Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2008

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 18 sep 2008 13:51

Laatst eens even "lekker" gevallen. Reed heerlijk relaxed, lekker windje mee zo rond de 35 km/u, uit mijn werk naar huis. Zat wat te dromen en miste daardoor de opkomende boomwortel in het asfalt. Boem, stuur uit mijn handen en voor ik het wist lag in aan de zijkant van het fietspad.

Gelukkig geen schade aan mijn fiets, wel mijn kleren stuk, en een paar dagen behoorlijk stijf. Toch maar weer beter op de weg letten.

Dirk

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 18 sep 2008 14:20

Gelukkig niet... Eerder wel. Al 2 helmen total loss gevallen.
Voorjaar: middelvinger uit de kom. Is hersteld op een blijvende, flinke verdikking na.
Eerder deze maand in de HL-Classic met zo'n 55 km/u de wrijvingsfactor van de dijk bij Lobith ervaren, helaas. Is nog niet hersteld.
Helm ook nog niet.;)
(Big-M: " ik zeg ook altijd dat ik gevallen ben als ik een nieuwe helm wil hebben". :D Nu ruilen?)
Fiets... ook eens 11 speed!

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 22 sep 2008 21:53

Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.

In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 sep 2008 00:13

[quote="HenkV"]Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.

In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]

Toevallig ook je hartslag gemeten?;)

tlmm
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:12

tlmm 24 sep 2008 18:27

[quote="HenkV"]Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.

In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]

FOTO!! ;)
Heej Henk mooije site hoor bikeplanner.com, gebruik hem nu na elke training om m'n garmin data in te uploaden. TOP


Nu ff waar ik om reply:
Maandag na enkele jaren niet te zijn gevallen na de laatste keer een aanvaring met een auto te hebben overleefd weer eens gevallen.

Door een blinde bocht in een duingebied,rij ik twee dames op een fiets naast elkaar breed over het smalle fietspad tegemoet.
Ik bots en val in de berm lekker in de brandnetels, geen schade aan materiaal en lijf gevonden tot nu toe.
Triple is een bier...

erik_jan
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 dec 2007 21:49

erik_jan 05 okt 2008 14:34

@HenkV: strakke actie. Iemand trouwens goede tips om met bezwete brillen / beslaande brillen om te gaan ?

@TlMM: hoe val jij tussen de brandnetels ZONDER schade aan je lijf ??? Als ik met met scheenbeen er langs fiets heb ik al last :)

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 okt 2008 15:42

[quote="Erik_Jan"]@HenkV: strakke actie. Iemand trouwens goede tips om met bezwete brillen / beslaande brillen om te gaan ?

[/quote]

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=16545 , misschien zitten hier enkele tips voor jou tussen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 06 okt 2008 14:01

Misschien dat het helpt. Ik doe altijd bij een motorhelm water met een beetje dreft erover heen smeren. Dan beslaat die niet meer. Misschien helpt het in ieder geval tegen het beslaan.

hermanvanvoorschoten
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46

hermanvanvoorschoten 06 okt 2008 14:21

Duikers doen ook vaak wat zeep (of spuug) in hun bril. Volgens mij is dat ook tegen het beslaan. Dus, afwasmiddel (of een klodder spuug) smeren...
Het is altijd feest op de Laen

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 11 okt 2008 14:59

Gisteren een rustig rondje gedaan. Totdat bij achter berg en Terblijt de doorgaande weg naar maastricht toe, Een auto mij geen voorrang verleende. Een aanrijding was het gevolg. Wonder boven wonder ben ik in de berm beland, en heb ik helemaal niks. Niet eens een blauwe plek. Maar met de fiets is toch wel het een en ander mis.
De bestuurder reed gewoon door. Gelukkig heb ik het kenteken van de auto, van getuigen. Het was ook een taxi. Maar wat blijkt. Het kenteken was vervalst. Want de kenteken stond op naam van iemand uit Zundert, en was geen taxi. Dus was het een vervalste kenteken.

Zit ik met de gebakken peren!!

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 11 okt 2008 16:04

Damn, dat is echt vervelend voor je!
Kan je niet via die getuige en politie, niet iets met je verzekering regelen?

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 11 okt 2008 16:38

Een vriend van me heeft eens schade aan z'n auto gehad zonder dat ie wist wie 't gedaan had.

Werd vergoed via een of ander waarborgfonds, misschien ook voor fietsers?
diessens fietserke

Plaats reactie