Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 31 mei 2009 20:32

Mooi speurwerk Henk, dat is leuke achtergrond info :)
Maar rijd jij dan zo op het hoogteprofiel? Ik heb alleen het globale hoogteprofiel van een rit in m'n hoofd, en heb verder geen behoefte om het gedurende de rit op het scherm te zien.


@lowermate: wat heb je al geprobeerd met GPSies.com, je vraagt wel maar geeft geen info waar het precies mis gaat ? Zet eens twee willekeurige punten met "follow roads" aangevinkt en zie wat er gebeurd.

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 31 mei 2009 21:15

[quote="yugor"]

@lowermate: wat heb je al geprobeerd met GPSies.com, je vraagt wel maar geeft geen info waar het precies mis gaat ? Zet eens twee willekeurige punten met "follow roads" aangevinkt en zie wat er gebeurd.[/quote]


Hoi Yugor,

Ik kom er nu achter dat het dus niet het follow roads wel werkt als ik nu 2 willekeurige punten aanvink maar het werkt dus niet als ik het achteraf wil doen met het grote gedeelte van de route die ik al had gemaakt met gewone markeringen.
Of kan dit achteraf ook nog via de follow route ?
Cannondale Synapse Ultegra

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 31 mei 2009 21:24

Yugor, als er iets gebruikt wordt als verkoopargumant wil ik het ook gebruiken :). Er zijn al te veel dingen die bij de garmin spelen die wel de potentie hebben maar het niet zijn. Dus nee, ik rijd niet alleen op een hoogtekaartje maar het idee is leuk. Kijk gisteren tijdens 420 km zo'n 3800 meter hoogteverschil. De ene helling is 100 meter, de andere 31 km met iets van 88 kleine afdalinkjes... Zou het werken was het prima info! Je bent zeker lang niet meer de grens overgeweest! Hele grote :).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 31 mei 2009 21:50

[quote="HenkV"]Yugor, als er iets gebruikt wordt als verkoopargumant wil ik het ook gebruiken :). Er zijn al te veel dingen die bij de garmin spelen die wel de potentie hebben maar het niet zijn. Dus nee, ik rijd niet alleen op een hoogtekaartje maar het idee is leuk. Kijk gisteren tijdens 420 km zo'n 3800 meter hoogteverschil. De ene helling is 100 meter, de andere 31 km met iets van 88 kleine afdalinkjes... Zou het werken was het prima info! Je bent zeker lang niet meer de grens overgeweest! Hele grote :). [/quote]
nee, daar ontbreekt het niet aan - vorige week weer in de Vogezen gezeten. :D
Maar veel respekt voor je lange tocht hoor, en het voegt natuurlijk wel wat toe, zeker op de langere tochten.

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 31 mei 2009 22:34

Yugor,

Het lukt inderdaad met aanvinken dmv "volg wegen".
Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik dit achteraf doen met het stuk wat ik niet op deze manier heb gedaan maar door dus een hoop punten te markeren.
Is het mogelijk om dit gedeelte van de route achteraf te corrigeren ?
Cannondale Synapse Ultegra

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 31 mei 2009 22:59

[quote="Lowermate"]Yugor,

Het lukt inderdaad met aanvinken dmv "volg wegen".
Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik dit achteraf doen met het stuk wat ik niet op deze manier heb gedaan maar door dus een hoop punten te markeren.
Is het mogelijk om dit gedeelte van de route achteraf te corrigeren ?[/quote]

Om de route aan te passen ( modify ) , kun je , door over 1 van de 2 punten van de rechte lijn te bewegen . Dan verschijnt er een rood puntje ( halverwege de 2 punten ) , deze kun je dan verplaatsen . Als deze verplaatst is , wordt deze blauw . Op die manier kun je alle oneffenheden verbeteren/corrigeren .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

jeroen1234
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2009 20:58

jeroen1234 31 mei 2009 23:13

[quote="Venga!"][quote="Jay"][quote="Jay"]Iemand die de Egde 705 en Sportstracks gebruikt?
het "probleem" waar ik tegen aan loop is:

ookal staat mijn edge zo, dat bij geen beweging, de tijd stopt.

maar als ik achteraf deze data in sports track laad. dan wordt deze tijd (dat ik stil sta) wel bij de rit opgeteld.

ik kwam hier achter toen ik mijn gemiddelde zag in Sportstracks t.o.v. training center.
is hier een setting voor in sportstracks? zo ja, kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden?[/quote]

niemand enig idee?[/quote]

@Jay: in Sporttracks: instellingen =>analyse. Daar kan je kiezen voor het al dan niet meetellen van pauzes en gestopte tijd.

