Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 05 apr 2008 13:17

[quote="wezep"]Even een kort vraagje over de Trek 6.9 die is getest.
Er wordt gesproken over een gewicht van 1075gram voor het frame.
Wat valt daar bij een dergelijk frame allemaal onder?
Is dat in- of exclusief de zadelpen en de bracketlagers?[/quote]

Volgens mij alleen het frame dus zonder bracketlagers en zadelpen.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 05 apr 2008 14:38

Ik doelde in eerste instantie op een Italiaans team dat, waarschijnlijk bij wijze van promotiestunt, ooit als compleet team met triples reed. Ik heb het echter nergens kunnen terugvinden. Vermoedelijk heb ik het in De Muur gelezen. Als het al voorkomt, dan zou je het inderdaad in de bus verwachten, bij de stoemperknechten die hun benen moeten sparen. Uiteraard zijn daar nooit beelden van (had ik ook al gezien). Verder niet zo belangrijk natuurlijk. De trend is duidelijk.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 apr 2008 20:17

Volgens mij reden sommige profs met een triple in de Vuelta, toen ze tegen het monster -- de Angliru... -- moesten vechten.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 05 apr 2008 21:30

[quote="Buzz"]Volgens mij reden sommige profs met een triple in de Vuelta, toen ze tegen het monster -- de Angliru... -- moesten vechten.[/quote]

Klopt: " With two first and one second category climbs before the Angliru, it is not wholly surprising that some riders and teams have opted for triple chainrings today" Triple op Angliru

Maar ook op de Zoncolan werd de triple al eens gebruikt:
Artikel over de triple op de Zoncolan

En ook in San Francisco (over steil gesproken):
T-Mobile Grand Prix

Martin, die nog steeds heel gelukkig is met zijn tripletje.
Leef! Fiets!

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 05 apr 2008 21:36

Oscar Sevilla reed eens op een triple dura ace in de ronde van Spanje.

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 05 apr 2008 21:57

Ik ben dit jaar nog in San Francisco geweest en daar zijn de wegen echt enorm steil, we hebben een MTB gehuurd, en we hadden echt een licht verzetje nodig, om daar een beetje rond te fietsen.

http://www.reliablerides.com/images/lom ... treet.jpeg

Deze moet je eigenlijk ook een keertje gefietst hebben:) wij hebben hem/haar met de auto gedaan(al file rijdend). want het is een grote toeristenatractie.

Ik zag er trouwens enorm veel wielrenners, de omgeving(en klimaat) is dan ook erg prettig om te fietsen...
Sensa

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 06 apr 2008 12:49

Ik ben er erg blij mee dat de redactie van Fiets door heeft gehad dat er zoveel gediscussieerd wordt over compact vs triple en dat ze besoten hebben hier een artikel over te schrijven. Mijn mening hierover: ik denk dat de meeste argumenten voor een compact nu wel van tafel geveegd zijn en dat de enige redenen om voor een compact te kiezen het gewicht en het uiterlijk van de fiets zijn. Kortom, ik denk dat je alleen voor een compact moet kiezen als je zelf helemaal afgetraind bent (en heb je de compact dan nog nodig??) of als je voor het uiterlijk van je fiets kiest, maar dan neem je de nadelen van de compact op de koop toe!!
Kortom, erg goed artikel, waar de gemiddelde lezer van de Fiets veel aan heeft!!!!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 apr 2008 13:00

He, misschien krijgen we nu wel een klein berichtje in het volgende nummer: De waakhonden van het forum hebben een foutje ontdekt... Ben ook blij met het artikel, zeker na het lezen van de bevindingen van onze Oosterburen, in Roadbike, die juist de triple als behoorlijk overbodige uitvinding neer hebben gezet (te zwaar, te lange as, te lastig schakelen, overbodige overlap, ga zo maar door).

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 apr 2008 19:30

Prachtig, het lijkt wel of de discussie Campa-Shimi weer begint. Het is net religie.
Overigens: geen compact want uiterlijk is niet bepalend en dan wel kritiek op het uiterlijk van een 30-tands achter?

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 07 apr 2008 12:17

Wel jammer dat er met geen woord wordt gerept over het feit dat je het binnenblad van een compact makkelijk kunt vervangen door iets groters. Dat rijdt op het vlakke een stuk beter.[/quote]

Mee eens! Ik gebruik hier de 42 als binnenblad (rijdt er praktisch altijd op) en voor de vakantie monteer ik de 34. Voor mij perfect (hoewel ik achter nog liever een 28 zou hebben).

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 apr 2008 23:49

+1

Plaats reactie