Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 jan 2011 13:14

Voor de helderheid diskverificatie in je windows verkennen.
Niet op het garmin divice.

Ben ook bezig geweest met de upgrade en heb zitten zoeken.
Op de garmin site raden ze een reset aan na een firmware upgrade

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 03 jan 2011 13:38

Sorry dat ik onduidelijk was. De rechtsklik in de windows verkenner op het Garmin-device (die moet dus aangesloten zijn op je pc). Dus dat lijstje waar je ook je harddisk en cdrom ziet. Ik heb het niet helemaal uitgeschreven omdat ik de nederlandse omschrijvingen niet ken, ik gebruik een franse windows. Maar je moet het daar echt wel vinden. Als je een mac hebt kan ik je niet helpen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 03 jan 2011 18:04

Hi,
ik ben er ook van overtuigd dat de GPS nu voorrang heeft op de cadans/snelheidsmeter.
Gisteren rit op de Tacx in veranda (dus satellietontvangst). Snelheid na inlezen in sporttracks is shit. KLopt voor geen meter.
Vandaag rit op Tacx in living (geen satellietontvangst). Snelheid in sporttacks is perfect. Dus ....
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

rubenav
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2010 10:07

rubenav 06 jan 2011 17:17

Hallo Edge 705 gebruikers,

Ik heb sinds deze week ook de Garmin Edge 705 in huis, maar zoals jullie allemaal weten is de basiskaart niet echt goed. Ik woon zelfs midden in een weiland. Welke kaarten raden jullie aan? Tot de zomer zal ik wel in Nederland gaan fietsen, maar voor de zomer is het de bedoeling om tochten te gaan doen in Spanje, Italië of Frankrijk. Weet nog niet precies wat. Ik zie ook een Onroute fietskaart van Nederland, die lijkt me erg gedetailleerd. Ik zie echter ook een kaart van grote delen van Europa (en een kaart van de Benelux), zijn deze echter meer gefocust op de autowegen of herkennen die ook alle fietspaden en leidt die jou daar ook overheen?

Mvg,
Ruben
Trek 2.1 2010

eelcoz

eelcoz 06 jan 2011 19:03

[quote="RubenAV"]Hallo Edge 705 gebruikers,

Ik heb sinds deze week ook de Garmin Edge 705 in huis, maar zoals jullie allemaal weten is de basiskaart niet echt goed. Ik woon zelfs midden in een weiland. Welke kaarten raden jullie aan? Tot de zomer zal ik wel in Nederland gaan fietsen, maar voor de zomer is het de bedoeling om tochten te gaan doen in Spanje, Italië of Frankrijk. Weet nog niet precies wat. Ik zie ook een Onroute fietskaart van Nederland, die lijkt me erg gedetailleerd. Ik zie echter ook een kaart van grote delen van Europa (en een kaart van de Benelux), zijn deze echter meer gefocust op de autowegen of herkennen die ook alle fietspaden en leidt die jou daar ook overheen?

Mvg,
Ruben[/quote]

Ik gebruik OpenStreetMap, een gratis (en legaal) alternatief voor het dure kaartmateriaal van Garmin. In Italie werkte dit ook prima, ik ben nagenoeg geen wegen tegengekomen die niet op de kaart stonden. In NL is de dekking perfect.

De link:
http://garmin.na1400.info/routable.php

Overigens zijn er meer forumleden die deze kaart gebruiken.

eelcoz

eelcoz 06 jan 2011 19:09

Ik probeer .gpx bestanden op mijn Edge te zetten zoals ik dat altijd doe: door ze vanaf m'n computer naar het mapje GPX op de Garmin te kopieren. Dat werkt altijd perfect. Echter, wanneer ik mijn Garmin opstart staat de route niet onder 'Opgeslagen ritten'. Ik heb alle andere ritten al handmatig er vanaf gegooid, maar er blijven toch 3 ritten in het schermpje verschijnen, terwijl de map leeg zou moeten zijn (als ik de inhoud ervan op m'n computer bekijk). Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en waardoor hij de .gpx bestanden niet weergeeft?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jan 2011 19:26

Die 3 ritten staan waarschijnlijk op de geheugenkaart.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 06 jan 2011 19:28

[quote="Amclassic-fan"]Die 3 ritten staan waarschijnlijk op de geheugenkaart.[/quote]

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als ik 'm op m'n computer aansluit staan er geen ritten meer op de geheugenkaart volgens Windows Verkenner (of hoe dat ook maar heet).

Edit: Nevermind, het lag blijkbaar aan het bewuste bestand. Een ander .gpx bestand geeft ie wel gewoon weer. Geen idee waarom. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 jan 2011 20:39

Op mijn garmin heb ik manueel 5 hartslagzones ingevuld.
Wanneer ik mijn gereden ritten ga bekijken in Garmin Connect, kan ik echter nergens teugvinden hoelang ik in ieder welbepaalde hartslagzone heb gefietst.

Ik dacht dus duidelijk ergens te kunnen zien, hoelang, ik in zone 2, 3, enz had gefietst.
Niet dus, hoe lossen jullie dit op?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 jan 2011 07:12

[quote="kiekeboeboe"]Op mijn garmin heb ik manueel 5 hartslagzones ingevuld.
Wanneer ik mijn gereden ritten ga bekijken in Garmin Connect, kan ik echter nergens teugvinden hoelang ik in ieder welbepaalde hartslagzone heb gefietst.

Ik dacht dus duidelijk ergens te kunnen zien, hoelang, ik in zone 2, 3, enz had gefietst.
Niet dus, hoe lossen jullie dit op?[/quote]

Garmin Training Center ??

http://www.garmin.com/garmin/cms/us/int ... ing_center
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 13 jan 2011 15:46

[quote="who cares"][quote="kiekeboeboe"]Op mijn garmin heb ik manueel 5 hartslagzones ingevuld.
Wanneer ik mijn gereden ritten ga bekijken in Garmin Connect, kan ik echter nergens teugvinden hoelang ik in ieder welbepaalde hartslagzone heb gefietst.

Ik dacht dus duidelijk ergens te kunnen zien, hoelang, ik in zone 2, 3, enz had gefietst.
Niet dus, hoe lossen jullie dit op?[/quote]

Garmin Training Center ??

http://www.garmin.com/garmin/cms/us/int ... ing_center

[/quote]
die had ik inderdaad nog nooit geprobeerd. Had er nooit bij stil gestaan. Dacht dat er van Garmin enkel de online Garmin Connect bestond. thanks

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 16 jan 2011 18:08

2 vraagjes

- hoe pas je de afstand aan van de 'ronden'

- na het vervangen van mijn batterij in de borstband, krijg ik geen hartslag meer te zien. Hoe komt dit ?

EDIT: opgelost

Plaats reactie