[/quote]
De instellingen bij analyse maakten voor mij niet het verschil. Wat bij mij wel werkte was om in het categorieen scherm voor de categorie Cycling de "Gestopt" waarde in te vullen. Hij geeft dan ook op het kaartje aan op welke plekken je bent gestopt.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 01 jun 2009 12:20

Weet iemand nu precies wat de opslagcapaciteit voor een opname is bij opname per seconde? Er staat mij vaag iets bij van 6 uur maar ik ben zelf inmiddels gekomen tot 9 uur. Toen vond ik het zo spannend worden dat ik snel een nieuwe opname ben gestart omdat ik bang werd de gegevens kwijt te raken. Na afloop voeg ik ze probleemloos samen maar het is jammer dat ik tijdens de rit de info niet heb.

Dus weet iemand of er wel / niet een limiet is?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 01 jun 2009 12:53

[quote="who cares"][quote="Lowermate"]Yugor,

Het lukt inderdaad met aanvinken dmv "volg wegen".
Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik dit achteraf doen met het stuk wat ik niet op deze manier heb gedaan maar door dus een hoop punten te markeren.
Is het mogelijk om dit gedeelte van de route achteraf te corrigeren ?[/quote]

Om de route aan te passen ( modify ) , kun je , door over 1 van de 2 punten van de rechte lijn te bewegen . Dan verschijnt er een rood puntje ( halverwege de 2 punten ) , deze kun je dan verplaatsen . Als deze verplaatst is , wordt deze blauw . Op die manier kun je alle oneffenheden verbeteren/corrigeren .

[/quote]

Super dat is gelukt, maar is het ook mogelijk om dmv de volg wegen optie de blauwe lijn gelijk aan de weg te laten volgen zonder dat ik het hoef te corrigeren ?
Ik bedoel, de eerste 100 km van de route heb ik gemaakt dmv te dubbelklikken op diverse punten en te corrigeren met de rode markeerpunten.
Later heb ik de route gemaakt dmv de "volg wegen"optie waardoor het aanzienlijk makkelijker gaat omdat dan inderdaad de blauwe lijn gelijk de goede weg volgt.
Krijg het alleen niet voor elkaar om dit achter met de "volg wegen"optie te doen (zonder dus te hoeven corrigeren met de rode markeerpunten).
Cannondale Synapse Ultegra

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 01 jun 2009 20:52

Met de volg de wegen optie zou ie toch gewoon de wegen moeten volgen die jij wilt dat ie volgt . Behalve als je eenrichtingswegen of wegen verboden voor auto's op je weg tegenkomt , dan moet je de optie uitzetten en het lijntje zelf trekken door het volgende punt te plaatsen.

Het kan wel zo zijn dat je misschien af en toe met de "hand" moet corrigeren , omdat hij de kaart niet 100 % volgt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jun 2009 16:18

Ik denk dat er best wat geld te verdienen is voor degene die een goede garmin edge en sofware treining kan verzorgen pfff..... Ik rijd wel gewoon koersen, gaat prima.

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 03 jun 2009 21:44

Hoi,
Nog een vraagje.
Ik had Topo NL op de garmin zelf staan en heb nu een aantal landen van city navigator naar de sd kaart die in de garmin zit gekopieerd (sd kaart net in gebruik genomen).
Als ik nu de optie instellingen/kaart selecteer zie ik alleen nog topo nl staan en niet cn. Moet ik eerst topo nl verwijderen ? Wat doe ik verkeerd ?



Verder had ik de via gpsies.com gemaakte klassieker routes (klassiekerweek le champio) een naam gegeven bij het exporteren.
Heb de route(s) nu op de garmin staan maar elke course heeft nog steeds de naam gpsies.com
Hoe kan ik de naam van de crs route als nog wijzigen ?
Cannondale Synapse Ultegra

Plaats reactie