Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2008

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 23 mei 2008 12:16

Ik was nog nooit gevallen met de racefiets, maar gisteravond heb ik er ook aan moeten geloven.

Ik reed met een fietsmaatje rustig naast elkaar op het fietspad (koningsweg, bij Arnhem). Op een meter of 50 voor ons zat een kat op het fietspad, die in eerste instantie van fietspad af liep. Toen we vlak bij kwamen besloot deze toch om weer het fietspad op te springen. Ik kon het arme beest niet meer ontwijken en ben er vol op in gereden. Mijn voorband klapte en ik ging over de kop. Met 35 km/u geeft dat toch een aardige klap. Die kat heeft het blijkbaar overleefd, want die heb ik niet meer teruggezien.

Nu zit ik hier met een onderarm die helemaal is afgeschaafd en ik ben behoorlijk stram. Verder heb ik gelukkig niks gebroken o.i.d. Mijn fiets is er ook nog redelijk vanaf gekomen. Het zadel is geschaafd, er zit een slag(je) in het voorwiel, en de shifters zijn behoorlijk bekrasd. Verder kon ik mijn shirt wel weggooien, maar dat maakt allemaal niet zoveel uit.

Vanmiddag maar eerst de fiets weer even op orde maken en dan morgen kijken of ik die stramheid er een beetje uit kan trappen!

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 01 jun 2008 23:18

Vandaag mijn voorviel onderuit geschoven in een bocht, gevolg, volledig plat.
Bovenbeen , knie en onderbeen geschaafd, pijnlijke schouder. Aan de fiets is buiten het stuurlint geen schade.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2008 00:53

Ik heb vandaag m'n praktijkexamen voor crosser gehaald volgens mij. In de afdaling van de Camerig zit een vaag bochtje naar rechts, daar dachten we door heen te kunnen met 70 (in de Ronde van Limburg, dus de weg is leeg). Dat was wel goed gegaan waar 't niet dat er iemand niet door had dat er een bocht in de weg zat en mijn voorganger van Van Vliet de weg af reed doordat hij in 1 keer aan de binnenkant er naast zat. Ik had daardoor maar 1 optie en dat was ook rechtdoor sturen. Ik vloog met 70 het korenveld in (dat daar nog gelijk met de weg lag qua hoogte), na tientallen meters door het veld heen met een halve meter hoog koren was de snelheid eruit. Van de fiets af omdat verderop het veld een meter hoger lag dan de weg, daarna weer op de fiets. In een groepje met geloste aangesloten.

1e dacht ik in het volgende bultje wel naar het peleton terug te kunnen rijden. Met zoveel adrenaline kan je gewoon op buitenblad een klim oprijden waar de geloste op 't binnenblad aan 't stoempen zijn. Peleton bleek wat verder weg te zijn. Uiteindelijk een klim later en daarna tussen de auto's weer terug gekomen. Maar een paar klimmetjes later moest ik er toch weer af, m'n benen liepen helemaal vol met klimmen. M'n zadel was namelijk achterover geklapt, andere heuphoek en je komt meteen niet meer vooruit. Als je altijd 95% van de klimmen zittend op rijdt werkt het niet om in eens alles staand te proberen te doen. Toen kwam ik weer in een groep geloste terecht en zijn we terug gepeddeld.

De renner van Van Vliet had minder mazzel dan ik had, want die sloeg wel over de kop en brak z'n sleutelbeen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 02 jun 2008 01:00

korenveld..70 p.u. bochtje

http://nl.youtube.com/watch?v=h_8m5-sR6I4


leek het een beetje hierop....(alleen op die onbekende renner met geel shirt letten)

hoop dat alles weer goed komt met die ander
Sensa

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 02 jun 2008 18:20

Vandaag was het weer eens mijn beurt :(
Ik fietste een beetje dagdromend van mijn werk terug naar huis, ineens zat ik tegen de stoeprand op! Kon niet meer corrigeren en maakte een gelukkig 'zachte' landing op een strook gras naast het fietspad. Buiten een schaafplekje op mijn rechterelleboog, ben ik ongeschonden uit de strijd gekomen. De fiets (gelukkig de normale woon-werkfiets :)) mankeert gelukkig ook niets. Buiten wat imagoschade (fietste een club van die puberende grietjes achter me die hun lol niet op konden :() alles ok dus.
Hopelijk hebben we het weer voor een tijd gehad nu......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2008 21:06

@Alpe, ja daar had 't aardig wat van weg. Alleen was 't veld bij de Camerig nog niet gemaaid en dus zeker een halve meter hoog. Armstrong stuiterde volgens mij wat minder dan dat ik deed ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 02 jun 2008 21:52

[quote="Amclassic-fan"]@Alpe, ja daar had 't aardig wat van weg. Alleen was 't veld bij de Camerig nog niet gemaaid en dus zeker een halve meter hoog. Armstrong stuiterde volgens mij wat minder dan dat ik deed ;)[/quote]

:)
Sensa

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 03 jun 2008 15:14

Kijk hier eens naar

[img=http://i.l.cnn.net/cnn/2008/WORLD/ameri ... ce.cnn.jpg]

MONTERREY, Mexico (AP) -- A car plowed into a weekend bike race along a highway near the U.S.-Mexico border, killing one and injuring 10 others, police said.


A car plows into a crowd of bicyclists participating in a race on a highway near the U.S.-Mexico border.
1 of 2 The 28-year-old driver was apparently drunk and fell asleep when he crashed into the race, said police investigator Jose Alfredo Rodriguez.

A photograph taken by a city official showed bicyclists and equipment being hurled high into the air by the collision.

Rodriguez said Juan Campos was charged with killing Alejandro Alvarez, 37, of Monterrey.

Authorities said the wreck happened 15 minutes into the 34-kilometer (21 mile) race Sunday along a highway between Playa Bagdad and Matamoros, across from Brownsville, Texas.

Bron CNN

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 03 jun 2008 16:19

Tering! Is dit echt?!!? Hij rijdt gewoon frontaal op een peloton in ofzo?
Bizar dat er dan ook nog gewoon een foto is exact van het moment dat ze door de lucht vliegen met z'n allen...

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 03 jun 2008 16:30

Wow, heel bizar. Voor wat betreft foto is dit een shot uit videomateriaal (lijkt me), dus dan heb je al snel het spectaculairste shot te pakken.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Plaats reactie