Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2008 00:40

wilde het ff kwijt, zodat je nooit kunt zeggen heb ik niet geweten.
vandaag tegen en auto op gereden , gevolg en blauw oog, hechting in lip, gebroken midden handsbeendje en een beschadigde helm.
zonder helm was het aanzienlijk erger voor me geweest, en ja ik dacht ook dat het mij nooit zou overkomen want ik kijk toch altijd vooruit, en let goed op.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 mar 2008 00:43

Balen man! Deze winter weer een paar keer met een muts op getraind (rond het vriespunt), maar het voelt als ik dit weer lees een beetje dom.

Heel veel sterkte!!!

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 16 mar 2008 14:55

ik rij altijd met helm sinds mijn vroegere trainer 3 dagen in coma heeft gelegen door een los bandje van zijn helm. dan maar wat warmer of kouder.

succes, ik hoop dat het snel hersteld allemaal!!!
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

boz
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:29

boz 16 mar 2008 15:08

Ik ga ook niet meer weg zonder helm. Vorig jaar ging ik nog wel eens zonder helm, maar nu toch echt niet meer. Ook niet als ik alleen een rondje ga maken. Als je een goeie helm hebt (meestal een duurdere, die zijn wat mooier en ogen niet zo lomp, en hebben een betere ventilatie) is dat echt niet zo erg."

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 mar 2008 15:15

Vandaag in ons groepje bijna een klapper met een auto.
gelukkig geen ongelukken maar wel nog even onder elkaar het belang van de helm vastgesteld.

Sterkte en beterschap.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 16 mar 2008 15:19

Sterkte met het herstel. Wees je zelf dankbaar dat je je helm op had.

Zelf ooit in de ambulance gelegen, dat de broeder zij dat ik mazzel had. Was ik het natuurlijk niet mee eens, tot hij mijn helm liet zien.

Als ik anderen zonder helm zie rijden en de redenen hoor waarom ze hem niet op hebben dan hou ik mij maar stil.........

Dat geldt ook trouwens voor diegene die hem op hebben en de riem veel te los hebben of hem op het achterhoofd hebben.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 16 mar 2008 15:24

Sterkte mao! Hoe het jou is heb je beschreven maar hoe is het met je fiets? Was je met je V8?

wijan
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:53

wijan 16 mar 2008 20:14

Beterschap. Het is zeker goed dat je een helm droeg. Ik ga ook nooit zonder helm van huis als ik met de racer of atb ga.
Ben zelf 1 keer met de atb onderuit gegaan op een gladde boomwortel, en dan is de grond nog wel hard. Gelukkig had ik toen de helm ook op.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 mar 2008 21:54

Beterschap Mao.
Zelf maak ik me ook nog wel eens schuldig aan 'helmloos fietsen'. Duurtraining met petje of muts.... maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Als je dan weer zoiets leest ga je er toch weer over nadenken.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 16 mar 2008 22:09

Beterschap.
Gisteravond heb ik me schuldig gemaakt aan het voor het eerst fietsen zónder helm. We waren in Limburg en wilden het weekend oefenen op de heuvels aldaar. Ik móet je bekennen dat ik me wel erg ongemakkelijk voelde, zo'n rondje Valkenburg voordat de zon ondergaat. En dat terwijl ik iedereen altijd adviseer (door eigen ervaring en hardhoofdig contact tussen asfalt en helm in afdalingkje) om TEN ALLEN TIJDE een helm te dragen.
Ik beloof nu dat ik dus altijd een helm dragen zal.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

Plaats reactie