Alles over vakanties op én met de fiets

classico Boretti

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 15 mei 2008 10:56

[quote="Cervelootje"]Ik denk dat het net als andere geneutraliseerde cyclo´s heel veel valpartijen met zich meebrengt. Ik heb me wel ingeschreven maar ga denk ik niet meewringen voorin als de eerste honderd erop zitten. Want dan krijg je allemaal koekenbakkers die als gekken willen gaan koersen en aangezien ik ook zo´n koekenbakker ben.........:-) Daarvoor is me SL´tje toch iets te kostbaar![/quote]

Dat denk ik ook ik ga in die laatste 50 km leuk groepje uitzoeken, maak me over winst geen illusies, dus riskeer zeker geen gewring enof valpartij daardoor.
Doel voor mij is acceptabele en gezellige rit.
En beetje leuk doorrijden natuurlijk prima, mits veilig
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 22 mei 2008 12:14

Gisteren de laatste 60 kilometer gereden, de organisatie heeft wel een mooie route uitgezet zo vlakbij Amsterdam. Ben benieuwd hoe ze het allemaal gaan regelen, vooral rond het Olympisch Stadion, dat zijn nogal drukke wegen om af te zetten voor de cyclo. Verder zie ik net op weeronline dat het zondag niet al te best wordt. Langs het Amsterdam-Rijnkanaal zal het waaieren worden met een stevig zijwindje.

rene75
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2007 13:08

rene75 22 mei 2008 12:35

Startkaart 130 km CYCLO
============
Ik heb een startkaart over voor de 130 km Cyclo tocht van de Classico Boretti van a.s. 25 mei. Ik heb er 10 euro voor betaald, maar doordat ik ben verhinderd wil ik hem verkopen.

Stuur me een mailtje als je interesse hebt.

Rene

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 22 mei 2008 12:55

ik heb me ook ingeschreven .. maar zonder er echt bij na te denken voor de 130km "tour" variant .. nu zag ik ook dat er nog een "race" variant is .. Zou het heel veel verschil maken?
:winkthumb:

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 22 mei 2008 14:12

Ze volgen dezelfde route, en de toertocht is waarschijnlijk iets meer ontspannen omdat er bij de cyclo mensen voor winst zullen gaan. Het verschil zal hem vooral zitten in de afzettingen, ik ga ervan uit dat voor de cyclo de wegen afgezet zijn, de toertocht moet misschien af en toe even stilstaan voor een verkeerslicht.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 22 mei 2008 17:12

tja.. hmm ik denk dat ik het dan maar bij de tourtocht ga houden . Ik heb nog nooit eerder in zo een grote groep gefietst.. En dat lijkt me al lastig genoeg om eerlijk te zijn .. Die polder weggetjes zijn niet altijd even breed en goed geasfalteerd..En daar dan met een man of 100 doorheen zeilen .. hmm das eigenlijk vragen om problemen als je het mij vraagt ..

Maar goed we zullen het zien.. als het regent blijf ik misschien zelfs wel thuis .. .maar dat vind ik ook weer zo slap .. dus ik hoop het niet..
:winkthumb:

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 25 mei 2008 19:36

zo .. ik heb toch meegedaan aan de cyclo..

Wat een ervaring .. 's ochtends zat ik vreselijk te twijfelen of ik wel zou gaan, t weer was erg slecht .. En om nu 130 km in de regen in je eentje te gaan trappen, dat vond ik een beetje te veel van het goede.. Uiteindelijk bedacht om toch maar te gaan, als ik er geen zin meer in had, kon iik er altijd uitstappen.. ik fietste om vijf voor negen 's ochtend weg. Aangekomen in het stadion, heb ik mijn inschrijving spulletjes gehaald. De start van de cyclo zou over vijf minuten zijn.. Ik besloot snel mijn nummer op te spelden en gewoon achteraan aan te sluiten ....IK had me niet voor de cyclo ingeschreven, maar slechts voor de tourtocht ..

Vervolgens de start.. Ik wist niet wat ik meemaakte.. Op de site stond dat de gem. snelheid zo een 30/35 km per uur zou zijn, dat was ok een van de redenen dat ik besloot om toch gewoon mee te rijden in de cyclo .. We raasden door Adam in de regen met een snelheid tussen de 38 en 40 .. Ik kreeg meteen het idee, als ik oude kerk haal, dan ben ik blij.. Ha ha . Tja ik ben dan toch een van de mindere goden (als ik me zelf daartoe al mag rekenen)

Voor het eerst in een peloton, dat ook nog eens niet altijd even rustig doorreed, hier en daar een valpartij, wegversmalling, snelheidsdrempel, of wat nog meer maakte het peloton erg onrustig, naar mijn idee .. Ik moest echt al mijn concentratie gebruiken om niet ergens tegenaan te knallen .. remmen deden het maar beperkt vanwege de regen..

