Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2008

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 11 okt 2008 17:30

Wellicht is dat ook wel een oplossing dat waarborgfonds. Ik heb er al naar geinformeerd. En is ook van toepassing bij mij.
Maar ik weet niet of ik in aanmerking kom voor een vergoeding.

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 03 nov 2008 13:48

Nogal onzacht met asfalt in contact gekomen omdat de pen van m'n zadel plotseling afbrak. Linkerheup en -bil zwaar gekneusd, linkerkant van lijf 1 grote schaafwond en als slagroom op de taart daarna een slijmbeursontsteking in linkerheup. Maar wonder boven wonder niets gebroken :D
Zo en nu eerst een bavaria

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 05 nov 2008 00:36

[quote="surplomb"]Nogal onzacht met asfalt in contact gekomen omdat de pen van m'n zadel plotseling afbrak. Linkerheup en -bil zwaar gekneusd, linkerkant van lijf 1 grote schaafwond en als slagroom op de taart daarna een slijmbeursontsteking in linkerheup. Maar wonder boven wonder niets gebroken :D[/quote]

Slechte zaak, maar zo te lezen nog goed afgelopen. Heb je een oorzaak kunnen vinden voor deze breuk? A merk zadelpen? Anderszins?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 05 nov 2008 13:40

[quote="de boef van parma"][quote="surplomb"]Nogal onzacht met asfalt in contact gekomen omdat de pen van m'n zadel plotseling afbrak. Linkerheup en -bil zwaar gekneusd, linkerkant van lijf 1 grote schaafwond en als slagroom op de taart daarna een slijmbeursontsteking in linkerheup. Maar wonder boven wonder niets gebroken :D[/quote]

Slechte zaak, maar zo te lezen nog goed afgelopen. Heb je een oorzaak kunnen vinden voor deze breuk? A merk zadelpen? Anderszins?[/quote]

Tja... Goedkope fiets, metaalmoeheid en/of een kwestie van pech.
Maar ik ben aan 't sparen voor een nieuwe :)
Zo en nu eerst een bavaria

visvanpim
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:10

visvanpim 14 nov 2008 12:07

Gisterenochtend gevallen op weg naar de zaak. Ik keek achterom om te zien of ik voor die grote vrachtwagen nog linksaf kon slaan. Reed daarbij over een voor mij onbekende brug, met in het midden ijzer om het wegdek op te hijzen. Dat stak, zag ik later, net een stukje boven het asfalt uit en was glad door de regen. Ik stuurde blijkbaar daar schuin op af terwijl ik omkeek, en lag direct. Mijn 1e blik ging achterom naar de vrachtwagen. De chauf zat krijtwit achter het stuur, terwijl ik bebloed op de grond lag. Hij had gelukkig wel kunnen stoppen... Het bekende werk, heup, knie, handen maar ook ribben. Ik probeer de hele dag al niet te lachten, en dat lukt tot nu toe aardig moet ik zeggen..........

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 nov 2008 12:12

[quote="visvanpim"] Ik probeer de hele dag al niet te lachen, en dat lukt tot nu toe aardig moet ik zeggen...[/quote]

Hoe letterlijk: een geluk bij een ongeluk...

En droeg je een Afbeelding

visvanpim
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:10

visvanpim 14 nov 2008 12:33

Sinds ik bij mijn eerste rit op een racefiets al tegen het asfalt ging - tien jaar geleden - draag ik altijd een helm. Ook bergop bij 30 graden.

Ik besef me dat het net lijkt alsof ik meer lig dan fiets, maar voor de goede orde, dat is gelukkig niet zo. In die tien jaar inclusief gisteren vier keer. "Valt" dus nog mee.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 dec 2008 13:04

Een Afbeelding beschermt je hoofd, maar voorkomt niet dat je uitgelijd in de bocht, zoals ik vandaag mocht ervaren.

Een bocht die ik elke dag (dat ik met de fiets naar mn werk ga) 2 maal neem, was toch gladder/vochteriger dan gedacht. Ik ging er wel 'hard' in, maar dacht nog: niet bang zijn, niet remmen, kan prima. Niet dus. :(

Schade: gat in thermoshirt en korte broek. Nare schaafwonden op dito plekjes.

raketmuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:32

raketmuis 13 dec 2008 19:13

Mijn eerste rit dit jaar, van de zomer. Ging prima, tot ik bij mijn auto kwam om weg te gaan. Tja ook als je stopt moet je uitklikken...

frank86
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2008 18:02

frank86 14 dec 2008 20:01

Afgelopen donderdag voor de eerste keer gevallen. Met de ATB naar het werk.
Alles ging goed totdat er een dier voor mijn achterwiel liep (zei de automobiliste achter me).

Gelukkig alleen maar wat schaafwonden. De fiets had niet veel, alleen de pat was wat krom.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 04 jan 2009 16:15

Eerste val in 2009?
Gisteren ernstig ten val gekomen tijdens de eerste groepsrit van het jaar. De rijder op kop van de groep had een kuiltje in de weg niet gezien, ging onderuit en wij er allemaal overheen. Gevolg : ik heb een gebroken ellenboog en lig voor 6 weken in het gips; een vriend heeft een viervoudige bekkenbreuk en is waarschijnlijk voor nog langer buiten strijd. Gelukkig niet gevallen met de nieuwe fiets. Die blijft voorlopig in de slaapkamer wachten op zijn eerste serieuze rit.

Plaats reactie