Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

handelaren op het forum

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 08 mar 2008 20:39

[quote="GastheerG"][quote="HenkV"]Schijnt hier helaas ook noodzakelijk te zijn want gastheer met z'n cervelo opmerkingen....[/quote]

Maak je zin gerust af Henk want nu zeg je niks en doe je alleen aan stemmingmakerij. Daarnaast speel jij de man en ik tot nu toe gewoon de bal.
En als jij hem wel mooi vind prima. En als je mijn fiets niks vindt ook prima.
Eerder in dit topic zei ik het al. Hier en daar wat zwaar op de hand.
Overigens zal ik het pannenkoeken verhaal vast vertellen hebben we dat ook gehad.

Vorig voorjaar was ik grootdeels van m´n knieoperatie hersteld en kon ik weer gaan sporten. Ik had me al eens eerder voorgenomen om NA m´n 50e nog eens Parijs Roubaix te rijden.
Ik had een zwaar gedateerde Bianchi. Ouwe rotbak maar ik durf aan zelfspot te doen en als iemand iets lelijks over m´n fiets zegt ben ik niet gelijk een week van de leg. Laat staan dat ik me persoonlijk aangevallen voel.

M´n vrouw liep al een paar jaar dat ik weer eens een nieuwe fiets moest kopen. En eigenlijk had ze wel gelijk.
Dus ik eens een shortlist maken wat er in aanmerking kon komen:
Uiteraard Gios en Bianchi want op beide zeker een ton met plezier gereden.
Maar er kwam ook een De Rosa Primato op de lijst en een VanNicholas.

Toen Stuart op een Cervelo Parijs Roubaix op magistrale wijze won kwam ook deze op de lijst.
Niet dat ik de fiets echt mooi vind maar wel stoer, anders en hij kan blijkbaar goed ingezet worden op de stenen. Ik ben vooral functionalist en pas daarna ijdel.
Voor sommige is dat blijkbaar andersom ;-)

Ik moest wel wennen aan het idee om een Cervelo te kopen want ik blijf het toch een kinderfietsje vinden. Een opmerking die sommige wellicht steekt. Maar vraag eens aan 10 willekeurige (geen fiesters) mensen wat de eerste associatie is die opkomt?
Maar het was toch een serieuze optie omdat ik de fiets wel echt anders vond dan andere EN aantoonbaar goed inzetbaar wat ik wil doen. In die zin was ik zeer sterk gefascineerd door het merk.
Een gevoel van een aankomende verliefdheid op een meisje met rood haar terwijl je altijd dacht dat je op blond viel.

Het ging steeds beter en ik weer meer trainen en me aangemeld op dit forum. Dit met TWEE doelen:
1) Prikkel om gemotiveerd te blijven en training voor PR door te zetten. Je een beetje aan andere optrekken zeg maar.
2) Oriënteren op een nieuwe fiets.

Na drie maanden fietsforum ging er een forse streep door de Cervelo. Ik was volledig overvoerd door het merk en een langzaam groeiende liefde was omgeslagen in een stevige afkeur.
Het laatste zetje wat ik nodig had is omgeslagen in een NEE en het blijft bij de opmerking van mijn vrouw: “WEL EEN STOERE FIETS HOOR”
[/quote]


Shit man! Ik verheugde me al op een heel spannend verhaal morgen onder het genot van een lekker dikke pannekoek en nu ken ik het hele verhaal van de hoed aan de rand. Nu ga ik niet meer mee om pannekoeken te eten hoor! ;-)
reclame

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 mar 2008 21:30

Aangezien mijn naam hier toch een paar keer gevallen is, met name door Perik en Timo die de grootst mogelijke moeite hebben met mij en mijn winkel en nog meer met tevreden klanten en enthousiaste vrienden, wilde ik toch een reactie geven.

Om niet in een lang verhaal te geraken doe ik het anders :

Perik en Timo ( en evt Pjotr) als jullie nou eens gewoon langs komen, kopje koffie, babbeltje, dan ervaren jullie misschien ook waarom mensen zo enthousiast zijn. Dan pas weet je waar je het over hebt. En wie weet raken jullie ook besmet met het ..bike virus..

Tot snel ?

groeten,
Eric

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mar 2008 21:46

Je hebt je zaak alvast vol met volk als je iedereen koffie gaat aanbieden die het niet met je eens is. Ik vrees alleen dat ze niet zo veel geld gaan uitgeven en vrij slechte klanten zijn.

Laten we het eens anders stellen: Hoe zou jij het vinden als er voor 1 of meerdere FM's bij jouw in de buurt net zo veel reclame op 't forum wordt gemaakt?
Ik heb in 't verleden mensen de grond in geschreven omdat ze hier reclame kwamen maken omdat ze daarvoor korting kregen van een winkelier. Met tevreden klanten die dat uitten is helemaal niets mis, dat is juist goed. Maar niemand zit er op te wachten als de boel te veel gepusht wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 08 mar 2008 21:47

[quote="GastheerG"]...... Altijd lekker om na het fietsen even met elkaar na te OHen. ZEKER met een pannenkoek! Tot morgen!

