Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

handelaren op het forum

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 jan 2008 18:08

Het valt mij steeds meer op dat er enkele handelaren actief zijn op het forum. Als iemand een techtnische vraag heeft of suggesties wil, bieden zij gelijk aan de onderdelen of diensten te leveren. Ik stoor me hier aan. Ook ken ik een forumlid dat een gezocht-topic hier opende met als doel een tweedehands frame te vinden, gelijk aanbiedingen en prijslijsten kreeg van deze commerciele entiteiten. Wat vinden de beheerders en andere forumleden hiervan?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 jan 2008 18:14

info is info,
en gelieve een link naar dat topic te geven. Dan zien of het er over is of niet...?

Als je bij je fietsenmaker gaat met je technische vraag, krijg je vaak geen goed antwoord of een product dat je eigenlijk niet 100% wil. Hier steken alle handelaren eigen tijd in en ik kan dat alleen maar toejuichen. Als je hier geen handelaren meer hebt, denk ik dat het forum een groot deel van zijn relevantie verliest...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2008 19:10

@seger: graag even onderbouwen met concrete voorbeelden anders kunnen wij er niet echt iets mee.
Less is bore

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 25 jan 2008 19:18

Er zitten enkele "handelaren" hier op het forum, als je het zo wilt noemen ben ik er ook eentje van.
Ik was echter al lang forumlid voordat ik "handelaar" werd. Misschien moet je het anders bekijken, en ik spreek even voor mijzelf hier, en denken dat als ik een technische vraag zie of men vraagt voor een bepaald onderdeel en ik heb het liggen of kan het leveren het niet zo verkeerd is als ik dat aangeef.

De vraag is beantwoord en diegene weet gelijk waar hij het zou kunnen bestellen of kan laten maken. Ook heb ik al menig forumlid kosteloos geholpen door een bepaald onderdeel te leveren wat ik toevallig had liggen.

Als mensen directe reclame maken wordt dat gezien als SPAM en over het algemeen verwijderd voordat iemand het heeft kunnen lezen is mijn ervaring.

Maar als meer mensen zich hieraan ergeren is het misschien raadzaam om dit soort "hulp" niet meer aan te bieden?
"Try not. Do or do not......there is no try"

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 jan 2008 20:09

[quote="de zwarten"]info is info,
en gelieve een link naar dat topic te geven. Dan zien of het er over is of niet...?

Als je bij je fietsenmaker gaat met je technische vraag, krijg je vaak geen goed antwoord of een product dat je eigenlijk niet 100% wil. Hier steken alle handelaren eigen tijd in en ik kan dat alleen maar toejuichen. Als je hier geen handelaren meer hebt, denk ik dat het forum een groot deel van zijn relevantie verliest...[/quote]
Hier ben ik het niet mee eens. Als ik advies van een fietsenmaker wil ga ik wel naar de fietsenmaker. Hier zijn we toch zeker fietsliefhebbers onder elkaar?

[quote="Daniel1975"]@seger: graag even onderbouwen met concrete voorbeelden anders kunnen wij er niet echt iets mee.[/quote]

Ik bedoel dit niet zozeer als aanklacht tegen bepaalde individuen, maar meer als een punt dat misschien aandacht verdient. Misschien kun je een paar gevallen vinden als je zoekt op "dat kan ik wel leveren".

[quote="GastheerG"]Ik stoor me er niet zo aan als wat duidelijker zou zijn wie er handelaar is.[/quote]

Goede gedachte! Het zijn weliswaar forumleden die je iets aanbieden, maar dan weet je alsnog niet met wat voor iemand je zaken doet (of niet). En hoe weet je in welke hoedanigheid (liefhebber, of handelaar) iemand iets zegt?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2008 22:22

Wij komen er als modteam op terug, verwacht nu even niet a la minute een concreet antwoord.
We'll be back!
Less is bore

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 31 jan 2008 17:29


Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jan 2008 17:54

[quote="Dogestyle"]http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=20828

spam?[/quote]


Nah, kom op zeg. Dadelijk mag je niet eens meer namen noemen. Zeker geen Spam imho. Ik heb ze veel erger gezien.

Quote van de link:

'Bianchi gekocht bij Dallacollina
Gisteren ben ik bij Frank van den Heuvel geweest van DallaCollina cycling. Ik was op zoek naar een Bianchi 928 carbon racefiets en was bij hem aan het goede adres. Hij had er verschillende staan in mijn maat (58cm) en heeft me uitstekend geholpen, met Brabants accent (en dat in Utrecht). Uiteindelijk 100% tevreden de winkel uitgelopen met een fantastische full carbon fiets, met FSA stuur, -crankstel, -zadelpen. Ook nog mooiere wielen erop gezet.

Het is duidelijk dat Frank van fietsen houdt en van Italiaanse fietsen in het bijzonder. Als je een Bianchi of Wilier zoekt en in de buurt van Utrecht woont, dan is het zeker de moeite waard om eens te kijken.

Pim'


Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 31 jan 2008 18:03

free trade! Zorro is a communist!
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jan 2008 18:06

@de Zwarten,

Huh? Ik zeg toch dat vrije handel moet kunnen en dat die quote zeker geen Spam is. Mis ik wat?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie