Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 30 okt 2013 11:53

Volgens mij is de Rapido een heel andere fiets. De voorvork is idd ook meer geïntegreerd in het frame, de zadelbuis (hoe noem je dat) is ook aero en verschilt ten opzichte van de Giulia.
Ik heb hem in ieder geval niet gezien op de BikeMotion. Jammer, want vindt de Rapido wel wat hebben.
Hier wordt die al aangeboden.
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/ty ... ustom_2014
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

desno
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:41

desno 31 okt 2013 17:28

nee hoor
de rapido kost niets extra
je kunt voor elke giula model ook de rapido als frame kiezen zonder extra kosten

desno
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:41

desno 31 okt 2013 17:30

ps de rapido was wel aanwezig op bikemotion daar ik speciaal ben gegaan om hem te bekijken voor ik hem zou aanschaffen, persoonlijk vindt ik het frame geweldig mooi ook tov de veel duurdere modellen van andere merken

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 31 okt 2013 21:34

Desno heeft gelijk, vertegenwoordiger was vandaag in de winkel dus heb hem gelijk maar even gevraagd. Frames kosten hetzelfde en voor iedere Giulia kun je ook een Rapido kiezen. De Rapido is trouwens door de gebogen achterbrug iets comfortabeler dan de Giulia, wat een puur raceframe is. Dus de Rapido is voor toerfietsers ook een goede keus.

feestreus
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013 23:28

feestreus 03 nov 2013 16:55

Heb naar 12go biking gebeld inzake de sensa rapido of guilia. Op zich allemaal prima fietsen, maar vervolgens werden Merida en Scott Foil naar voren geschoven. Met name afwerking en restwaarde waren hierin 'belangrijk'.

Hoe wordt de afwerking ervaren alhier (er werd gerefereerd naar niet goed sluitende kabel kapjes en wat minder sterke voorvork oa. Deda op zich prima spul, maar vervanging door ritchey toch wel aan te raden en de carbon (mat) supra wielen werden qua stijfheid eigenlijk gelijk in de prullenbak gegooid. Alternatieven als Kuipers e.d. en Chinees spul was ook allemaal rommel)?

Qua restwaarde werd aangedragen dat ca. 300-400 meer investeren voor een scott of merida zich zelf terugverdient bij inruil tzt. Gevoelsmatig klonk dat dit als onzin. E.e.a. is oa. afhankelijk van staat van de fiets, afmontage, maat, etc. en wat voor fietswaarde je terugkoopt.

Ben benieuwd...

Sensa guilia (mat) zwart of rapido met mat zwarte carbon wielen is een zeer interessante fiets!

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 03 nov 2013 17:34

Zit ws. met een partijtje Merida's en Foils in z'n maag die hij probeert te slijten.

Voor een goed advies kun je beter een vakman bellen i.p.v. een dozenschuiver.

( waarbij ik wel eerlijk moet toegeven dat ik niet weet hoe de restwaarde van een Giulia of een Rapido zich zal verhouden tot andere fietsen)
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2013 08:53

Je koopt een fiets toch niet als investering? Fietsen schrijven als een malle af, helemaal alles wat meer dan pak 'm beet €1500 kost.

Hele verhaal klinkt mij gewoon als een FM die een verhaaltje uit z'n duim zuigt. Die voorvork van de Guilia is bijv echt wel sterk, zou beetje vervelend zijn als die niet sterk genoeg zou zijn, dan breekt ie namelijk...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 04 nov 2013 09:46

Echt een onzin verhaal van 12gobiking. Zoals @amclassic-fan schrijft zodra je met fiets uit de winkel rijdt is er al 30-40 % van de aangekochte waarde in rook opgegaan.

Kijk inderdaad naar de afmontage en welke fiets lekker zit. En vervolgens naar je budget. Probeer daar het beste uit te halen.

Succes.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

desno
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:41

desno 04 nov 2013 20:42

precies mannen onzin verhaal
bij ons rijden er 4 met een sensa giulia en zijn heel erg tevreden over de fiets en hebben regelmatig wat duurdere fietsen om de oren gereden tenslotte moet je zelf trappen wat inderdaad wel is natuurlijk dat ik nu 2300 euro kwijt ben voor een rapido met full ultegra en de supra rc58 shiny en dan heb je een geweldig mooie fiets , terwijl je voor de andere merken gewoon 600 tot 1000 euro meer kwijt bent en dat vindt ik toch veel geld, je hebt zelfs di2 voor die centen als je met ra30 velg tevreden bent
maar meestal gaat het om het gevoel wat je hebt voor een fiets en die is voor iedereen anders

edgar1976
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:02

edgar1976 08 nov 2013 10:01

Sebo schreef:Zit ws. met een partijtje Merida's en Foils in z'n maag die hij probeert te slijten.
Dat is toch vreemd. Een week of 2 geleden was ik bij 12gobiking. Erg leuk gesprek gehad over diverse fietsen en vooral over de modellen van Trek en Pinarello die ze daar hadden staan. Aan het einde van het gesprek wees de verkoper me nog op de fietsen van Sensa. Merida is totaal niet aan de orde gekomen. Het ligt waarschijnlijk ook aan welke verkoper je aan de telefoon hebt.
Als je het koud krijgt op de fiets moet je harder fietsen

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 26 nov 2013 19:19

Wordt morgen thuis bezorgd! 8-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 28 nov 2013 07:07

De Sensa is binnen. Het witte zadel en stuurlint is al vervangen door zwart.
Wat krijgt een fiets dan een totaal andere look!

Nu nog op zoek naar een lichter wielsetje met hoge velgen en daaromheen
volledig zwarte banden om een rustiger geheel te krijgen. En uiteraard ga ik
met zwarte bidons rijden en niet deze lelijke witte.

Foto's volgen binnenkort als de nieuwe wielen er onder zitten, maar wat werkt
Sensa zijn frames (lasnaden) netjes af! Heel blij met de aankoop!

Plaats reactie