Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha-kledij

sh_ne
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2008 18:05

sh_ne 29 sep 2009 21:13

Of een weekje een chalet in de Ardennen ;)

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 29 sep 2009 21:28

campa=super schreef:
BLU V107 schreef:Het valt mij telkens op dat de shirts over het algemeen wat lang zijn. Maar ook dat de verschillende series van shirts wel eens anders uitpakken Ben zelf 1m77 en kom daarmee uit op de L, maar heb ook een Belgisch country jersey in de maat XL. Nieuw bestellen via http://www.rapha.cc is veilig: je kunt zo retourneren en krijgt zelfs de portokosten retour. Ik heb inmiddels 9 shirts, 2 onderhemden, 1 t-shirt en het stowaway-regenjack. Voor de winter ga ik de classic softshell kopen...in rood vind ik die gewoon te mooi en daar word ik hebberig van. Wel even slikken; 270 euro is niet goedkoop.


Dat is in Hollandsche Florijnen Hfl. 595,= !



Mijn eerste auto was met fl 500,- goedkoper dan die classic softshell maar volgens mij ook minder waterdicht :) Overigens esthetisch gezien wel kek spul zeg, als het kwalitatief net zo goed is als het smoelt dan is het zijn geld waard.
Ik fiets dus ik besta.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 29 sep 2009 21:35

Padelzijn schreef: Mijn eerste auto was met fl 500,- goedkoper dan die classic softshell maar volgens mij ook minder waterdicht :) Overigens esthetisch gezien wel kek spul zeg, als het kwalitatief net zo goed is als het smoelt dan is het zijn geld waard.


Dat is ook toevallig mijn eerste auto was ook 500 gulden, maar ja dat was in 1975 of 1976. Gewoon misdadig duur die kleding. Het ziet er uit als een simpel jassie.
kiekeboe

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 01 okt 2009 22:52

De vertaalslag naar guldens maak ik al lang niet meer en een weekje voor een chalet in de Ardennen voor die prijs lijkt me ook geen bijzonder waterdicht exemplaar op te leveren. En ach, een man mag toch zijn hobby's hebben? Ik geef ook geen 80 euro per maand uit aan de sportschool, wat veel mensen doen - en er vervolgens nooit heengaan. Voor een beetje fiets ben je ook zo een paar duizend euro kwijt en daar doen veel mensen op dit forum ook niet moeilijk over. Is elke Mercedes elke euro waard of kom ik met een Volvo ook van A naar B? Kijk maar naar alle discussie en prietpraat over Shimano vs Campagnolo of alle humbug over Italiaanse fietsen. Ja, ik heb een Italiaanse fiets waar ik te veel voor heb betaald en daar zit natuurlijk (?) Campagnolo op, waar je vervolgens ook te veel voor betaalt. Rapha versus Assos? Volgens mij lood om oud ijzer - allebei top - en een kwestie van smaak. Ik vind Rapha errug mooi en het is in elk geval zeldzamer dan Assos.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 03 okt 2009 14:44

+1
I live to ride,I ride Passoni

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 03 feb 2010 09:08

Even nieuw leven inblazen: Net een Rapha kleding binnen (weekje geleden besteld):
Bib short, Classic jersey, team sokken en een setje knie- en armstukken.
Eerste indruk: WOW!
Uiteraard moet de Rapha stijl je smaak zijn (ingetogen, strak, simpel,klassiek), maar ik vind het in elk geval een bak stijlvoller dan Assos.

Qua kwaliteit: moeilijk te zeggen omdat ik er nog geen mm in gereden heb..maar de afwerking is in elk geval top, evenals het materiaalgebruik.
Qua zeem zal het het nivo van Assos niet overstijgen, maar de pasvorm is wat mij betreft voor alle door mij gekochte spullen superieur aan Assos.
Waar er bij Assos altijd wel een stukje niet lekker zit van een kledingstuk (en ik heb geen raar lijf..), mn de shirts, zit Rapha als gegoten. Plus dat de materialen gewoon 10 keer beter/lekkerder voelen dan Assos.

Dus, duur: ja
Kwaliteit: ja!

In elk geval een stuk stijlvoller dan Assos, met een betere pasvorm en materiaalgebruik, en je ziet het een heel stuk minder...ook leuk.
Voor mij is het zijn prijs zeker waard! Aanrader van de dag zullen we maar zeggen!
Gang is alles!!

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 05 feb 2010 15:37

Toevallig heb ik net de Classic Softshell - in rood - met winterhandschoenen, een colletje en wintersokken binnen... Wat een fantastische spulletjes! Idd is de afwerking met aandacht voor leuke details als afsluitbare en waterdichte zakken op de rug een lust voor het oog en het materiaal is echt prachtig. Leken me de handschoentjes eerst wat kort, merk ik dat er in het jack een voering zit met een oog waar je je duim door haalt, waardoor de handschoen weer naadloos aansluit. Ben al wat langer fan (met inmiddels 10 truitjes, de meeste via eBay) en dat is ook vanwege de gehele uitstraling die men consequent creëert met de website en alle uitingen er omheen. bovendien is men met de hele aftersales (tot dusver in mijn beleving) bijzonder professioneel. Past het niet, dan stuur je de spullen retour en men restitueert de portokosten binnen een paar dagen. Ze hebben het allemaal goed begrepen, daar in Londen!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 05 feb 2010 17:02

Jammer dat ze de lightweight softshell niet meer hebben, mooi spul!

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 07 feb 2010 16:45

Beetje opletten op eBay: daar zie je ook de leightweight met enige regelmaat aangeboden. Nu ook een, al moet de kleur je aanstaan. Vandaag bij iets boven nul de maiden trip van mijn softshell, wat een genot!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 06 nov 2010 21:16

Een vraagje aan Rapha bovenkleding bezitters.
Doorsnee genomen heb ik XL als maat voor bovenkleding, zowel fiets als niet-fiets kleding.
Als ik de maten van de site opneem en invul in de tabel kom ik op L uit.

Wat is jullie ervaring met deze maattabel? klopt die goed?
Koga Team Edition

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 08 nov 2010 00:26

Rapha, erg mooi spul. Ben er al een tijdje enorm van gecharmeerd. Binnenkort maar eens wat stylish koerspetjes aanschaffen voor komend seizoen.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 08 nov 2010 00:33

jop schreef:Een vraagje aan Rapha bovenkleding bezitters.
Doorsnee genomen heb ik XL als maat voor bovenkleding, zowel fiets als niet-fiets kleding.
Als ik de maten van de site opneem en invul in de tabel kom ik op L uit.

Wat is jullie ervaring met deze maattabel? klopt die goed?


Het valt wel wat ruimer ja. Waar ik bij assos vaak uitkom bij XL is het voor rapha L.

Vandaag trouwens mij rapha softshell aan een vuurdoop onderworpen; nabij Bree werden we overvallen door een stevige plensbui bij een gevoelstemperatuur van 0 graden :(
Het jack gaf geen krimp en heeft mij comfortabel droog en warm gehouden :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie