Over de wielersport en zijn beoefenaars.

liever op tacx dan buiten

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 feb 2011 15:02

Liever op de Tacx (fortius) dan buiten: zeker niet!
Liever op de Tacx dan buiten in het donker: jawel!
Liever op de Tacx dan buiten in de stromende regen: Jawel
Liever op de Tacx dan buiten op nat en mogelijk aangevroren wegdek: ook dat.

Maar als de zon enigzins schijnt en ik heb tijd dan als de donder naar buiten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 feb 2011 16:03

Sinds een maand zit ik twee keer in de week een uur op de Tacx. Reden is dat ik met overdag werken zo doordeweeks nog aan mn trainingen kom. Met een laptop en film erbij kan ik het precies een uur volhouden. Dan ben ik er echt klaar mee.

Ik rij dus liever buiten. Daar heb je de vrijheid van het om je heen kijken, het genieten van de onverwachte dingen die je om je heen ziet, het opsnuiven van de geur van versgemaaid gras, het naar jezelf kijken in de etalageruiten, de onverwachte ontmoetingen met andere wielrenners, de adrenalinestoten van het bijna van de sokken worden gereden op een rotonde, .....,.... Kortom, hoog tijd voor de lente en lange zomeravonden!

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 16 feb 2011 16:03

@ericpeters: ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Waarom heb ik altijd de pech dat ik op kantoor zit als de zon schijnt.......
Zal je zien dat het van het weekend weer hele dagen regent......

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 16 feb 2011 16:28

Alp d'Huez53:15 schreef:Ik rij dus liever buiten... ...het opsnuiven van de geur van versgemaaid gras..., .....,.... ...

Welnee joh ;) daar heb je toch Airwick voor ;) :)
http://www.airwick.nl/geuren/fris/

quote: Laat een zachte, frisse berglucht met heldere, zuivere katoenbloesemaroma's door uw huis waaien. Haal de buitenlucht binnen en fris uw huis in elk jaargetijde op met pure geuren die een schone en vredige sfeer creëren.

Laat een koele lentewind met een hint van linnen en katoenbloem uw huis opfrissen.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 16 feb 2011 16:34

Alp d'Huez53:15 schreef:Sinds een maand zit ik twee keer in de week een uur op de Tacx. Reden is dat ik met overdag werken zo doordeweeks nog aan mn trainingen kom.


Gelukkig heb ik met m'n werkgever af kunnen spreken dat ik in deze tijd van het jaar 1x per week 2 uurtjes adv opneem zodat ik ook doordeweeks nog een training kan doen. Dit totdat het 's avonds gewoon weer lang genoeg licht is. Want die tacx.... :(

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 16 feb 2011 18:13

Toevallig ben in afgelopen weekend in Amsterdam op het Velodrome geweest - waarvan voor wie wil hier ( http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?p=554 )een kort (humoristisch) verslagje.

Maar als ik in de winter mocht kiezen tussen thuis op de Tacx of op de baan dan wist ik het wel. Dan reed ik elke dag rondjes op de baan. Echter als er geen sneeuw, ijs of andere natuur bagger te bekennen is rij ik toch het liefst buiten.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 16 feb 2011 18:20

Wat mij betreft gelijk aan Ericpeters. Ik rij ruim 3000Km indoor op een Computrainer.

In het hoogseizoen doe ik mijn specifieke (D3) trainingen ook op de Computrainer. Gaat gewoon een stuk beter dan buiten.

Maar.....vandaag lekker vrij genomen om lekker 85Km buiten te fietsen :-)

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 feb 2011 20:01

@Rinke: CD met fluitende vogels erbij, ogen dicht, en ik krijg misschien zowaar het lentegevoel!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 feb 2011 20:08

Ik heb niet eens zo een ding! Ik ga gewoon fietsen, donker koud regen het maakt me allemaal niet uit.

Al is het argument met de kids wel een goede, dan is het niet anders.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 16 feb 2011 20:56

Ik vind de tacx gewoon een mooie virtuele wereld idd en kan me helemaal geven, heb bijna het idee dat ik er echt rijdt. En ik woon niet op het meest vlakke stukje NL!
Omgeving Berg en Dal! Maar ik ben na 25 jaar fietsen dat wel zat!! Ik moet er ook bij zeggen dat ik ook een beetje op het fietsen op zich uitgekeken ben. Ik ga bv veel sneller een rondje hardlopen de laatste jaren. Ik ben gewoon geen echte fietsfanaat meer zoals velen hier juist wel. En met die tacx vind ik het zo waar weer machtig mooi! En ook trainingstechnisch vind ik het ideaal werken!!! Dat wil niet zeggen dat ik niet meer op de weg zal rijden! Maar op dit moment rij ik liever een mooie buitenlandse ronde indoor!

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 16 feb 2011 21:34

Ik kan me helemaal niets voorstellen bij het verhaal van de topicstarter. Dan moet je toch echt in een heel vervelend stuk van nederland wonen!

Als het enigszins droog is lekker naar buiten. Ook in de sneeuw kun je heerlijke ritjes maken (mtb). Nu woon ik wel in een gebied waar we als fietser weinig te klagen hebben. Zuid-Limburg/Voerstreek/Ardennen/de bossen en heide rondom Zutendaal; allemaal binnen fietsbereik. Als ik op zondag binnen ben verheug ik me alweer op de zondag erna. Of op de dag dat de klok omgaat en we weer lekkere avondritjes kunnen maken!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 16 feb 2011 21:50

Van pak en beet november tot en met februari 3 tot 4x in de week Taxcen. Duurt nog een weekje en dan kan ik met helder weer doordeweeks weer buiten korte trainingen doen (aftellen is begonnen). In de weekenden fiets ik in ieder geval wel buiten.

Plaats reactie