Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stalen fiets besteld!....Hij is er!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 apr 2008 21:48

Frank, had je de voorvork niet mee kunnen laten spuiten in dezelfde kleur als het frame? Ik ben het verder wel eens met de kritieken: mooi frame, prachtige kleur rood, maar te sombere decals, prachtige groep maar klassieke wieltjes staan mooier in dit frame. En ik vind het jammer dat je expliciet aangeeft geen Shimano te willen maar dan kies je wel voor PRO vork, stuur en stuurpen (is Shimano) en Shimano pedalen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 24 apr 2008 22:09

De decals had ik zelf ook liever in contrasterend wit gehad. Maar ja... het is de fiets voor mijn meissie en die wilde absoluut ingetogen decals in zwart. Mocht niet op de zitbuis en haar eigen naam moest op de bovenbuis.

De wielen: Doelstelling was om een retro fiets met moderne accenten te bouwen. Vandaar zwart carbon onderdelen (zadelpen moet nog vervangen worden) en hippe wielen. Ik zal er mijn wielen met zwarte record naven en CPX33 velgen eens in zetten. Kijken hoe dat er uit ziet.

@Timo 2.0: De vork in kleur zou het geheel nog wat tammer maken. Vandaar om het net als de andere onderdelen zwart te houden.


Decals op de Pro vork zijn zo te zien niet te verwijderen (onder laklaag)

@GastheerG: toen Monique jouw reactie las over de eenheidsworst stak ze haar duim op en meldde: TOPPERTJE :-)

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 24 apr 2008 22:24

persoonlijk vind ik het een schitterende fiets. Het bordeaux-rood contrasteert aardig met de zwarte opbouw.
Vandaar dat ik denk dat 'n wit lintje er niet op thuis hoort.
Zoals ie daar staat te blinken is het een kwijlfietsje.

Véél plezier ermee, en nog vele behouden kilometers.
so far, so good... So what ???

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 apr 2008 23:06

Mijn ding is dit dan weer helemaal. Prachtig hoor. Rode kleur is heel mooi. Ik val wel op fietsen die klassiek en modern combineren, staal met Fulcrum 1 wielen... Ik snap wel dat een stalen voorvork met prachtig versierde kroon (noem je dat zo...) helemaal mooi zou staan. Ik snap ook wel weer dat een carbon model wel zo lekker rijdt (ik weet wel hoe een stalen voorvork door de bocht gaat...). Ik had trouwens niet door dat er uberhaupt letters op het frame staan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27564
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 apr 2008 23:14

Ik vind het heel fraai, en ben bovendien blij om te zien dat je die zelfmoordpedalen de wacht aan hebt gezegd :D ;) Dat gezeur over Pro en Campa is een typische eigenschap van de Campa politie; stoor je er niet aan zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2008 23:15

Frankvanboven schreef:

Decals op de Pro vork zijn zo te zien niet te verwijderen (onder laklaag)

P400 schuurpapier om vernis laat te breken.
P600 schuurpapier om decals te verwijderen en niet te grove krassen achter te laten
Blanke lak er overheen
Dagje laten drogen, polishen en klaar is Frank.

Stelt werkelijk niks voor, heb het ook gedaan met de witte decals op mijn CR1 vork (overige decals zijn zilver).


Pro logo's zijn gewoon niet mooi, punt uit en passen niet bij de fiets.
Less is bore

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 24 apr 2008 23:17

@havanna. Je hebt pech. Het is niet mijn fiets, maar die van mijn meissie. Ik blijf met die "zelfmoordpedalen" rijden :-)

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 25 apr 2008 00:58

Schitterende fiets!

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 25 apr 2008 09:11

Als je meisie net zo mooi is als die fiets, dan ben jij wat de looks betreft een erg gelukkig mens.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 apr 2008 11:45

Mooie fiets! Ik vind de combinatie van een stalen frame met een carbon voorvork dan juist weer prachtig. Heb ik zelf ook een tijdje meegereden [ckleurcombinatie blauw-zwart/carbon). Mooi om een stalen frame zo modern op te bouwen. Iets meer opvallende belettering zou nog mooier zijn, maar dat bordeaux rood mag er zeker wezen. GastheerG's idee van een wit stuurlintje kan ik me helemaal vinden. Witte stuurlinten zijn op bijna elke fiets het mooiste!!!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 25 apr 2008 12:00

Seger schreef:M GastheerG's idee van een wit stuurlintje kan ik me helemaal vinden. Witte stuurlinten zijn op bijna elke fiets het mooiste!!!


Jammer alleen dat witte stuurlinten zo snel grauw worden

Plaats reactie