amclassic 420 toch riskeren??
Ik ben op zoek naar een goed setje wielen die ook aero zijn. Maar heb geen geld voor carbonnen, dus heb ik mijn oog laten vallen op dezen.
Ik weet wel dat er al veel over gezegd is, maar bij de recentere versie zijn er toch al veel minder problemen met de achternaaf?
Het gaat dus over de amclassic 420, bij http://www.velohome.nl/product_info.php?products_id=474 zijn ze voor 350.
Maar kan iemand hieruit afleiden of het de versie met ronde of platte spaken is, want ik weet niet wat sealed betekend.
Ze zijn echt prachtig qua uiterlijk, gewicht is best laag en ze zijn echt wel aerodynamisch.
Maar als je er perfect mee kan rijden als je de achternaaf regelmatig (wat is regelmatig trouwens?) uitkuist, dan wil ik deze graag kopen.
Ik weeg trouwens maar 57-58 kg voor 1m 86, dus dat is geen probleem.
Alvast bedankt,
Kristof
Ik weet wel dat er al veel over gezegd is, maar bij de recentere versie zijn er toch al veel minder problemen met de achternaaf?
Het gaat dus over de amclassic 420, bij http://www.velohome.nl/product_info.php?products_id=474 zijn ze voor 350.
Maar kan iemand hieruit afleiden of het de versie met ronde of platte spaken is, want ik weet niet wat sealed betekend.
Ze zijn echt prachtig qua uiterlijk, gewicht is best laag en ze zijn echt wel aerodynamisch.
Maar als je er perfect mee kan rijden als je de achternaaf regelmatig (wat is regelmatig trouwens?) uitkuist, dan wil ik deze graag kopen.
Ik weeg trouwens maar 57-58 kg voor 1m 86, dus dat is geen probleem.
Alvast bedankt,
Kristof
Valt best mee met de achternaaf, bij bij dan.
Mijn FM zegt dat de lagers heel makkelijk te vervangen zijn en dat die heel goedkoop zijn.
Op het begin heeft hij de lagers wat aangedraaid maar nu rij ik al een hele lange tijd rond zonder er iets aan te doen. Zeker een half jaar.
Met dat gewicht is stijfheid geen issue en als je ermee rijdt in mooi weer is er al helemaal niets aan de hand.
Mijn FM zegt dat de lagers heel makkelijk te vervangen zijn en dat die heel goedkoop zijn.
Op het begin heeft hij de lagers wat aangedraaid maar nu rij ik al een hele lange tijd rond zonder er iets aan te doen. Zeker een half jaar.
Met dat gewicht is stijfheid geen issue en als je ermee rijdt in mooi weer is er al helemaal niets aan de hand.
Ik kwam ze in mijn zoektocht naar een nieuw setje ook tegen.
Er goed uitzien doen ze zeker!
Zoals hier onder de Wilier Izoard van Alfonso: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=21083&page=4
Maar met mijn 85kg durf ik dit niet aan.
Als ik echter zelf <60kg was, dan zou ik het zeker proberen!
Bij Salden zijn ze trouwens zelfs maar 299 euro.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3174
Iemand nog, iets stevigere, alternatieven voor de amclassic 420's?
Ongeveer 35mm hoog en voor draadbanden dus.
Bij carbon versies ga je al snel naar rond of boven de 1000 euro, zoals de FFWD-F4R of de Easton EC70-SL.
Er goed uitzien doen ze zeker!
Zoals hier onder de Wilier Izoard van Alfonso: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=21083&page=4
Maar met mijn 85kg durf ik dit niet aan.
Als ik echter zelf <60kg was, dan zou ik het zeker proberen!
Bij Salden zijn ze trouwens zelfs maar 299 euro.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3174
Iemand nog, iets stevigere, alternatieven voor de amclassic 420's?
Ongeveer 35mm hoog en voor draadbanden dus.
Bij carbon versies ga je al snel naar rond of boven de 1000 euro, zoals de FFWD-F4R of de Easton EC70-SL.
columbus schreef: Maar kan iemand hieruit afleiden of het de versie met ronde of platte spaken is, want ik weet niet wat sealed betekend.
Dat sealed (wat afgedicht betekent) slaat op de naven.
Spokes: ac 14/15 gauge betekent dat er 2.0-1.8-2.0 dubbel butted spaken in zitten, volgens mij niet aero dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Hi kijk naar www.Kinetic-One.co.uk Deze wielen bezit en fijf- ster waardeering, Gipiemme techno 716 wielen met 40.5mm hoog velgen en prijs valt ook mee €275. Echte super sterke wielen groetjes Ademort
columbus schreef: En die sealed, afgedicht, betekent dit afgedicht tegen vocht en vuil?(amc 420)
Ja. Maar da's dus wat de fabrikant zegt, want in de praktijk schijnt de afdichting van die AMC naven nogal ruk te zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Scepticus schreef:columbus schreef: En die sealed, afgedicht, betekent dit afgedicht tegen vocht en vuil?(amc 420)
Ja. Maar da's dus wat de fabrikant zegt, want in de praktijk schijnt de afdichting van die AMC naven nogal ruk te zijn.
Geldt dat voor alle naven van AMC?
Ik heb namelijk begrepen dat in iedergeval de naven van de ATB wielen verbeterd zijn. En daar kom ik wel achter, aangezien ik van de week een setje AMC MTB 350 disc binnen krijg.
Voor de racefiets zou ik op termijn ook wel willen overstappen op de AMC 420.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
columbus schreef:die gipiemmes (2090) wegen bijna een halve kilo meer dan de amc 420 (1630gr).
Dus die worden het wss niet.
Hoe kom jij bij een gewicht van 1630?
Volgens Velohome wegen ze 1460 en volgens AMC zelf 1460 of 1530, afhankelijk van de spaken.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity