Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Etiquette

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 feb 2008 18:08

Fiets ik vandaag samen met mijn m,n groepje (totaal 4 pers.) op de meijer met en snelheid van 34 , komt er een groep van +/- 10 man ons inhalen , word er uit de groep geschreeuwd - er niet tussen fietsen - wij er achter aan , en gaan in het laatste wiel zitten snelheid 36 a 37. De groep is geen prof en ze zijn niet kop over kop aan het fietsen.
Na een tijdje laten ze 2 man afzakken zodat er en gat van 100 meter ontstaat wij houden netjes laatste wiel , afijn de 2 twee mannen sprintte weer naar de kop groep met ons in het wiel.
Weer na een tijdje word er uit de groep geroepen om te stoppen, en wij fietsen "rustig " door. Om later te zien dat dit allen word gedaan om van ons af te zijn?
Mis ik iets ? , is er een fiets etiquette die ik niet weet?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 feb 2008 19:42

Ach, niets van aantrekken!
Van dit soort groepjes kom je overal in Nederland tegen, of je nu in de groep ga rijden in het wiel of de kop overneemt, je doet het toch nooit goed.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 feb 2008 21:43

Indien jullie, zoals je zei, gewoon erachteraan reden en niet met de groep mixte, dan begrijp ik ook niet hun reactie.

Maar vaak als er word gegroepeerd, mixt het toch een beetje, en dan begrijp ik wel dat de origenele groep zo zou kunnen reageren. Misschien zijn ze bang voor stuurfouten van de andere groepsleden, of dat er gaten ontstaan (je gaf zelf al aan dat hun snelheid hoger dan die van jullie lag).

En je probeert toch gebruik te maken van hun slipstream, dus mogen zij ook beslissen of ze dat goed vinden, lijkt mij.


colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 10 feb 2008 22:06



En je probeert toch gebruik te maken van hun slipstream, dus mogen zij ook beslissen of ze dat goed vinden, lijkt mij.

Fietspaden en wegen zijn toch vrij toegankelijk in ons land? Of heb je als groep andere priveleges?

Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 feb 2008 22:32

Ja vind ik wel, zonder die groep zouden zij niet zo hard rijden, uit wat ik lees.

Maar ik vind niet dat de stelling die je geeft erg relevant is. Mao en z'n vrienden wilden natuurlijk meerijden, zodat ze makkelijker harder konden rijden, ze wilden niet "toevallig" ook daar rijden. Dus maken ze gebruik van de andere groep, dan vind ik ook dat als die groep dat niet op prijs stelt dat je daar respect voor moet hebben.

Wij hadden vanochtend hetzelfde. We haalden een langzamer rijdende groep in. Vervolgens mixte het in notime, maar we besloten om ze in te halen zodat het niet zo'n chaos zou zijn: verschillende groepen -> verschillende regels e.d.
Daarna bleven ze nog op een paar meter achter ons bungelen, maar ze hadden makkelijk kunnen aansluiten, maar dat deden ze uit voorzorg (neem ik aan) niet.

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 10 feb 2008 22:57

[quote="Rufio"]Ja vind ik wel, zonder die groep zouden zij niet zo hard rijden, uit wat ik lees.

Maar ik vind niet dat de stelling die je geeft erg relevant is. Mao en z'n vrienden wilden natuurlijk meerijden, zodat ze makkelijker harder konden rijden, ze wilden niet "toevallig" ook daar rijden. Dus maken ze gebruik van de andere groep, dan vind ik ook dat als die groep dat niet op prijs stelt dat je daar respect voor moet hebben.

Wij hadden vanochtend hetzelfde. We haalden een langzamer rijdende groep in. Vervolgens mixte het in notime, maar we besloten om ze in te halen zodat het niet zo'n chaos zou zijn: verschillende groepen -> verschillende regels e.d.
Daarna bleven ze nog op een paar meter achter ons bungelen, maar ze hadden makkelijk kunnen aansluiten, maar dat deden ze uit voorzorg (neem ik aan) niet.[/quote]

He rufio, je bent zeker een wedrenner, of niet?:D

Ik fiets niet veel in groepverband, maar als ik (en eventuele fietsmaatjes) aanpik(ken) bij een groep is dat altijd maar tijdelijk. Verder zijn groepen als groepen georganiseerd met een bepaalde reden en met interne regels (zoals wedrenners in Nijmegen), dus langdurig meerijden zonder overleg met groep doet wellicht afbreuk aan deze reden en afspraken.

Maar verder vind ik, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Meestal een beetje protserige types, die anderen niet mee laten rijden. Het stoppen is trouwens wel heel sneu gedrag:/
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 feb 2008 23:01

@Rufio
1 Er bij voorbaat al roepen er niet tussen rijden. raar toch?
2 Ja ik wilde wel een stukje mee liften met hun snelheid, lekker toch? ( snelheid verschil was niet groot)
3 Ze hadden geen enkele hinder van ons we waren de laatste

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 feb 2008 23:53

@Mike Biker: ik geef toch aan, dat als je in je eentje rijd dat het een ander geval is.

@ Mao: ik bedoel ook niet dat jullie iets verkeerd deden ofwat dan ook, maar jullie waren wel "gast" bij die groep, en ik zou het dan respecteren als ze mij en mijn groep er liever niet bij willen hebben.
Misschien hadden ze slechte ervaring met andere groepen die meeliften.

Dat voorbeeld dat ik gaf, ging niet over de Wedrenners, maar daar rijd ik soms wel mee. Toevallig geldt daar ook de regel dat als bijvoorbeeld de A3 de B1 inhaald, meestal op de Kartenspielerweg, dan gaat de B1 ook gewoon aan de kant en houden ze ook afstand.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 11 feb 2008 00:04

wat ook kan, dat ze jullie even "lekker" wilde inhalen en dus tempo gingen versnellen, echter toen jullie hun tempo konden volhouden, zullen er een of enkele van hun groep geweest zijn die die tempoversnelling niet vol konden houden en dan maar uiteindelijk "stoppen" roepen.

Ik heb ook wel eens bij een groepje achteraan aangepikt wat helemaal uitelkaar gereden werd, ik moest pas lossen toen de helft van die groep dat ook al gedaan had ;). Echter grote kans dat het bij hen altijd zo gaat uiteraard, kan me niet voorstellen dat ze voor een meelifter zoveel moeite doen .

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 11 feb 2008 21:03

[quote="Rufio"]@Mike Biker: ik geef toch aan, dat als je in je eentje rijd dat het een ander geval is.

Waar? En wat bedoel je er mee....
Groet,
Mike

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 11 feb 2008 21:08

Mao's voorbeeld is wel tekenend voor de tolerantie (of het gebrek hieraan) die er heerst. Waar maken we ons toch druk om. Die "snelle" zeggen veel zonder woorden en laten zich ook nog voor schut zetten door hun eigen gedrag. Als je al niet wisselt in de oorspronkelijke groep...hoe kun je dan zo kinderachtig zijn de nieuwe jongens niet te laten aanklampen. Ik snap dat gedrag niet zo goed... Leg mij dat maar eens uit???
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Plaats reactie