Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ketting campagnolo chorus

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 21 mar 2008 20:25

Een vraag : Ik ben met mijn nieuwe fiets (vier weken oud) ten val gekomen doordat mijn ketting Campa chorus, waarmee ik amper 2.000 km gefietst heb, gebroken is. Een schakel is opengegaan. Ik heb schade aan een shifter, stuurlint en aan mijn snelspanner. Mijn fietsenmaker stuurt mij door naar Campagnolo om via hen de schade te verhalen.
Ik heb mijn fiets gekocht bij mijn fietsenmaker en meen dat het niet aan mij is om contact op te nemen met campa. Een ketting die nog maar 2.000 km gebold heeft, breekt en tengevolge hiervan schade veroorzaakt moet volgens mij in de eerste plaats door mijn fietsenmaker vergoed worden en hij moet dan maar zien of hij hiertegen verzekerd is of als hij bij Campa kan aankloppen.
Als je een nieuwe auto koopt en er is na vier weken een defect aan, dan moet je toch ook niet zelf gaan aankloppen bij de producent, je werkt toch ook via je garagist.
Graag wat reactie, mijn fiets betreft een Cervelo R3 en ik kan er niet om lachen. Gelukkig is er geen schade aan het frame.
Er waren getuigen die eventueel mijn verhaal kunnen bevestigen. Het gebeurde op een kort klimmetje toen ik recht op mijn pedalen stond.
geen signatuur

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 mar 2008 20:28

Was het op de plek waar de ketting geponst was?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 21 mar 2008 20:33

ik meen van wel, de ketting is op die plaats gewoon opengegaan. Ik ben ook van oordeel dat mijn fietsenmaker dit moet herstellen in garantie en dat het zijn probleem is om te kijken hoe hij dat geld van campa kan recupereren, als dat mogelijk is. Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik schadeloos gesteld word.
geen signatuur

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 21 mar 2008 21:47

Fm zijn probleem. Hij heeft hem geleverd. Anders breng je hem compleet terug. Op een moment dat het lekker druk is!

Suc6, grtz Tom.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 mar 2008 21:59

GastheerG schreef: Je FM schriftelijk aansprakelijk stellen en hem 14 dagen te tijd geven om met een oplossing te komen.
Als dat niet helpt je rechtsbijstand verzekering inschakelen of een bevriende jurist.

Inderdaad.

Tornado Tom schreef:Fm zijn probleem. Hij heeft hem geleverd. Anders breng je hem compleet terug. Op een moment dat het lekker druk is!

Ik denk dat ie beter wat zuiniger kan zijn op het 'bewijsmateriaal'
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 21 mar 2008 22:05

Das idd waar Scepticus. Maar de gemiddelde FM maakt zich er zo makkelijk vanaf tegenwoordig. Echt triest. Heb zelf ook een gevalletje lopen en ik had nog maar 580 km op de teller. Ze beloven je gouden bergen als je komt informeren. Als je wat hebt graven ze alleen maar putten en kuilen!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 mar 2008 22:58

Campa kettingen gaan niet "zomaar" open. Als het op het "niet" punt is gebeurd ligt de fout voor 100% zeker bij je leverancier (dit komt behoorlijk precies en zonder de campa pons en wat handigheid is een foutje zo gemaakt). Op elk ander punt zal hij het ook op moeten lossen maar kan hij zijn schade waarschijnlijk nog verhalen (alhoewel campa hier niet heel erg scheutig mee is)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 21 mar 2008 23:44

Noem naam en toenaam van die broddelaar!

Die mag geen fietsen meer verkopen als hij dit niet fatsoenlijk oplost. Het is daadwerkelijk ZIJN probleem. Speel het maar hart, hij kan er echt niet onderuit.

Tjonge, ik heb zo de schurft aan dat soort lui...
Gang is alles...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 mar 2008 23:47

Christoffel schreef: Speel het maar hart, hij kan er echt niet onderuit.


Tsja, dan moet je het wel hard spelen ;).
What makes the boat go faster?

Plaats reactie