Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 nov 2022 17:14

Dank beide. En ik heb nooit Sram Etap gereden. Dus je hebt mij denk ik verwisseld met iemand anders? Dus ik kan dan wel geen vergelijking maken. Desalniettemin bevalt de (mechanische) Record groep goed! :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 15 nov 2022 19:36

leon1 schreef: 15 nov 2022 17:14 Dank beide. En ik heb nooit Sram Etap gereden. Dus je hebt mij denk ik verwisseld met iemand anders? Dus ik kan dan wel geen vergelijking maken. Desalniettemin bevalt de (mechanische) Record groep goed! :mrgreen:
Ah, ik had je verward met Grin!

Dennis74
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2019 11:07

Dennis74 16 nov 2022 12:36

franciscus82 schreef: 29 okt 2022 14:38 Inderdaad een Beauty!

Qua over het hoofd gezien worden, heeft het niet te maken met de afwezigheid van dealers? Was voor mij een reden om echt lang te twijfelen over Orbea. Uiteindelijk toch naar volle tevredenheid voor gegaan overigens.

Heel stiekem kijk ik al een eens om me heen voor een opvolger in de verre toekomst (lees over twee jaar via werkgever weer) en merken als Look, Basso en vooral Time vind ik echt geweldig. Maar dealers? Zelfs hier in Zuid Holland niet tot nauwelijks te vinden.
Voor Time kan je bij Remco's Cycle Service in Zoetermeer terecht! :like:

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 nov 2022 19:53

3 november besteld en nu eindelijk binnen. Mooie upgrade voor de Look. Ik heb bij de opbouw al met een schuin oog naar de Super Record crank gekeken. Maar de prijs was mij toen een brug te ver. Je moet ook ergens toch een streep trekken. Maar nu met een mooie aanbieding toch overstag gegaan. Mooi is wel dat voor de prijs van een SR crank toen, ik nu twee cranksets heb. De Record crank zal ook wel weer een plekje vinden.
Bijlagen
Screenshot_20221125-192306-545.png
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 dec 2022 15:57

Voor de liefhebbers van endurance bikes:

https://www.lookcycle.com/nl-en/765-optimum

Nieuwe Look 765.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 06 dec 2022 19:18

leon1 schreef: 25 nov 2022 19:53 3 november besteld en nu eindelijk binnen. Mooie upgrade voor de Look. Ik heb bij de opbouw al met een schuin oog naar de Super Record crank gekeken. Maar de prijs was mij toen een brug te ver. Je moet ook ergens toch een streep trekken. Maar nu met een mooie aanbieding toch overstag gegaan. Mooi is wel dat voor de prijs van een SR crank toen, ik nu twee cranksets heb. De Record crank zal ook wel weer een plekje vinden.
Naar mijn mening het mooiste (courante) racecrankstel op de markt!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 dec 2022 07:48

Nieuwe Look gespot / gelekt. Helaas dertien in een dozijn ontwerp. Hier word ik niet echt warm van.

Bron:
https://www.matosvelo.fr/index.php?post/4215/un-nouveau-velo-look-pour-l-equipe-cofidis
Bijlagen
Look-Cofidis-2023-004.jpg
Ride bikes, not tanks!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 dec 2022 14:19

Niet heel bijzonder, maar ook niet lelijk. Sowieso mooi dat LOOK terug is in worldtour.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 jan 2023 11:54

Begin december kwam Look met een nieuwe endurance bike op de proppen. De 765 Optimum. En aangezien die hier nog niet is genoemd zal ik er nog even wat aandacht aan besteden. Niet geheel zonder reden. Ik zie deze fiets wel als een interessante optie voor o.a. woon/werkverkeer omdat er spatborden op gemonteerd kunnen worden. Kabels en leidingen lopen binnendoor door de lagers van het balhoofd. Dat is voor onderhoud wat minder leuk maar een schroefbare trapas is wel weer handig. En niet onbelangrijk: de prijs voor een frameset is eigenlijk heel scherp te noemen met €2150. Alleen waar de Blade frameset met zadelpen en stuurpen werd geleverd wordt dit frame kaal geleverd. Nu zitten hier wel in tegenstelling tot de Blade wel onderdelen op die qua maatvoering niet specifiek van Look hoeven te zijn. De complete fietsen zijn dan wel weer aardig in lijn met de prijzen van de concurrenten.

Het frame heeft m.i. toch zeker wel medium hoge wielen nodig om een beetje smoel te krijgen.

https://www.lookcycle.com/nl-en/product ... /endurance
Bijlagen
Screenshot 2023-01-13 114434.jpg
Screenshot 2023-01-13 114337.jpg
Screenshot 2023-01-13 114240.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2849
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 13 jan 2023 12:26

Zijn alleen de saaie kleuren als frameset verkrijgbaar? De blauwe is de mooiste vind ik.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 jan 2023 12:52

Alleen zwart en wit als frameset ja. Nu vind ik die witte wel gaaf met die rode letters. Het is zover ik heb gehoord in ieder geval geen mat witte fiets. Want dat schijnt toch een crime te zijn qua schoonmaak. Ik vind die chameleon kleur ook het mooist. Maar toen ik dat thuis opbracht was de opmerking 'die kleur heb je toch al? Waarom zou je twee fietsen in dezelfde kleur willen hebben?' :lol: Nou zeg ik: 'dat maakt een leuk setje'. Dat vond de vrouw des huizes maar onzin. :mrgreen: Verder deelt ze jouw mening qua kleuren van de framesets. Ik heb al een lijntje uitstaan om onder de streep een prijs te krijgen voor een witte met Look zadelpen en Look stuurpen en een Campa T47 trapas. Dan weet ik waar ik mee moet rekenen. En kijken of er qua concurrentie nog iets leuks is wat vergelijkbaar is (qua prijs en frame). Want qua onderdelen wil ik alles van de CAAD overzetten (Record groep) dus ik ben eigenlijk niet op zoek naar een complete fiets. Die trapas is trouwens niet eens leverbaar in de road-groepen van Campa. Dat zal een Ekar trapas worden. Of eigenlijk alleen een huls want de lagers zitten natuurlijk aan de crank bij de Campa ultra-torque cranks.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 feb 2023 15:48

Even een plaatje delen van Look. En eindelijk een keer een frame in beeld in mijn maat (S). Zou toch mooi zijn als fabrikanten een plaatje van alle maten op hun site zouden zetten. Zodat je ook kunt zien hoe de verhoudingen van het frame zijn. In mijn maat is de balhoofdbuis voor een endurance toch weer redelijk laag. Ik heb de laatste tijd een aantal keren met de geometrie zitten spelen. Het was de gedacht om deze alleen met de voor de kabels en leidingen benodigde spacer op te bouwen. Maar mogelijk moet er toch nog eentje bij. Dus maar eens in real life meten en dan beslissen wat past.

Mijn frame is binnen 8-) Nu nog even een momentje plannen om deze op te halen. Helaas zit er op de zadelpen nog wat levertijd.... Misschien dat ik meteen voor een MCFK zadelpen ga. Alhoewel die in UD carbon ook levertijd heeft. In 3k carbon niet. Dus ik twijfel even of 3k carbon ook leuk is voor een keertje. Dan wil ik het stuur ook in 3k carbon natuurlijk. Vanavond maar eens een zoekopdracht aan wijden. Want een MCFK stuur van €400 zou mooi zijn en is ook in 3k carbon leverbaar. Die prijs vind ik echter nog even :shock: (niet dat die zadelpen nu een koopje is trouwens...).
Bijlagen
Screenshot 2023-02-01 154410.jpg
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie