Retro aluminium.
Geplaatst: 13 feb 2011 18:21
Eindelijk is het zo ver.
Begin van de middag mocht ik helemaal los!
Na het aan de kant trekken van wat rommel om bij het frame te kunnen komen was het zover, een blauwe bidonhouder de buiscomandeurs, derailleurs remmen en het shimano 600 balhoofdstel mochten eraan geloven. de complete shimano 600 groep is op het crankstel na gedemonteerd (dat doe ik binnenkort even bij de fietsenmaker)
Ook de zadelpen moet er dan aan geloven, voor de klem moet ik een nieuwe bout vinden of maken want die is behoorlijk verrot.
De plannen:
Een retro fiets met een knipoog naar het materiaal van nu.
Om de wielen uitwisselbaar te houden met mijn andere fietsen komt er een 10 speed achterwiel in.
een frictie commandeur in samenwerking met een 10 speed alluminium veloce deraileur gaat de boel schakelen en hoogst waarschijnlijk komt er ook een iets modernere wellicht nieuwe 10 speed Crank op.
De remmen en handels wil ik klassiek houden.
Het frame is nu nog compleet alluminium maar er zijn verschillende uitvoeringen geweest waaronder een licht blauwe en zwarte, de buizen zijn geanodiseerd en de lugs blank alluminium
Mijn plan is de lugs en alle nokjes hoogglans te polijsten en de buizen zwart (waarschijnlijk mat) af te lakken.
De chainstay aan de drive side wordt geborstelt zodat de lak er daar niet af kan vliegen door een klapperende ketting.
Op ebay wil ik de originele details op de kop tikken en hem na het plakken daarvan blank aflakken.
Goed, genoeg geneuzel, foto's zeggen meer

Alan super record 020 by JasperSteen, on Flickr!

Alan super record 019 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 017 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 018 by JasperSteen, on Flickr
De vork ziet er nog prima uit.

Alan super record 002 by JasperSteen, on Flickr
Het 1e nokje was met een klein tangetje prima recht te buigen.

Alan super record 003 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 015 by JasperSteen, on Flickr
Gelukkig zijn ze, net als de andere frame delen demontabel!

Alan super record 014 by JasperSteen, on Flickr
Voor de andere 2 nokjes gaat dat niet werken, de tussenstukjes zijn weg geslteten en flinterdun.
Dat wordt dus proberen het toch iets te laten lijken of uit blokjes massief aluminium nieuwen vrezen veilen en boren.

Alan super record 011 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 013 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 008 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 007 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 006 by JasperSteen, on Flickr
De details maken dit frame uniek, wat een schoonheid.

Alan super record 005 by JasperSteen, on Flickr
Om die schoonheid tot zijn recht te laten komen heeft het frame wel heel wat aandacht nodig, overigens was het nog erger, het vet en vuil moest er met een schuurspons worden afgepoetst op sommige delen van het frame.

Alan super record 023 by JasperSteen, on Flickr
Ik heb geen haast met het project, het moet perfect kloppen bij de fiets.
Totdat ik werkelijk begin met de opbouw en het lakken zijn suggesties welkom.
Ook onderdelen voor het bouwen zijn welkom.
Ik ben nog opzoek naar de volgende delen, uiteraard tegen vergoeding:
Veloce/Centaur alluminium achterderaileur (10 speed)
Campa buiscomandeurs
Een mooie crank, had ik toch mijn c-record niet moeten weg doen aan iemand van het forum.. "zucht"
Mooie remklauwen, denk dat een klassiek remmetje beter staat dan de skeletons die ik nog heb liggen, op het verlanglijstje staan uiteraard delta remmetjes maar dan moet mijn budget dat wel toe staan en dat doet het momenteel niet
Een mooie stuur/pen combinatie, een cinelli pen en stuur zou "perfect" zijn, die wil ik wel ruilen tegen een 3ttt stuur/pen combo.
Ook een oud balhoofdstel kan ik goed gebruiken, de stronglite met naaldlagers die ik nog heb vind ik te hoog, een record balhoofd past hier wel op thuis.
Verder maak je me ook bij met een campa zadelpen die WEL in mooie staat is.
Kun je me helpen aan blank aluminium campagnolo naven voor 10 speed en in 32 gaats OF 36 gaats dan hou ik me ook aanbevolen.
Daarbij zoek ik ook nog NOS tube velgen, het liefst met een complete anodisatie zoals de donker grijze open pro's en reflexen dat ook hebben. (die trouwens ook een optie zijn als ik naafjes heb gevonden.
Kort om, nog genoeg spulletjes om op te zoeken voordat ik aan het opbouwen kan beginnen
Ik heb nog remmen commandeurs een crank derailleurs en een balhoofd van shimano liggen, allemaal van dezelfde shimano 600(?) groep.
Indien je me aan iets van de bovenstaande wish-list kunt helpen ontvang ik heel graag een PM, als je iets hebt liggen waarvan je vind dat dit ook op het frame thuis hoort, ook dan ontvang ik graag een PM!
Groeten,
Jasper
Begin van de middag mocht ik helemaal los!
Na het aan de kant trekken van wat rommel om bij het frame te kunnen komen was het zover, een blauwe bidonhouder de buiscomandeurs, derailleurs remmen en het shimano 600 balhoofdstel mochten eraan geloven. de complete shimano 600 groep is op het crankstel na gedemonteerd (dat doe ik binnenkort even bij de fietsenmaker)
Ook de zadelpen moet er dan aan geloven, voor de klem moet ik een nieuwe bout vinden of maken want die is behoorlijk verrot.
De plannen:
Een retro fiets met een knipoog naar het materiaal van nu.
Om de wielen uitwisselbaar te houden met mijn andere fietsen komt er een 10 speed achterwiel in.
een frictie commandeur in samenwerking met een 10 speed alluminium veloce deraileur gaat de boel schakelen en hoogst waarschijnlijk komt er ook een iets modernere wellicht nieuwe 10 speed Crank op.
De remmen en handels wil ik klassiek houden.
Het frame is nu nog compleet alluminium maar er zijn verschillende uitvoeringen geweest waaronder een licht blauwe en zwarte, de buizen zijn geanodiseerd en de lugs blank alluminium
Mijn plan is de lugs en alle nokjes hoogglans te polijsten en de buizen zwart (waarschijnlijk mat) af te lakken.
De chainstay aan de drive side wordt geborstelt zodat de lak er daar niet af kan vliegen door een klapperende ketting.
Op ebay wil ik de originele details op de kop tikken en hem na het plakken daarvan blank aflakken.
Goed, genoeg geneuzel, foto's zeggen meer

Alan super record 020 by JasperSteen, on Flickr!

Alan super record 019 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 017 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 018 by JasperSteen, on Flickr
De vork ziet er nog prima uit.

Alan super record 002 by JasperSteen, on Flickr
Het 1e nokje was met een klein tangetje prima recht te buigen.

Alan super record 003 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 015 by JasperSteen, on Flickr
Gelukkig zijn ze, net als de andere frame delen demontabel!

Alan super record 014 by JasperSteen, on Flickr
Voor de andere 2 nokjes gaat dat niet werken, de tussenstukjes zijn weg geslteten en flinterdun.
Dat wordt dus proberen het toch iets te laten lijken of uit blokjes massief aluminium nieuwen vrezen veilen en boren.

Alan super record 011 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 013 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 008 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 007 by JasperSteen, on Flickr

Alan super record 006 by JasperSteen, on Flickr
De details maken dit frame uniek, wat een schoonheid.

Alan super record 005 by JasperSteen, on Flickr
Om die schoonheid tot zijn recht te laten komen heeft het frame wel heel wat aandacht nodig, overigens was het nog erger, het vet en vuil moest er met een schuurspons worden afgepoetst op sommige delen van het frame.

Alan super record 023 by JasperSteen, on Flickr
Ik heb geen haast met het project, het moet perfect kloppen bij de fiets.
Totdat ik werkelijk begin met de opbouw en het lakken zijn suggesties welkom.
Ook onderdelen voor het bouwen zijn welkom.
Ik ben nog opzoek naar de volgende delen, uiteraard tegen vergoeding:
Veloce/Centaur alluminium achterderaileur (10 speed)
Campa buiscomandeurs
Een mooie crank, had ik toch mijn c-record niet moeten weg doen aan iemand van het forum.. "zucht"
Mooie remklauwen, denk dat een klassiek remmetje beter staat dan de skeletons die ik nog heb liggen, op het verlanglijstje staan uiteraard delta remmetjes maar dan moet mijn budget dat wel toe staan en dat doet het momenteel niet
Een mooie stuur/pen combinatie, een cinelli pen en stuur zou "perfect" zijn, die wil ik wel ruilen tegen een 3ttt stuur/pen combo.
Ook een oud balhoofdstel kan ik goed gebruiken, de stronglite met naaldlagers die ik nog heb vind ik te hoog, een record balhoofd past hier wel op thuis.
Verder maak je me ook bij met een campa zadelpen die WEL in mooie staat is.
Kun je me helpen aan blank aluminium campagnolo naven voor 10 speed en in 32 gaats OF 36 gaats dan hou ik me ook aanbevolen.
Daarbij zoek ik ook nog NOS tube velgen, het liefst met een complete anodisatie zoals de donker grijze open pro's en reflexen dat ook hebben. (die trouwens ook een optie zijn als ik naafjes heb gevonden.
Kort om, nog genoeg spulletjes om op te zoeken voordat ik aan het opbouwen kan beginnen
Ik heb nog remmen commandeurs een crank derailleurs en een balhoofd van shimano liggen, allemaal van dezelfde shimano 600(?) groep.
Indien je me aan iets van de bovenstaande wish-list kunt helpen ontvang ik heel graag een PM, als je iets hebt liggen waarvan je vind dat dit ook op het frame thuis hoort, ook dan ontvang ik graag een PM!
Groeten,
Jasper