[/quote]

????? Hoe moet ik dit lezen????
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 08 mar 2008 22:07

OuweHoeren
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 mar 2008 22:47

[quote="Amclassic-fan"]Je hebt je zaak alvast vol met volk als je iedereen koffie gaat aanbieden die het niet met je eens is. Ik vrees alleen dat ze niet zo veel geld gaan uitgeven en vrij slechte klanten zijn.

Laten we het eens anders stellen: Hoe zou jij het vinden als er voor 1 of meerdere FM's bij jouw in de buurt net zo veel reclame op 't forum wordt gemaakt?
Ik heb in 't verleden mensen de grond in geschreven omdat ze hier reclame kwamen maken omdat ze daarvoor korting kregen van een winkelier. Met tevreden klanten die dat uitten is helemaal niets mis, dat is juist goed. Maar niemand zit er op te wachten als de boel te veel gepusht wordt.[/quote]

nog 1-tje dan.. Het gaat er niet om of iemand het met mij eens is. Het gaat mij erom waarom deze heren(?) een probleem heb.
Ik bied niks aan, ben niet goedkoop en probeer zo goed en volledog advies te geven hier. Ik sponsor 2 mensen, Cesar en Vera. Verder niemand. En ik geloof niet dat 1 van beide zich echt spammend uitlaat.
Dat ik zelf op het forum zit, moet niet in houden dat mensen mijn naam niet mogen noemen natuurlijk. Andere zaken passeren hier ook regelmatig de revue als ze iets te bieden hebben. goedkoop of goed.
De zaken die dan aangehaald worden hier als spam... tja iemand met stickers, ik met mijn foto.. echt warm wordt ik er niet van.


Zolang ik na dergelijke acties van anderen PM krijg van forumleden die mij "steunen" en me de raad geven er maar niet op te reageren o.i.d. denk ik dat ik het allemaal best goed doe.

Over het feit van anders FM in de buurt, ik denk dat dat precies aangeeft waar het wringt, niet bij en kom op de meest zitten hier al jaren en boeren heel goed. Die zijn echt niet in eens al hun klanten kwijt ofzo hoor. Als iemand tevreden is gaat die niet weg.

Zo als ik al zei tegen " het verzet " kom langs en zie en ervaar dat ik net zo gek van de fiets en het fietsen ben als de meeste hier.

Mijn voorstel: sluit dit topic maar, of haal het epbike stukje eruit. En maak je niet druk om een foto van mooi spul, ookal staat er een sticker op. Wees blij dat sommige hier de moeite nemen het te laten zien ipv het alleen in de winkel te laten zien. :)

Ciao

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 08 mar 2008 22:58

Eric, laat het lekker lopen.

Het gaat hier om een paar mensen, die overigens weinig toevoegen aan het forum, die het steeds weer aanhalen.

Jij weet dat de mensen die hier iets posten over jou of je zaak het goed bedoelen en je proberen te steunen door te laten weten dat ze het bij jou kopen.
Soms heeft dit een averechts effect zonder dat ze dat doorhebben, het feit dat er zoveel mensen posten over jouw zaak laat alleen maar zien dat je het goed doet.

Het valt mij overigens op dat de forumleden die het meeste moeite hiermee hebben zeer weinig posten en dit volledig anoniem doen (geen email, geen locatie etc), misschien dat dit verklaart waarom ze zo op je afgeven? Wellicht hebben zij weer andere belangen maar brengen ze jouw zaak steeds weer onder de aandacht zonder dat zelf door te hebben, op zich wel een leuke gedachte.

Blijf lekker doen wat je nu doet en vooral op de manier waarop je het nu doet, dan blijven forumleden die daar interesse in hebben je van zelf benaderen.

Misschien moet je maar gaan vragen aan tevreden klanten of ze het aub niet op het fiets forum willen laten weten dat ze het bij jou gekocht hebben?

En als je nieuwtjes in de winkel hebt die je graag wil delen met forumleden moet je dit ook maar achterwege laten in het vervolg misschien, en als jij de oplossing hebt voor een probleem wat je al eens bent tegen gekomen in praktijk en waar een forumlid zijn hoofd over breekt moet je ook maar geen oplossing meer aandragen aangezien je dan alleen maar bezig bent met spammen....

Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp allemaal :-/
"Try not. Do or do not......there is no try"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 mar 2008 09:04

[quote="andromeda"]Het valt mij overigens op dat de forumleden die het meeste moeite hiermee hebben zeer weinig posten en dit volledig anoniem doen (geen email, geen locatie etc), misschien dat dit verklaart waarom ze zo op je afgeven?[/quote]
Wat een geweldig leuke insinuatie. Gelukkig kan dat niet op mij slaan: of vind jij 773 berichten verdacht weinig? Okay, jij bent een jaar korter lid van dit forum dan ik en je komt aan ruim 400 berichten meer. Maar over kwaliteit en kwantiteit zal ik niet zeuren ;) Als je een beetje opgelet had wist je mijn locatie trouwens ook wel en, tsja, geen email: via pb's wist je mij al irritant vaak te vinden dus wat je met mijn email wil is mij een raadsel. Verder is je bericht zo overtrokken dat het nauwelijks een reactie waard is: niemand zegt dat Eric geen oplossingen mag aandragen voor problemen. Niemand beweert dat dat spam is. Idem met "nieuwtjes" in de winkel: maak dan een nieuwsbrief en stuur die rond aan mensen die daar behoefte aan hebben, begin een EP Bikes topic waardoor de andere lezers de keuze hebben of ze de reclame op het forum wel of niet willen lezen. Of nog beter: begin een eigen forum gekoppeld aan de site van de winkel. Want natuurlijk mogen Eric en zijn vrienden heel blij zijn met elkaar, over elkaar en over hun favoriete Noord-Amerikaans/Aziatisch plastic, alleen lijkt het mij niet nodig dat zijn complete vriendenkring hier dan elke keer weer in koor roept hoe geweldig EP Bike toch is, het assortiment, wat er op voorraad is en wat het kost, wanneer de open dagen zijn en dat ze korting krijgen als ze met stickers rondrijden. Dat is door de regelmaat weermee het gebeurde op den duur namelijk wel spam.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 mar 2008 10:00

c[quote="Timo 2.0"][quote="andromeda"]Het valt mij overigens op dat de forumleden die het meeste moeite hiermee hebben zeer weinig posten en dit volledig anoniem doen (geen email, geen locatie etc), misschien dat dit verklaart waarom ze zo op je afgeven?[/quote]
Verder is je bericht zo overtrokken dat het nauwelijks een reactie waard is: niemand zegt dat Eric geen oplossingen mag aandragen voor problemen. Niemand beweert dat dat spam is. Idem met "nieuwtjes" in de winkel: maak dan een nieuwsbrief en stuur die rond aan mensen die daar behoefte aan hebben, begin een EP Bikes topic waardoor de andere lezers de keuze hebben of ze de reclame op het forum wel of niet willen lezen. Of nog beter: begin een eigen forum gekoppeld aan de site van de winkel. Want natuurlijk mogen Eric en zijn vrienden heel blij zijn met elkaar, over elkaar en over hun favoriete Noord-Amerikaans/Aziatisch plastic, alleen lijkt het mij niet nodig dat zijn complete vriendenkring hier dan elke keer weer in koor roept hoe geweldig EP Bike toch is, het assortiment, wat er op voorraad is en wat het kost, wanneer de open dagen zijn en dat ze korting krijgen als ze met stickers rondrijden. Dat is door de regelmaat weermee het gebeurde op den duur namelijk wel spam.[/quote]
+1!

Ik waardeer de aanwezigheid van SpEric op dit forum heel erg. Zijn technische adviezen en zijn enthousiasme over fietsen en fietsmateriaal (hoewel niet altijd mijn smaak) zijn erg leuk om te lezen. Maar volgens mij staat dat allemaal ook niet ter discussie. Ik zou zeggen: minder de toespelingen op de winkel en er is niets aan de hand. Alsof er nu nog een forumlid is die de winkel niet weet te vinden...

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 09 mar 2008 10:49

+1!

Ook ik waardeer Eric zijn adviezen en vind het een aardige gozer. Dat is ook niet de discussie maar idd iedere keer maar weer lezen dat de winkel weer gepromoot moet worden met een verhaaltje over weer een geweldige Cervelo. Als je reclame wilt gaan maken pak dan een advertentie en zet daarin wat je kwijt zou willen aan de massa.
De winkel weet iedereen nu wel te vinden!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 mar 2008 19:20

@ Timo, heb ik namen genoemd? Maar jij voelt je schijnbaar toch erg aangevallen in deze.

Ik heb dus ook geen interesse in JOUW emailadres en locatie, ik heb je al eerder uitgelegd dat jij in het dagelijkse leven bijzonder weinig te vertellen moet hebben om hier op dit forum je gal steeds te komen spuwen.
En met dat soort mensen wil ik helemaal niets te maken hebben nu je het toch zo op de man gaat spelen.

Ben ook erg benieuwd bij welke "forumleider"(zoals jij dat noemde in een pm) je nu weer gaat klagen.


Het stuk waarin ik reageerde op Speric was wat ik erover te zeggen had, uiteraard zwaar overtrokken, dat mag duidelijk zijn.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie