Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bracket lagers lopen stroef

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 25 apr 2008 21:18

Ik weet niet of die van mij soepel/stroef draaien (nog niet getest) maar ik weet wel dat ik net van bij de fietsenmaker kom en het verdict luidde: vervangen die handel want ze zijn nu al kapot gereden. Die Dura-Ace groep heeft een dikke 3000 km en er moet al aan vervangen worden (lagers en/of trapas).
Mijn oude Mirage groep, die ik amper onderhoudde, deed het toch een stuk beter in dat opzicht.

MAar ja, mijn FM heeft ook al zoveel fietsen gezien die er geen last van hebben, en waar alles naar behoren blijft functioneren

tore
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2008 00:16

tore 04 mei 2008 23:52

Voila vandaag test op de weg met mijn nieuwe Centaur bracket. Het verschil was merkbaar. we fietsten 105km aan 33.5 gemiddeld. Eindelijk kon ik genieten van mijn nieuwe fiets. Nu weet ik tenminste dat het aan mij zal liggen als ik ooit last heb om te volgen.
Woensdag vertrekken we naar Mallorca voor 10 dagen. Daar neem ik mijn Columbus (Lekker stijf in de afdalingen) met Ultegra Octalink (en tripple) mee.

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 09 nov 2008 01:51

Ik heb net op dit forum een dura ace crankstel + bracket gekocht, bracket loopt voor geen meter.

Weet iemand of er betere brackets zijn waar dit crankstel op past? De dura ace 7900 bracket misschien? of loopt die ook niet zo goed?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 nov 2008 09:45

probeer de crank eens te draaien zonder dat je het dopje voor de speling hebt vast gedraaid hoe vaak draait ie dan??

Op mijn MTB draait ie ook makkelijk 7 a 8 rondjes dat zijn wel ceramische lagers met XTR crank, maar dat ging ook een keer of vijf met de standaard XTR (dura ace) lagers.

daarnaast kan je je frame nog laten afvakken wellicht zitten de lagers nu ietsje schuin.

Voel even apart met je vingers hoe de lagers draaien en doe dat ook bij je MTB dan kan je het verschil voelen (crank eruit dus)

Plaats reactie