Alles over vakanties op én met de fiets

Op vakantie met fiets op de camping?

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 06 apr 2008 14:58

Wie heeft er ervaring met de combinatie kamperen en racefiets mee? Wij willen graag de racefiets meenemen op vakantie, maar weten niet zo goed waar we de racefiets moeten laten als we zonder fiets de camping verlaten, bang dat hij gestolen wordt. Hoe lossen jullie dat op?
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 apr 2008 15:02

voorwiel eruit halen;
met een grote kabelslot de fiets aan een boom vast binden;
kabel gaat door beide wielen en het frame.


Knappe jongen die de boom (eh,.. fiets) meeneemt!
Live fast; die young. mijn blog

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 06 apr 2008 15:34

Slijptolletje.................;)
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 apr 2008 19:00

Wij hebben een vrij grote voortent, waar ze instaan (overeind geholpen door de fietsdrager beugels). Daar kan dan een slotje doorheen. Ze zijn in ieder geval helemaal aan het zicht onttrokken, staan helemaal droog, en het is lastig om twee fietsen met grote beugels zo mee te nemen op een camping, waar constant iedereen aan het kijken is. Maar het blijft een risico ja. Maar dat is het wel waard voor een goede vakantie. De cameraspullen die ergens verstopt in de auto liggen, zijn misschien wel meer waard dan die twee racefietsen...

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 06 apr 2008 21:21

Ik ga altijd met een volkswagen caddy camperen. Ik laat dan gewoon mijn fiets in de auto staan (staat ie ook lekker droog als het mocht gaan regenen) en de auto staat naast de tent. Daarbij is mijn fiets met een slot aan de auto bevestigd. Als we vervolgens met de auto naar een stad gaan zet ik mij fiets met twee sloten aan een boom op de camping (1 voor het voorwiel en 1 voor het achterwiel). Verder is mijn fiets nu ook weer geen kapitalen waard dus zo heel druk maak ik me er niet over.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 06 apr 2008 23:46

Ik neem elk jaar de fiets op de camping mee. Laat hem gewoon op de plek staan met een ouderwets cijferslot. We gaan wel altijd op vrij kleine campings (50-75 plaatsen) waar er toch altijd een grotere sociale controle is. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat er op zo'n camping zaken gestolen werden.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 07 apr 2008 11:34

Vorig jaar 5 fietsen aan een boom met 2 sloten, niks aan het handje.
Sensa

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 07 apr 2008 13:38

Overdag in de tent met drie sloten aan twee fietsen. Wel sloten die het al jaren overleven in Amsterdam en Groningen, dus dik. 's Nachts in de auto.

Vooral in de directe omgeving van Alpe d'Huez worden regelmatig fietsen gestolen! Goed uitkijken dus. Zw worden daar gewoon van achter de camper weggeplukt, terwijl er mensen in liggen te slapen!

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 07 apr 2008 13:46

racefiets meeneme, of met racefiets gaan maakt een groot verschil. Met de racefiets meenemen heb ik twee ervaringen die mij goed bevallen zijn. 1e ervaring een camping waar de beheerder een af te sluiten ruimte had waar ik alleen de sleutel van kreeg, dit was echt perfect. De tweede ( was met jeep cherokee in trasport uitvoering) fiets consequent in de auto gezet. Had hier een speciale steun voor gemaakt stond stevig en heb dus alle tochtjes met de auto gewoon met de fiets in de auto gemaakt. En als ik te voet weg ging stond hij ook gewoon in de auto. Ook goed bevallen. Verder heb je op veel campings zo'n typische "assistent campingbeheerder" die de hele dag wat rondhangt en zichzelf heeft benoemd tot krant, oppas, bemoeial voor alles wat er op de camping gebeurt. Als je even een kwartiertje in vesteerd en een praatje met zo'n man aanknoopt kan die vaak heel goed een oogje in het zeil houden, werkt vaak ook prima.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2008 13:50

Als ik een peperdure fiets ZOU hebben, zou ik voor vakantiedoeleinden gewoon een simpel alu fietsje (bijv. een Red Bull frame met Vista's en Shimano 105 ofzo) opbouwen. Paar sloten erbij en klaar ben je.

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 07 apr 2008 13:59

Ik ben al heel vaak met racefiets op camping geweest, nog nooit problemen mee gehad. Er is doorgaans in die mate sociale controle dat iemand die gaat morrelen aan een goed afgesloten fiets meteen opvalt, overdag dan. Er is in principe zoveel te stelen op een caming en toch heb ik het nog nooit voorgehad, en ook eigenlijk nog nooit verhalen over gehoord in de vriendenkring.

Ik heb veel meer schrik voor diefstal tijdens een bevoorrading in een toertocht of waneer de fiets op de auto staat bij wegrestaurant ed.



Plaats reactie