Voor al je afspraakjes

Vrije renners omg. Den Bosch

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 07 apr 2008 12:55

Wie weet er vetrekplaatsen en -tijden van vrije renners (wedstrijdfietsers, amateurs, e.d.) in of in de buurt van Den Bosch?

Ik heb een tijdje meegereden met de groep die start bij de molen van Nieuwkuijk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... amolen.jpg), maar dat is me niet iets te ver, +/- 20 min fietsen.

Ik weet dat er een groep is die vanaf de watertoren (Hinthamerstraat) vertrekt, wanneer en hoe laat?

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 07 apr 2008 14:15

Hi,

Een citaat van reactie die ik ooit gekregen heb:
----
vanuit Den Bosch wordt er iedere zaterdagmorgen, het gehele jaar door, vanaf het Willem Alexander Ziekenhuis, om 10.00 u getraind. Dit is voor iédereen toegankelijk en vrijblijvend, maar wel op eigen risico! Afstand: 70 km. Er wordt echter nooit gewacht wanneer je er wordt afgereden, maar dat vinden degenen die dat weten ook niet erg.
Daar rijden ook alle soorten categorieën én niveau's mee.
----
Bovendien is er een (helaas niet heel actief) topic over fietsen in Den Bosch. Ik ben geen wedstrijd rijder maar wel geintresseerd als je nog meer mogelijkheden weet. Ik ken de omgeving totaal niet en als het weer beter wordt wil ik weer wat meer gaan fietsen.

Succes en groet,
Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 07 apr 2008 15:04

Zaterdag komt mij niet uit, maar zo'n groep (er af is er af), dat is precies wat ik bedoel, zo ging dat in Nieuwkuijk ook.

Dat andere topic heb ik gezien: http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=15623

Maar daarvan spreken me de genoemde (gemiddelde) snelheden niet aan (en is zoals je zegt niet erg actief), ben dus echt op zoek naar zo'n wedstrijdgroep.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 08 apr 2008 08:48

Het is niet direct wat je zoekt maar misschien kunnen je hiermee verder komen:
http://www.teambrabant2000.nl/

Succes,

Als je iets vindt, laat het dan even weten, ik ben ook wel geintresseerd.
Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 08 apr 2008 11:17

Ik heb een mailtje naar Team Brabant gedaan met dezelfde vraag, eens kijken wat daar uit komt...

En misschien kunnen we wel samen een groep vormen, want een groep van twee is toch ook een groep??!!?

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 08 apr 2008 15:09

[quote="markba"]Ik heb een mailtje naar Team Brabant gedaan met dezelfde vraag, eens kijken wat daar uit komt...

En misschien kunnen we wel samen een groep vormen, want een groep van twee is toch ook een groep??!!?
[/quote]

Prima, maar ik ben een tourder en heb weinig gefietst. Ik hoop dat jij een route hebt... ik weet de weg niet in Den Bosch, woon hier nog niet zo lang.
Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 08 apr 2008 15:38

Mijn rondje loopt over Hedel, Zaltbommel, Heusden en terug, +/- 50 km. Het mooie is dat je aftakkingen kan nemen naar 40 en 30 km als je wat minder tijd of zin hebt.

We kunnen idd eens afspreken om te gaan fietsen, eens even zien of het we qua niveau bij elkaar passen. Kun je me je mailadres geven, dan spreken we op die manier verder af.

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 10 apr 2008 11:05

Via de spin-groep heb ik volgende vernomen: een groep vertrekt vanaf café Treurenburg (onderaan de brug bij Hedel) op dinsdag- en donderdagavond, om 19:00 uur. Er wordt flink doorgereden, maar dat wil ik ook. Afstand 40-50 km. Voor mij ideaal omdat het +/- 10 min fietsen is.

Daarnaast heb ik nog het alternatief van Nieuwkuijk:
dinsdag- en donderdagavond, om 18:30 uur (bij de Emma-molen)

Ook op zondagmorgen vertrekt deze groep, om 9:30, ook vanaf de molen, met een iets langere afstand (70 km) in een veel rustiger tempo (begrensd op 35).

De groep bij de watertoren, daar heeft niemand ooit van gehoord...

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 10 apr 2008 15:28

Leuk!

Zijn dat fietsers van een bepaalde fietsclub of gewoon een groep mensen die het leuk vind om met elkaar een stukje te gaan fietsen?

Nu ben ik al een beetje beter bekend in Den Bosch (centrum) maar de omgeving is nog onverkent gebied. Zou je de verzamel plaatsen op google maps (of iets anders) aan kunnen geven. De link kun je gewoon in het bericht copieren. Dat zou mij helpen om de exacte locatie te vinden. PM kan natuurlijk ook.

Bedantk en groet,
Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 10 apr 2008 17:45

Locatie van Cafe Treurenburg:
http://maps.google.nl/maps?ll=51.734403 ... &t=h&hl=nl
- naast de rotonde in het midden

Het is wel een groep van hardrijders (eraf-is-eraf), maar geen club, dus je kunt zo aansluiten.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 10 apr 2008 19:46

Bedankt!

Hoe "hard" gaat het er daar aan toe? (uitgaande van gemiddelde op komst en geen wind of regen)
Valt het uit een in verschillende groepen, hoe groot is de groep??


[quote="markba"]Locatie van Cafe Treurenburg:
http://maps.google.nl/maps?ll=51.734403 ... &t=h&hl=nl
- naast de rotonde in het midden

Het is wel een groep van hardrijders (eraf-is-eraf), maar geen club, dus je kunt zo aansluiten.[/quote]
Loeki Pro

markba
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2007 12:14

markba 10 apr 2008 22:07

Tsja, ik weet niet hoe hard het gaat, heb namelijk nog niet meegefietst?!?!?

Maar, afgaande op die andere groep van Nieuwkuijk: het begint vaak rustig (30-35) en op de helft gaat het gas er op, snelheden tot (ver) boven de 50 zijn dan geen uitzondering. Het gemiddelde zal wel ergens op 35 uitkomen, maar dat is verraderlijk, gezien het rustige begin.

Hoe groot de groep is weet ik ook niet (zie mijn eerste opmerking). Het valt zeer snel uiteen. Wachten op elkaar gebeurt in ieder geval niet.

Maar ik zou zeggen, probeer het een keer, op z'n minst is het een ervaring die je rijker maakt. Mocht je het niets vinden, dan zoek je iets anders.

Maar voor zondag zoek ik nog een groep, als je daar nog zin in hebt, laat het even weten....

Plaats reactie