Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

handelaren op het forum

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 31 jan 2008 18:16

Heel in de verte hebben de Zwarte van Brakel en Joe McCarthy wel iets van elkaar. Alleen heeft bij mijn weten PvP geen communistenfetisj en had McCarthy weinig op met Vlaamse klassiekers. Dank de zwarten, voor dit plezierig intermezzo.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jan 2008 18:37

Hoi,

Ik begrijp er geen zak meer van. Wat is het probleem? Ik zeg dat die quote geen spam was in mijn optiek, ben vervolgens een Communist doordat ik geen vrije handel wil???

Vrije handel WEL dus. Volgende keer iets anders of duidelijker reageren de Zwarten ;)

@GastheerG. Ik voer een missie/kruistocht? Waar gaat dit allemaal over?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 31 jan 2008 18:43

Ik denk dat ze hier de daadwerkelijke personen bedoelen die de namen hadden die jullie als nickname voeren....
"Try not. Do or do not......there is no try"

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 01 feb 2008 00:23

[quote="ZorroI"]Hoi,

Ik begrijp er geen zak meer van. Wat is het probleem? Ik zeg dat die quote geen spam was in mijn optiek, ben vervolgens een Communist doordat ik geen vrije handel wil???

Vrije handel WEL dus. Volgende keer iets anders of duidelijker reageren de Zwarten ;)

@GastheerG. Ik voer een missie/kruistocht? Waar gaat dit allemaal over?

Mvg, Zorro[/quote]

Dat heet humor :) En een beetje held kan toch wel omgaan met kritiek, of ben je er 1 op sokken? ;)
no pain no gain

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 feb 2008 13:28

Hoi,

No worries hoor. Er zijn ergere dingen in de wereld :D Ik begreep alleen de essentie van de reacties niet echt. Vandaar.

Kritiek is geen probleem maar dan moet ik hem wel begrijpen ;)

@GastHeerG, sure. Still friends. Er is wel wat meer voor nodig.



Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 07 mar 2008 12:53

Deze post is niet bedoeld om iemand te veroordelen of zwart te maken, maar om de discussie over handelaren op het forum te verlevendigen en wat meer concreet te maken.

Even een vraag aan de beheerders naar aanleiding van wat ergernis die ik ook bij andere forummers bespeur. Wat vinden jullie van de reclame / spam die door de eigenaar en de (blijkbaar) vele op het forum aanwezige klanten (adepten) van EPBike op het forum word gezet?

Al te vaak komt het voor dat iemand zijn nieuwe fiets op het forum laat zien, waarna EPBike zelf ook met foto's / informatie van de btreffende fiets komt en hierbij soms zelfs de eigen prijsinformatie noemt. Verder zijn de klanten van deze zaak blijkbaar zo tevreden dat ze te nogal vaak moeten verwijzen naar EPBike. Voorbeeld: iemand vraagt "waar is artikel X het goedkoopst?", antwoord: "vraag het eens bij EPBike". Nog een voorbeeld: de mooie Look mountainbike in het Look topic. Deze is klaarblijkelijk ook weer te bewonderen tijdens de feestelijke opening van EPBike! Dan heb ik het nog niet over alle foto's in het Cervelo Topic van fietsen waarbij je weer niet om de EPBike reclame heen kan.

Kortom, EPBike lijkt overgerepresenteerd op het forum. Elke keer als ik op het forum lees kom ik de naam van deze winkel weer tegen, geen enkele andere winkel profileert zich zo sterk. Is dit nou nodig en wenselijk? Graag hoor ik de reactie van de beheerders!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 mar 2008 13:05

Voor zover ik weet zijn er duidelijke afspraken met Speric gemaakt. Het staat andere forum leden vrij om ook andere winkels (de hoogte in) te prijzen indien zij tevreden zijn over de service, etc. Bijv er vinden ook regelmatig verwijzingen plaats naar Hopmans ivm prijzen etc.
What makes the boat go faster?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 07 mar 2008 13:09

Zelf niet zo'n moeite met het 'geval' EPBike, maar dat is omdat het zo duidelijk is wat zn rol/positie is. Ik ga er vanuit dat de klanten van EPBike uit vrije wil reageren, en als ze dan zo vaal EPBike noemen denk ik: het zal wel een prettige zaak zijn.

Ik weet wel dat ik in de tijd dat ik nog windsurfspullen kocht bij Surfcentrum Renswoude (zaak bestaat niet meer helaas) heel veel windsurfers op het hart drukte dat het een fijne (echt veel prettiger dan andere zaken) zaak was, en dat er eens langs moesten. Ik vermoed dat dat ook geldt voor de EPBike-adapten.

Leden waarvan ik denk,maar niet zeker weet wat hun 'status' is, vind ik het moeilijker in te schatten hoe ik objectief ik hun informatie moet inschatten. Algemeen gezien, denk ik niet dat het een groot probleem is (op dit moment). En ja, af en toe moet er een verkoop draadje dicht. Zolang de mods dat geen probleem vinden, klaag ik niet.

Just my 2cts.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 mar 2008 13:16

Het overmatige spammen door klanten van de winkel en/of vrienden van de eigenaar is zeer ergerlijk. Maar wat vooral te ver gaat is dat het Cervélo topic met enige regelmaat een schaamteloos verkoop- en reclametopic is. Bijvoorbeeld de foto's die de eigenaar van de winkel plaatst van zowat elk nieuw frame dat hij op voorraad heeft met begeleidende teksten als (citaat)...
[quote="SpEric"]Is dezelfde als die in de RS zit en weegt 382 gram. Het is een erg mooi geheel. Diegene die er snel bij is, kan vh weekend de primeur hebben..[/quote]
Wat in mijn ogen niet anders is op te vatten als "kom dit frame kopen". Idem voor de, door forumlid "perik" al genoemde, vraag-en-antwoord-spelletjes waarin constant naar deze winkel wordt verwezen en naar hun produkten, hun prijzen, hun aanbiedingen, hun service, etc., etc. In de categorie spam valt voor mij overigens ook een dergelijke foto...

Afbeelding

Ook zonder er expliciet naar te gaan wijzen zijn de reclamestickers op de wielen al duidelijk genoeg. En dat brengt mij bij de meest recente ergernis: dat er forumleden zijn die in het ene topic aangeven dat ze korting krijgen in ruil voor het rondrijden met reclame voor EP Bikes en dat diezelfde forumleden in andere topics continu de naam van deze winkel lopen te spammen. Zoals forumlid "cervelootje" met zijn spam voor de opendag bij EP Bikes (zie het Look topic).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 mar 2008 13:28

Mischien Spam filter installeren welke alles blokkeert met de naam Speric, EPbike en alle andere verwijzingen ;).
What makes the boat go faster?

Plaats reactie