Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 04 mar 2010 17:43

Beste fietsers,

voordat ik de garmin 705 ga aanschaffen zou ik nog een paar dingen willen weten.
Ik begrijp dat als ik het forum doorlees wellicht deze antwoorden kan terugvinden maar er staat zoveel verschillende info dat ik het fijn zou vinden om een korte samenvatting te krijgen.

Dit zijn mijn vragen:
1) Ik fiets nu met polarmeter en band. Een heel fijne band van stof. Deze zou ik graag blijven gebruiken. Kan Polarband bij Garmin computer? Heeft Garmin een band van stof?
2) Welke kaartsoftware kan ik het best aanschaffen? City navigator, onroute en topobenelux worden het meest genoemd. Fiets elke week in Nederland en af en toe uitstapjes Duitsland, Belgie en Frankrijk. Zou het fijn vinden om ook daar dekking te hebben wanneer mogelijk.
3) Kan deze software ook gekopieerd worden voor thuisgebruik ;-)? Of is een officiele versie noodzakelijk?

Vriendelijke groet,
Bart
Bart

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mar 2010 20:10

1) Nee dat kan niet, Garmin heeft gewoon een plastic band.
2) City Navigator is de beste kaart voor als je op de weg rijdt.
3) Alle kaarten zijn gekraakt, maar daar liever niet over discusieren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 mar 2010 20:19

[quote="Amclassic-fan"]1) Nee dat kan niet, Garmin heeft gewoon een plastic band.
[/quote]

Er is een band deels van stof http://www.garmin.nl/product/acc/?aid=010-10714-00
What makes the boat go faster?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 mar 2010 14:54

2) City Navigator is de beste kaart voor als je op de weg rijdt
Met de opmerking dat ik zelf de fietskaart NL ook erg prettig vind. DE CN navigeert beter maar de Fietskaart vind ik met bv een 200m schaal mwat overzichtelijker.

De kaart laat bij die schaal nog geen straatnamen zien bv

cervelocastelli
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22

cervelocastelli 07 mar 2010 14:05

Hallo,

heb vandaag voor het eerst de Garmin 705 getest.

Heb de gegevens van de rit overgebracht naar Garmin Trainingscentre. Zie dan onder "Geschiedenis" , tabblad "Totalen" een heleboel gegevens, waaronder een kolom RPM. Is dat misschien de cadans? Kan anders niet ontdekken waar de gegevens van de cadansmeter te zien zouden moeten zijn.

Is het trouwens zo dat als je de geschiedenis van de gereden ritten op het toestel zelf verwijderd, je ook het totaal aantal gereden km's en totale tijd verwijderd?
Wil immers niet alle gereden ritten bewaren op het toestel zelf, maar wil wel graag weten hoeveel km's ik heb gereden inclusief de totale tijd.

Of dien ik alle gereden ritten in Garmin Traningscentre te bewaren en zorgt het programma dan voor de totale cummulatieven?

peettomaat
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 aug 2005 06:24

peettomaat 07 mar 2010 15:20

Ook hier ga ik straks mijn eerste rondje rijden met de nieuwe edge 705.
Ik ben benieuwd.



groeten peet

cervelocastelli
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22

cervelocastelli 07 mar 2010 15:27

Bekende toertocht narijden

Wil graag een bekende toertocht, zoals Luik-Bastenaken-Luik downloaden van internet en deze opslaan op mijn Garmin om deze op een later tijdstip zelf te rijden.
Wil hem graag in een formaat opslaan zodat ik tijdens het rijden meldingen krijg waar af te slaan.
Beschik zelf over de Topo-kaart Benelux van Garmin en gebruik voor het converteren de volgende site:
http://www.gpsies.com/convert.do

In welk formaat dien ik een toertocht dan te downloaden en over te zetten naar mijn Garmin? En waar dient de tocht dan opgeslagen te worden, onder "Koersen" op mijn Garmin?

GPX-formaat, CRS-formaat of TCX-formaat?

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 07 mar 2010 16:13

Het beste voor de 705 is (mijn ervaring) CRS formaat. Je krijgt dan welliswaar geen afslagmeldingen, maar is volgens mij veruit het meest stabiel. Als je dan op de crs inzoomt op zo'n 80 of 120 meter is de lijn prima te volgen. Tevens heb je als voordeel dat je een virtuele partner met een bepaalde snelheid kunt instellen. Ook leuk is het aanwezig zijn van hoogteprofiel. Weet je van te voren welke klim eraan komt, hoe stijl en hoe lang hij duurt...
Bliede met mien fietse

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 07 mar 2010 19:07

Iemand een tip?

Ik probeer vandaag mijn training te uploaden naar de PC. Als ik de Edge aansluit op de PC (middels USB kabel) krijg ik de melding dat de verwisselbare schijf niet kan worden geopend en dat ik 'm moet formatteren. Dat laatste lijkt me geen goed plan, ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben.

Ik heb meerdere malen geprobeerd (tussendoor de Edge ook 'ns aangezet en uitgezet). De melding blijft komen.

Suggesties?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 07 mar 2010 19:59

Backupje maken en formatteren?

cervelocastelli
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:22

cervelocastelli 07 mar 2010 20:36

Hallo,

iemand enig idee of alle totalen ( totaal aantal km, totale tijd etc) behouden/opgeslagen blijven op de Garmin wanneer ik alle alle gereden laps/rondes verwijder? Wil namelijk niet alle opgeslagen rondes bewaren op de Garmin zelf.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 07 mar 2010 20:58

[quote="Cervelocastelli"]Hallo,

iemand enig idee of alle totalen ( totaal aantal km, totale tijd etc) behouden/opgeslagen blijven op de Garmin wanneer ik alle alle gereden laps/rondes verwijder? Wil namelijk niet alle opgeslagen rondes bewaren op de Garmin zelf.[/quote]

ja, die blijven opgeslagen. Pas als je ze wist op de computer dan zijn ze weg. Je kan zoiets natuurlijk ook gewoon proberen.
In de map history staan alle ritten opgeslagen.

Plaats reactie