nek- en monnikskapspieren. Sinds ik die gedeelten insmeer met Midalgan zijn de klachten zo goed als verdwenen.
Ja, da weet ik toch nie !!

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 18 dec 2007 21:27

driebiebu schreef:Bij Rose Versand verkopen ze colletjes met een flap vóór en achter (13,95).

Ik kreeg zelf ook altijd last van pijnlijke nek- en monnikskapspieren. Sinds ik die gedeelten insmeer met Midalgan zijn de klachten zo goed als verdwenen.


Ik heb het colletje waar driebiebu het over heeft aangeschaft omdat de boord van mijn winterjack iets te wijd was en ik bovendien ook altijd last krijg van mijn nek/schouders als die erg koud worden. Ik vind het een genot. Verder idd ook gewoon goed thermo/zweetshirt aan en goed jasje.

Bijkomend voordeel van alleen een colletje. Mocht het toch te warm zijn, dan is het zo uitgetrokken en opgeborgen.
Groet,
Mike

cesarrosas
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2004 12:33

cesarrosas 22 dec 2007 23:38

Dank voor de reacties. Ik kom hier al een eind mee weg!
Yeah! It\'s Tommy who\'s in the lead now, and it seems he\'s gonna win again!

Plaats reactie