Na 80 km werd de race vrijgegeven en is het peloton eigenlijk uit elkaar gevallen, ik was allang blij dat ik niet ver daar voor was "gelost" om een beetje in de wielertermen te blijven ...bij een km of honderd zat ik er echt helemaal doorheen .. maar op de een of andere manier heeft zich dat later weer redelijk hersteld... uiteindelijk heb ik een groepje gevonden waarin ik lekker mee kon fietsen de laatste 20 km.. ik ben vlak na nummer 26 gefinishd en iets voor 216 maar dat laatste weet ik precies :)

Nu ben ik erg voldaan, ik heb in een peloton gereden, heb een flink eind echt veel harder gereden dan wat ik normaal doe en dat in omstandigheden die verre van optimaal waren.. Veel regen en ook veel wind.. Ik ben gefinished :) En niet als laatste binnen gekomen :)

Thuis gekomen had mijn dinnetje een heerlijke lunch voor me klaargemaakt :) En nu lekker op de bank en series kijken :)

Voor mij was het een geslaagd evenement .. Alleen jammer dat ik niet een transponder had om mijn tijd te klokken, maar gelukkig had meneer 26 die wel en die eindigde een seconde voor mij :) Van mij mogen ze de uitslag snel op de site zetten zo dat ik eens kan kijken hoe ik het gedaan heb ...
:winkthumb:

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 25 mei 2008 20:14

Dat zijn een hoop smilies in je verhaal, mooi dat je het leuk hebt gevonden.
Ik vond het ook een leuke rit, en de snelheid zat er behoorlijk in, vanaf het begin al. Toen de wedstrijd vrij werd gegeven zat ik in 30e positie en die plek kon ik op het kantje veiligstellen. Na een paar kilometer langs het kanaal en ontzettende valpartij vlak voor mij en daardoor de mensen die voor de val zaten moeten laten gaan. Dat gat hebben we wel weer dicht gereden maar dat kostte nogal wat kracht. Op die lange rechte rotweg terug richting de Waver moest ik de koplopers laten gaan en in een lekker groepje naar de finish gereden, kop over kop. In de sprint ging twee man voor mij flink onderuit in het stadion, ben echt wel geschrokken van die valpartijen. Benieuwd naar de definitieve uitslag.
Mooie tocht en er werd hard gereden.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 mei 2008 20:30

[quote="a.herrebout"]In de sprint ging twee man voor mij flink onderuit in het stadion, ben echt wel geschrokken van die valpartijen. Benieuwd naar de definitieve uitslag.
Mooie tocht en er werd hard gereden.[/quote]

Ik heb vandaag ook de classico gereden (nr 38). Volgens mij zat ik vlakbij herrebout. Die valpartij op het eind kan ik me ook herinneren. Ik heb echter maar 117 km op de teller staan, maar ben toch nergens verkeerd gereden.
Live fast; die young. mijn blog

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 25 mei 2008 22:19

Vandaag ook de cyclo gereden (nr 260). Was leuk.
Als Amsterdammer een parcours 'in mijn achtertuin'
Inderdaad een nogal nerveuze koers, maar te begrijpen gelet op aantal deelnemers, breedte van de wegen, de paaltjes en het weer.
Lukte me niet om voorin te komen, ben ook niet zo'n duwer, blijf dan liever in 't midden. Gevolg was natuurlijk wel dat ik bij Breukelen de aansluiting miste. Probeerde nog in 't wiel te blijven van een groepje, maar mijn hartslag schoot omhoog en ruim boven omslagpunt. Dat houd ik geen 50km vol. Dus maar met een ander groepje mee. Dat ging lekker. Helaas stond nét de brug tussen de vinkeveense plassen open. Ach, konden we ff plassen en eten....
Ging wel hard, gelukkig ging het draaien redelijk en kon ik tot het eind mee (zij het met moeite)

Wel jammer van de valpartijen hoop dat er niet teveel letsel is.


Die 117km had ik ook.
Hopelijk volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 26 mei 2008 12:20

Mijn eerdere gezeur ten spijt moet ik zeggen dat ik het een leuke en goed georganiseerde tocht vond. Ik reed 'slechts' de 100km tour versie, maar ook voor de toerrijders stonden er op heel veel punten verkeersregelaars die netjes de weg vrij hielden. Goede bevoorrading onderweg (heb mijn zelf meegebrachte eten helemaal niet nodig gehad), en na afloop een heerlijke bak pasta naar binnen kunnen schuiven, top!
Overigens stonden er ook bij mij minder dan 100 kilometers op de teller, ik geloof 95 ofzo.

namreh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 dec 2007 22:28

namreh 26 mei 2008 14:18

Ik sluit me hier volledig bij aan. Heb de 75km toertocht gereden. Had eigenlijk de 100 willen doen, maar door het weer toch maar besloten om het bij 75km te houden.
Tip voor de organisatie: volgend jaar startnummers op de fiets laten aanbrengen ipv met spelden op het shirt. Anders dan bij halve marathons (doe ik ook) speldden de deelnemers nummers op de rug en dan wordt het lastig om straks de foto's per deelnemer te koppelen.

Verder absoluut leuk en volgend jaar weer. (lekkere pasta trouwens)
Litespeed Obed 29er
Cube Agree 2009

Plaats reactie