Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 27 dec 2010 11:55

[quote="Refie"]Data staat er na update nog allemaal op, alleen wordt die niet meer weergegeven in de edge 705. Maar als je de historie in TC,MB GC hebt wat is dan het probleem dat de historie niet meer zichtbaar is?[/quote]

Dat ge rit in geschiedenis niet kunt narijden zonder eerst een gpx of crs van te maken.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 27 dec 2010 16:55

[quote="kiekeboeboe"]en dames en heren?
Is het nu de "moeite" om te updaten naar 3.3? (nog op 3.1 momenteel)
En ben je nu al je data kwijt na de update?

UPDATE, reeds uitgevoerd ondertussen.[/quote]
Ik ben eigenlijk niets kwijt nee. Had al mijn ritten in TC staan, en de map History op mijn garmin had ik leeg gemaakt.
Wel heb ik na het flashen van het apparaat, wel de gegevensvelden opnieuw moeten instellen, en tevens alles terug op metrisch moeten zetten, + nog wat kleine instellingen die hij terug op standaard zet blijkbaar.
De koersen die in mijn Edge stonden, en de kaart die op het interne flashgeheugen van de Edge stonden staan er nog op. Kilometerstanden van vorige ritten, mijn lengte gewicht ouderdom heeft hij allemaal onthouden.

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 27 dec 2010 19:57

Maar wat zijn nu dan de voordelen van de update??????

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 27 dec 2010 20:11

Zou inderdaad handig zijn als Garmin dat even meld als je Garmin Connect opstart.

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 29 dec 2010 12:20

[quote="iwan Goeree"]Maar wat zijn nu dan de voordelen van de update?????? [/quote]

Wat de "voordelen", nouja de verbeteringen zijn tov van de oudere versie is toch gewoon hier terug te vinden.

Ziet er dus naar uit dat dit eigenlijk de 3.20 versie is zonder de bugs die in de 3.20 voor problemen zorgden

Nieuw in 3.30 tov 3.20 (verholpen problemen uit 3.20)
*Improved robustness of internal filesystem.
*Changed XML settings file for use with Garmin Training Center.
*Improved autopause detection.
*Improved SD card reading.
*Improved reliability of barometer calibration.

Verbeteringen in 3.30 (en 3.20) tov 3.10
*Improved calculation and reporting of total ascent, total descent, and grade.
*Correctly calibrate wheel size when using PowerTap hub.
*Backlight setting saved and set automatically on power-on.
*Improved 'Go Home' functionality to search for any user-created waypoints named 'home'.
*Added new timezone for Santiago, Chile.
*Allow house number 0 on find address page.
*Reduction in speed spikes from sensors.
*Added message indicating elevation calibration point (Save Location) has been found.
*Improved reporting of elevation data.
*Translation updates

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 30 dec 2010 23:31

wat mij is opgevallen na de update, is dat de snelheidsmeting nu via GPS gebeurt, terwijl dit in het verleden via de snelheidssensor gebeurde.
Ik ben hier trouwens niet blij mee, want de snelheid verspringt nu continue zo een 0,2 0,3 km/u naar boven en beneden. Terwijl die vroeger via de sensor mooi gelijk bleef.
Ik erger mij daar dusdanig aan, dat ik eraan denk om terug te flashen naar de 3.1

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 31 dec 2010 00:18

Kiekeboe, dat viel me vandaag ook op. Ik dacht eerst dat wellicht de censor stuk was maar in een tunnel schakelde hij over op de censor. Het zal in het totaal niets uitmaken maar onderweg flippert inderdaad de snelheid agv bomen etc. Ik zal er morgen eens echt op letten nu ik weet dat ik dus niet de enige ben die dit opviel.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 31 dec 2010 00:44

Ik vind trouwens dat er gewoon een optie zou moeten zijn, die me gewoon de keuze laat, welke sensor ik wil gebruiken.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 01 jan 2011 03:08

Vandaag extra goed gelet op de snelheidsweergave. Te zien was dat in (lange) tunnels en buiten dezelfde schommelingen plaatsvinden. Ik denk daarom dat nog steeds, net als voorheen, de sensor voor gaat op gps maar dat ze de berkening hebben aangepast. Wellicht berekenen ze nu vaker waardoor je onder invloed van afrondingen of minder impulsen per tijdseenheid deze verschillen krijgt. Het flippert tot 0.5km/uur op en neer bij een gelijke snelheid en kadans.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jk70
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2009 21:28

jk70 01 jan 2011 19:12

Wie kan mij hier mee helpen????? Ik heb in het mapje laps,nog een mapje staan. Dit mapje heet 5. Als ik dit mapje weer open,dan zie ik daar een bestandje staan. Dit bestandje kan ik niet verwijderen wat ik ook probeer. Het is een zgn DI bestand. Het bestandje heet: O■º«3. Wie weet wat dit is en hoe ik het kan verwijderen???

D:\Garmin\History\Laps\5\ O■º«3*.di]

Mvg jan
tja je kunt niet alles hebben

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 02 jan 2011 10:08

jk70 waarschijnlijk is je diskstructuur corrupt en moet je een disk verificatie uitvoeren. (verkenner, rechtsklik op het garmin device en dan staat deze onder een van de tabjes). Als dit klaar is kun je die file, en wellicht meerdere, verwijderen.

Vervolgens de mogelijke oorzaak. Als je een firmware hebt beneden 3.1 onmiddelijk upgraden (NA de verificatie) naar minstens 3.1. Oude versies hadden dusdanige fouten dat disk regelmatig corrupt werd.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jk70
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2009 21:28

jk70 02 jan 2011 12:56

henv

heb geprobeerd disk verificatie te vinden maar ik zie het niet.
heb geen idee wat ik verkeerd doe.
tja je kunt niet alles hebben

Plaats reactie