[quote="wezep"]Even een kort vraagje over de Trek 6.9 die is getest.
Er wordt gesproken over een gewicht van 1075gram voor het frame.
Wat valt daar bij een dergelijk frame allemaal onder?
Is dat in- of exclusief de zadelpen en de bracketlagers?[/quote]
Volgens mij alleen het frame dus zonder bracketlagers en zadelpen.
Fiets april
Ik doelde in eerste instantie op een Italiaans team dat, waarschijnlijk bij wijze van promotiestunt, ooit als compleet team met triples reed. Ik heb het echter nergens kunnen terugvinden. Vermoedelijk heb ik het in De Muur gelezen. Als het al voorkomt, dan zou je het inderdaad in de bus verwachten, bij de stoemperknechten die hun benen moeten sparen. Uiteraard zijn daar nooit beelden van (had ik ook al gezien). Verder niet zo belangrijk natuurlijk. De trend is duidelijk.
Volgens mij reden sommige profs met een triple in de Vuelta, toen ze tegen het monster -- de Angliru... -- moesten vechten.
[quote="Buzz"]Volgens mij reden sommige profs met een triple in de Vuelta, toen ze tegen het monster -- de Angliru... -- moesten vechten.[/quote]
Klopt: " With two first and one second category climbs before the Angliru, it is not wholly surprising that some riders and teams have opted for triple chainrings today" Triple op Angliru
Maar ook op de Zoncolan werd de triple al eens gebruikt:
Artikel over de triple op de Zoncolan
En ook in San Francisco (over steil gesproken):
T-Mobile Grand Prix
Martin, die nog steeds heel gelukkig is met zijn tripletje.
Klopt: " With two first and one second category climbs before the Angliru, it is not wholly surprising that some riders and teams have opted for triple chainrings today" Triple op Angliru
Maar ook op de Zoncolan werd de triple al eens gebruikt:
Artikel over de triple op de Zoncolan
En ook in San Francisco (over steil gesproken):
T-Mobile Grand Prix
Martin, die nog steeds heel gelukkig is met zijn tripletje.
Leef! Fiets!
Ik ben dit jaar nog in San Francisco geweest en daar zijn de wegen echt enorm steil, we hebben een MTB gehuurd, en we hadden echt een licht verzetje nodig, om daar een beetje rond te fietsen.
http://www.reliablerides.com/images/lom ... treet.jpeg
Deze moet je eigenlijk ook een keertje gefietst hebben:) wij hebben hem/haar met de auto gedaan(al file rijdend). want het is een grote toeristenatractie.
Ik zag er trouwens enorm veel wielrenners, de omgeving(en klimaat) is dan ook erg prettig om te fietsen...
http://www.reliablerides.com/images/lom ... treet.jpeg
Deze moet je eigenlijk ook een keertje gefietst hebben:) wij hebben hem/haar met de auto gedaan(al file rijdend). want het is een grote toeristenatractie.
Ik zag er trouwens enorm veel wielrenners, de omgeving(en klimaat) is dan ook erg prettig om te fietsen...
Sensa
Ik ben er erg blij mee dat de redactie van Fiets door heeft gehad dat er zoveel gediscussieerd wordt over compact vs triple en dat ze besoten hebben hier een artikel over te schrijven. Mijn mening hierover: ik denk dat de meeste argumenten voor een compact nu wel van tafel geveegd zijn en dat de enige redenen om voor een compact te kiezen het gewicht en het uiterlijk van de fiets zijn. Kortom, ik denk dat je alleen voor een compact moet kiezen als je zelf helemaal afgetraind bent (en heb je de compact dan nog nodig??) of als je voor het uiterlijk van je fiets kiest, maar dan neem je de nadelen van de compact op de koop toe!!
Kortom, erg goed artikel, waar de gemiddelde lezer van de Fiets veel aan heeft!!!!
Kortom, erg goed artikel, waar de gemiddelde lezer van de Fiets veel aan heeft!!!!
He, misschien krijgen we nu wel een klein berichtje in het volgende nummer: De waakhonden van het forum hebben een foutje ontdekt... Ben ook blij met het artikel, zeker na het lezen van de bevindingen van onze Oosterburen, in Roadbike, die juist de triple als behoorlijk overbodige uitvinding neer hebben gezet (te zwaar, te lange as, te lastig schakelen, overbodige overlap, ga zo maar door).
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Wel jammer dat er met geen woord wordt gerept over het feit dat je het binnenblad van een compact makkelijk kunt vervangen door iets groters. Dat rijdt op het vlakke een stuk beter.[/quote]
Mee eens! Ik gebruik hier de 42 als binnenblad (rijdt er praktisch altijd op) en voor de vakantie monteer ik de 34. Voor mij perfect (hoewel ik achter nog liever een 28 zou hebben).
Mee eens! Ik gebruik hier de 42 als binnenblad (rijdt er praktisch altijd op) en voor de vakantie monteer ik de 34. Voor mij perfect (hoewel ik achter nog liever een 28 zou hebben).