Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 365

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 aug 2020 14:15

Zijn er nog mensen die hier aan willen beginnen dan........??? Los van Corona, dit zijn echt drukke sessies met veel te veel mensen. Ook voor de Corona tijd. Je kunt het beter op een rustige vrije dag doordeweeks met een klein cluppie rijden. Routes zijn goed uitgepijld.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

panguano
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:34

panguano 07 sep 2020 15:59

Na een aantal keren de bekende AGR routes te gereden te hebben, wou ik wel eens een andere route rijden. De mogelijkheden in het heuvelland van Zuid-Limburg zijn vrijwel onbeperkt, maar je moet er wel een beetje de weg weten.
Op Facebook kwam ik een tijdje geleden "En Danseuse" tegen. Op deze site vind je (bijna) alle beklimmingen in Zuid-Limburg, vaak met een mooie beschrijving. Op verzoek wordt er ook een route op maat gemaakt, dit heb ik laten doen, echt een aanrader! Je komt op de prachtigste onbekende plaatsen: www.endanseuse.nl

hayes

hayes 10 okt 2020 16:42

Ik zit in de (Belgische) herfstvakantie vlakbij Maastricht en Valkenburg. En dan moet ik natuurlijk wat bekende bergjes meepikken.

Ik vond een route online. Heb er zelf nog de Camerig aan toegevoegd.

Er zitten wel flink wat stukken rijksweg bij, maar in Nederland dankzij de vrijliggende fietspaden dikwijls nog heel fijn fietsen.

https://connect.garmin.com/modern/course/43753602

Zijn er stukken die ik beter oversla? Of die ik nog zou moeten toevoegen?
Ik zou het rondje rond de 80km willen houden.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 10 okt 2020 17:40

Op bicycling.nl staan twee routes.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 okt 2020 18:31

Zie ter illustratie ook deze Valkenburg – Noorbeek – Valkenburg (82 km, 1100 hm). Mooi compact rondje, waarbij tal van rustige weggetjes en klimmetjes worden opgezocht. De start vanuit Valkenburg verloopt via de Daalhemerweg omhoog, terwijl je finisht vanaf de Cauberg in dalende lijn.
En voor wat het waard is... Een zestal kameraden hebben deze route onlangs gereden en waren daar uiteraard zeer over te spreken. ;)

Terugblik op de Doodeman, one of the bad guys... 8-)
Afbeelding

hayes

hayes 10 okt 2020 21:36

Dank je. Die ga ik even bekijken.

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 06 apr 2022 12:25

Vraagje: ik wil deze zaterdag gaan fietsen op de Veluwe of in Zuid Limburg, maar vraag me af wat de 'drukte' zal zijn op de diverse Limburgse hellingen tijdens de toer AGR. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je sowiezo op die hellingen fietsen zaterdag, of is alles afgesloten voor alle wielrenners behalve de officiele deelnemers?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 apr 2022 12:31

Als er een massa fietsers zullen rondrijden wil je daar toch niet gaan rijden.
Jij zal maar naar links willen terwijl alle anderen rechtdoor moeten.
Er zijn nog 51 andere weekends in een jaar.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 apr 2022 12:36

In principe helemaal mee eens.,

Als je heel graag die kant op wilt, check dan de routes. Kies daarop je eigen route uit.
Vertrek vroeg, en kies de wegen en hellingen waar de toerversie ofwel pas in de middag langs komt, of zorg dat je pas eind van de dag op de stroken bent waar ze mee beginnen. Rond start/finish zou ik me niet begeven gedurende de dag.
(ik weet dat dat niet makkelijk is.,. de 150km is de populairste route, de 250km doet (no steeds toch) eerst 100km langs het noorden. Start vroeg, maar pakt daarna de 150km lus nog mee. Dus na lunchtijd tot einde van de dag zou ik het 2e deel van die route ook vermijden.

Maar als je twijfelt, of als je niet vroeg kunt beginnen, of anderzijds.., dan zou ik lekker voor de veluwe kiezen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 06 apr 2022 12:50

MarkVeenstra schreef: 06 apr 2022 12:36 In principe helemaal mee eens.,

Als je heel graag die kant op wilt, check dan de routes. Kies daarop je eigen route uit.
Vertrek vroeg, en kies de wegen en hellingen waar de toerversie ofwel pas in de middag langs komt, of zorg dat je pas eind van de dag op de stroken bent waar ze mee beginnen. Rond start/finish zou ik me niet begeven gedurende de dag.
(ik weet dat dat niet makkelijk is.,. de 150km is de populairste route, de 250km doet (no steeds toch) eerst 100km langs het noorden. Start vroeg, maar pakt daarna de 150km lus nog mee. Dus na lunchtijd tot einde van de dag zou ik het 2e deel van die route ook vermijden.

Maar als je twijfelt, of als je niet vroeg kunt beginnen, of anderzijds.., dan zou ik lekker voor de veluwe kiezen.
Ik zie dat de langere routes allemaal het deel ten zuiden van Valkenburg aandoen - inderdaad slimmer/beter om dit weekend mijn heil elders te zoeken!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 apr 2022 16:34

Elk jaar zie je die vraag voorbij komen of je tijdens de toertocht ook vrij kan rijden op het parcours van de AGR.
Ik snap dat echt niet, er zijn nog 364 andere dagen, waarom dan precies die dag??
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2022 16:42

Snap ik ook echt niet. Als ik hier in een toertocht verzeild raak (gebeurt me nog wel eens) mijd ik ook de Amerongse Berg enzovoorts. Genoeg andere weggetjes waar die tochten niet komen.

Plaats reactie